Hoppa till innehåll

Piratpartiet


Baranoi

Rekommendera inlägg

Piratpartiet är nyskapande och de har ngt nytt att komma med, just nu är de redan större än miljöpartiet de står för det som de flesta i Sverige tycker. Den världen vi lever i nu är bara för de rika, de som har mycket pengar, har man inte mycket pengar räknas man inte som mycket, så det är inte konstigt att folk fildelar och tankar hem för att få en chans att ta del av de som händer runt omkring oss och det vi gillar.

Och ärligt talat är det synd om stjärnorna?

Beckams går ut och shopar för över 169 000 i månaden e de rätt?

P.diddy stod det om i aftonbladet här om veckan han skulle åka på semester i sitt privat plan men problemet var att han hadde så mycke packning att han blev tvungen att köpa ett nytt privatplan åt packningen och det gör han för de pengarna hans fans betalar för skivorna.

 

tHOORd:

Du säger:

 

"För mig däremot spelar det faktiskt ingen roll, det är bara bra att lagen kom då regeringen kan få tro att dom har stoppat dom flesta fildelarna och sluta lägga sig i vad jag håller på med."

 

Troligen så är du också en så kallad "pirat" som laddar ner filmer/musik m.m från internet. Jag tror inte att det finns en människa här på jorden med dator och internet som inte laddar ner från internet. Om polisen börjar lägga sin näsa i blöt överallt så är inte du säkrare än någon annan. Regeringen kan inte stoppa människor från att ladda ner det är internet för det är det för stort för men det är inget som hindrar att de kommer att försöka sätta dit halva befolkningen innan de ger upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 147
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Piratpartiet är nyskapande och de har ngt nytt att komma med, just nu är de redan större än miljöpartiet de står för det som de flesta i Sverige tycker. Den världen vi lever i nu är bara för de rika, de som har mycket pengar, har man inte mycket pengar räknas man inte som mycket, så det är inte konstigt att folk fildelar och tankar hem för att få en chans att ta del av de som händer runt omkring oss och det vi gillar.

Och ärligt talat är det synd om stjärnorna?

Beckams går ut och shopar för över 169 000  i månaden e de rätt?

P.diddy stod det om i aftonbladet här om veckan han skulle åka på semester i sitt privat plan men problemet var att han hadde så mycke packning att han blev tvungen att köpa ett nytt privatplan åt packningen och det gör han för de pengarna hans fans betalar för skivorna.

   

 

tHOORd:

Du säger:

 

"För mig däremot spelar det faktiskt ingen roll, det är bara bra att lagen kom då regeringen kan få tro att dom har stoppat dom flesta fildelarna och sluta lägga sig i vad jag håller på med."

 

Troligen så är du också en så kallad "pirat" som laddar ner filmer/musik m.m från internet. Jag tror inte att det finns en människa här på jorden med dator och internet som inte laddar ner från internet. Om polisen börjar lägga sin näsa i blöt överallt så är inte du säkrare än någon annan. Regeringen kan inte stoppa människor från att ladda ner det är internet för det är det för stort för men det är inget som hindrar att de kommer att försöka sätta dit halva befolkningen innan de ger upp.

 

Jo, det gör det. Det finns många människor med dator och internet som inte laddar hem olaglig musik. Bara för att ta ett exempel alla lär känna till: Tror du Pontén sitter och fildelar ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Piratpartiet är nyskapande och de har ngt nytt att komma med, just nu är de redan större än miljöpartiet de står för det som de flesta i Sverige tycker. Den världen vi lever i nu är bara för de rika, de som har mycket pengar, har man inte mycket pengar räknas man inte som mycket, så det är inte konstigt att folk fildelar och tankar hem för att få en chans att ta del av de som händer runt omkring oss och det vi gillar.

Och ärligt talat är det synd om stjärnorna?

Beckams går ut och shopar för över 169 000  i månaden e de rätt?

P.diddy stod det om i aftonbladet här om veckan han skulle åka på semester i sitt privat plan men problemet var att han hadde så mycke packning att han blev tvungen att köpa ett nytt privatplan åt packningen och det gör han för de pengarna hans fans betalar för skivorna.

   

 

tHOORd:

Du säger:

 

"För mig däremot spelar det faktiskt ingen roll, det är bara bra att lagen kom då regeringen kan få tro att dom har stoppat dom flesta fildelarna och sluta lägga sig i vad jag håller på med."

 

Troligen så är du också en så kallad "pirat" som laddar ner filmer/musik m.m från internet. Jag tror inte att det finns en människa här på jorden med dator och internet som inte laddar ner från internet. Om polisen börjar lägga sin näsa i blöt överallt så är inte du säkrare än någon annan. Regeringen kan inte stoppa människor från att ladda ner det är internet för det är det för stort för men det är inget som hindrar att de kommer att försöka sätta dit halva befolkningen innan de ger upp.

 

haha men snälla rara försök inte att få detta till en klassfråga, för det är det inte, och det bör du nog förstå själv. Det är nog inga skillnader mellan lågionkomsttagare och höginkomsttagare när det gäller piratkopiering.

 

Och ja, hör och häpna. Det finns faktiskt folk som har tillgång till bredband, till och med väldigt snabbt bredband som inte laddar ner upphovrättsskyddat material.

 

Jag sitter rätt säkert här oavsett vad som händer ska du se;>

 

Men säg att det skulle bli lagligt att piratkopiera i Sverige, vad skulle då hända? Skulle det bara vara lagligt att ladda hem svensk musik och svenska filmer, alltså dom som verkligen påverkas av piratkopiering.(Påverkas mer än vad t.ex Amerikanska kändisarna gör iallafall). Eller skulle det också vara tillåtet att ladda ner saker från andra länder också? Skulle ett land som USA få nys på att det skulle vara lagligt att piratkopiera i Sverige så skulle dom sätta stopp för det. Och antagligen genom att börja klämma åt privatpersoner rejält. Och då pratar vi inte längre om "småsummor" som sverige nu delat ut i böter/skadestånd. Utan nu pratar vi gigantbelopp somlär ödelägga liv. Så det är nog bra som vi har det idag. Om jag nu skulle åka dit nån dag, vilket är oerhört otroligt så får jag då ta den smällen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lugna ner er ni behöver inte bli så uppjagade, jag försöker bara röra om lite i den här tråden så att det blir någon disskution av det hela, istället för att alla säger "jag är i mot fildelning" eller "jag är för fildelning" det blir så tråkigt då.

 

 

Guggo: Måste säga att jag tycker "Pontén" är ett dåligt exempel eftersom jag inte har en aning om vem det e.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lugna ner er ni behöver inte bli så uppjagade, jag försöker bara röra om lite i den här tråden så att det blir någon disskution av det hela, istället för att alla säger "jag är i mot fildelning" eller "jag är för fildelning" det blir så tråkigt då.

 

 

Guggo: Måste säga att jag tycker "Pontén" är ett dåligt exempel eftersom jag inte har en aning om vem det e.

 

Och jag försöker på ett så lugnt sätt som möjligt få ur dig lite svar ;>.. Och frågan är inte om man är för eller emot fildelning utan om vad man tycker om piratpartiet. Läser du igenom tråden så ser du att det diskussionen har varit igång från sida 1:)..

 

 

Donken:"Dessutom så får man böta mer än en brottsling/mördare om man åker fast för fildelning" -.-!

 

Som vanligt så ger du mig ett gott skratt med dina dumma inlägg. Får man verkligen böta mer än en brottsling? En brottsling är man om man bryter mot lagen, vad gör du när du laddar ner upphovsrättsskyddat material?

 

Och nej, du får inte ett högre strafff än någon som har mördat.

Redigerat av tHOORd
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

håller med, Baranoi ellr vad du nu heter

 

Lugna ner er ni behöver inte bli så uppjagade, jag försöker bara röra om lite i den här tråden så att det blir någon disskution av det hela, istället för att alla säger "jag är i mot fildelning" eller "jag är för fildelning" det blir så tråkigt då.

 

 

Guggo: Måste säga att jag tycker "Pontén" är ett dåligt exempel eftersom jag inte har en aning om vem det e.

 

Böta mer än en mördare. Dom kommer väl i fängelset. Redigerat av Kerby
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lugna ner er ni behöver inte bli så uppjagade, jag försöker bara röra om lite i den här tråden så att det blir någon disskution av det hela, istället för att alla säger "jag är i mot fildelning" eller "jag är för fildelning" det blir så tråkigt då.

 

 

Guggo: Måste säga att jag tycker "Pontén" är ett dåligt exempel eftersom jag inte har en aning om vem det e.

 

Henrik Pontén alla fildelares största skräck. (Tryck här för mer info) Trodde alla fildelare visste vem det var.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart man vet vem Pontén är, sveriges mest omtyckta man :P

 

Piratpartiet kanske inte kan komma in i riksdagen men dom kanske kan visa att det faktiskt finns folk som inte gillar det som det är nu. Då syftar jag alltså på den idiotiska lagstiftning som bara ställt till besvär.

 

Förresten lyssna på det här (citat från Expressen 4/6 2006)

"Det är väl bara att inse att internet och mobiltelefoner är de fegas forum. Här kan man häva ur sig vad som helst och slipper stå för det." (Behöver jag ens skriva vem som sa det här?)

 

Hm...nån som fortfarande undrar vem Pontén är?

Redigerat av shacti
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...