swetrojan Skrivet 31 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2007 (redigerat) har fått ett virus som tar bort exe filen i alla mina antivirus program så jag kan inte hitta det den har ochså tagit bort run och stäng av datorn i start nere till vänster :rolleyes: , men jag kan dra ur sladden. vet någon hur jag kan få bort det ? tjaoo jag har också haft ett sånt virus en gång välldigt nyligen då körde jag med en cd som hetter hirens boot cd http://thepiratebay.org/tor/3844801/Hiren_..._keyboard_patch admin ta bort länken om man inte får skriva länkar så där Redigerat 31 Oktober 2007 av swetrojan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 5 November 2007 Rapport Dela Skrivet 5 November 2007 Bra guide :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Black Shadow Skrivet 24 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Januari 2008 Helt ok guide ( högsta beröm som jag kan ge :D ) Har haft F-Secure och det funkade tillräckligt bra, men sen bytade jag till AVG och det var mycket bättre. Varför? JO Uppdateringarna kommer dagligen och kör bara i ca 30 sekunder. Den skannar datorn varje dag på nästan inget minne, den kör alltid på väldigt låg processor och CPU kostnad, så det blir inget lagg överhuvudtaget, något som var ett problem då jag spelade WOW med 1gig minne innan och det kunde lagga ibland, försvann helt när jag fixat AVG. Nu har jag två gig men håller fortfarande fast i mitt AVG :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2008 Ska man passa sig för Panda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hajen Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2008 (redigerat) Panda är inte dåligt, iaf inte om du köper de större programmen. Norton är mycket sämre än Panda. När jag installerade Panda så hittade den 7 virus som Norton inte hade lagt märke till över huvudtaget. DESSUTOM så när jag hade Norton så blev tre av mina favoritspel bantade så att jag inte kunde spela dem längre. Ett av spelen som var på dryga 3,5 gb blev så hårt bantat att endast ca 1,5 mb kvarstod av mitt spel. Enda problemet med Panda är att dess brandvägg är väldigt övertydlig med att kolla så att inga virus kommer in och ut ur datorn. Så om du skickar en bild eller en låt till en kompis via msn så bör du förbereda dig på att det kommer att ta lång tid. Redigerat 26 Januari 2008 av Hajen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2008 Jag har fått virus på msn så att det skickas meddelanden från mig till andra utan att jag vet om det. Jag har sökt igenom hela datorn efter virus och sånt men den har inte hittat något, vad ska jag göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kosmoo Skrivet 22 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2008 Bra guide :P Jag har gjort en gudie som visar vad det är för något :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bloo Skrivet 27 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2008 Använd Ewido microscanner det tar bort alla virusosv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 28 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2008 Här finns en bra onlinescann om nån behöver. http://housecall.trendmicro.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
x3n0n Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 (redigerat) de va ingenting! plzz kan nån kolla på detta och berätta nåt som ja kan göra http://www.fuska.se/forum/Virusl-t104274.html Redigerat 18 April 2008 av x3n0n Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 de va ingenting! plzz kan nån kolla på detta och berätta nåt som ja kan göra http://www.fuska.se/forum/Virusl-t104274.html Vi har ju givit dig förslag, testa dom ocg om det inte funkar så kanske du inte ens har virus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 20 April 2008 Rapport Dela Skrivet 20 April 2008 HijackThis är skitbra verktyg för att man ska kunna hitta virus etc. och jag rekommenderar dig att posta en logg varje gång du har ett virus problem så får t.ex. jag eller nån annan kolla igenom den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.