Hoppa till innehåll

Saddam Hussein


Gäst Andreasswf
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 348
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Perisoreus

Varför "privilegieras" vissa med rätten att mörda, när misshandel, våldtäkt, rån etc. är förbjudet? Det betyder ju att vi anser att mord inte är ett så grovt brott att det inte skulle få utövas.

Det om det ens finns lagar som förbjuder allt det som Saddam Hussein, vet jag inte, men han borde straffas med ett straff som är passande ur människosynssynpunkt (om det ens finns ett sådant ord ;P".

Redigerat av Perisoreus
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mord är det värsta som finns. Livet tar slut, man blir bortrövad livet på jorden. Finns det värre saker?

 

Därför ska mord straffas så hårt, så att det minskar. Har man mördat så har man valt att ta slut på någon annans liv, då ska han även ta slut på sitt eget i princip.

 

Människosynpunkt, har inte hört talas om, men jag vet ju att du tycker att saker ska vara humana. Kan låta klokt, men inte i vissa fall. Saddam ska få för allt han gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mord är det värsta som finns. Livet tar slut, man blir bortrövad livet på jorden. Finns det värre saker?

 

Därför ska mord straffas så hårt, så att det minskar. Har man mördat så har man valt att ta slut på någon annans liv, då ska han även ta slut på sitt eget i princip.

 

Människosynpunkt, har inte hört talas om, men jag vet ju att du tycker att saker ska vara humana. Kan låta klokt, men inte i vissa fall. Saddam ska få för allt han gjort.

 

Hur kan man minska mördandet med att ta ett till liv?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om människor vet om att de blir avrättade om de mördar, tror du fortfarande de vill det lika gärna? Det kommer minskas, om inte mycket en del i alla fall.

 

Jag tror att dom flesta inte planerar att åka fast när dom planerar ett mord. Och jag tror inte att ett dödsstraff påverkar beslutet att ta någons liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om människor vet om att de blir avrättade om de mördar, tror du fortfarande de vill det lika gärna? Det kommer minskas, om inte mycket en del i alla fall.

 

1999 så var mordgenomsnittet i stater med dödsstraff usa 5.5 per 100,000 invånare

 

i stater utan dödstraff så var samma genomsnitt 3.6 mord per 100.000 invånare

 

2004 så var det 5.1 vs 2.9

 

Så antalet mord minskar inte med dödstraff.

 

 

tex texas som har det högsta mordgenomsnitten med 6.7 mord per 100,000 invånare men som även är den stat som avrättar mest brottslingar per år.

Redigerat av suna
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om människor vet om att de blir avrättade om de mördar, tror du fortfarande de vill det lika gärna? Det kommer minskas, om inte mycket en del i alla fall.

 

Spelar ingen roll om det minskar. Ska det vara fängelse så ska det vara ungefär minst 80år med ruttenmat, en madras. Råtthål där också. Varför ska den få ha det bra när den precis har raderat ett liv från Jorden.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...