Hoppa till innehåll

Självförtroende

ELF

Rekommendera inlägg

Jag kom på en grej gällande självförtroendet. Hur ligger det till hoss er? Har ni bra självförtroende eller är det nästan obefintligt?

Jag har väl inte haft det allra besta. Men ända sedan jag började träna på gymmet på idrottslektionerna så har det ökat. Inte för att musklerna syns så mycket mer men jag har ju blivit starkare och har fått bättre självförtroende.

Det brukar ju oftast vara så att om man inte har så värst bra självförtroende så brukar man inte heller vara så stark. Så mitt råd till er som inte har så bra självförtroende är att testa med att träna lite hemma. Armhävningar och sånt. För det är ju så att man får bättre självförtroende om man ser bättre ut och själv tycker att man börjar se bättre ut.

Det är väl alla går och spänner sig på gumme för att få bättre självförtroende. Eller var det muskler. Jag kommer inte ihåg :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag kan gå upp en halvtimme tidigare och göra sittaps och armhävningar visst kan jag det. Men jag tror inte att ytan spelar så mycket roll.Självförtroendet är physisk och handlar om att du är osäker om du platsar in. Alla kan ha bra eller dåligt självförtroende.Det är phyket. Om du har haft dåliga kompisar, Och taskiga flickvänner så drar självförtroendet ner och det handlar mycket om hur du har haft det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kom på en grej gällande självförtroendet. Hur ligger det till hoss er? Har ni bra självförtroende eller är det nästan obefintligt?

Jag har väl inte haft det allra besta. Men ända sedan jag började träna på gymmet på idrottslektionerna så har det ökat. Inte för att musklerna syns så mycket mer men jag har ju blivit starkare och har fått bättre självförtroende.

Det brukar ju oftast vara så att om man inte har så värst bra självförtroende så brukar man inte heller vara så stark. Så mitt råd till er som inte har så bra självförtroende är att testa med att träna lite hemma. Armhävningar och sånt. För det är ju så att man får bättre självförtroende om man ser bättre ut och själv tycker att man börjar se bättre ut.

Det är väl alla går och spänner sig på gumme för att få bättre självförtroende. Eller var det muskler. Jag kommer inte ihåg :D

heh, mitt självförtroende när det gäller datorer och prov är en sak.... jag säger igämt att jag är dålig och kass, för att sedan överraska....
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Radicus

Vad har träning & muskler med självförtroende att göra?

Har ett smart självförtroende, kanske inte är den där killen alla flockas runt men jag har en hjärna att försvara mig med.

Jag är respekterad även om folk kallar mig "pluggis", jag skiter i andras åsikter om mig, jag kommer alltid att ha mitt självförtroende på samma nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...