Gäst DonKeN Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 För en gång skull så borde du fatta Moberg att Msn och iRC inte är olagligt. Fuska.se driver tillåmed en iRCkanal. Så varför skulle det vara olagligt? Sig mig några delar av irc som du tycker är olagligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 9 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2006 För en gång skull så borde du fatta Moberg att Msn och iRC inte är olagligt. Fuska.se driver tillåmed en iRCkanal. Så varför skulle det vara olagligt? Sig mig några delar av irc som du tycker är olagligt. Kanske delen med att det finns massvis med channels i mIRC som du lätt kan gå in i och fildela olagliga filmer, anime avsnitt som är väldigt populärt, spel osv. Båda programmen är i stort sett samma sak. Men mIRC förknippas ofta mest som chatt då det finns mer chatt kanaler än fildelning där. Så båda programmen är lika olagliga, tekniskt sett. Det har bara blivit så att mIRC gått undan fildelningen lite och blivit mer ett chatt program. Men som sagt, båda programmen är uppbyggda på samma sätt. Du kan chatta, och fildela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 9 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2006 Jag förstår admin på den punkten, om alla snackade fildelning här så skulle hela forumet kanske bli olagligt och admin skulle få farbror blå (polisen) efter sig. <{POST_SNAPBACK}> Varför skulle forumet bli olagligt? <{POST_SNAPBACK}> Därför att man snackar fildelning? <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 9 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2006 För en gång skull så borde du fatta Moberg att Msn och iRC inte är olagligt. Fuska.se driver tillåmed en iRCkanal. Så varför skulle det vara olagligt? Sig mig några delar av irc som du tycker är olagligt. Självklart är programmen i sig inte olagliga, det är inte heller "olagligt" att diskutera dem. Men vad jag vet så är det inte lagligt att skicka filer på msn om man inte har tillåtelse att ha de filerna man skickar. Jag är inte säker, men jag tror det är olagligt att snacka om fildening på dessa programm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 9 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2006 Det kommer alltid spåra ur någonstans, och någon kommer kläcka ut sig om något som bryter mot den svenska lagen. Så det är lika bra att skippa snacket helt och hållet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 9 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2006 (redigerat) Om jag skulle försöka med något direkt olagligt-argument skulle det inte att gå, så jag får väl dra fram ett indirekt olagligt-argument istället... Om man skulle titta på alla trådar som skrivits om fildelningsprogram på dethär forumet skulle man se att större delen av alla trådar som skrivits om fildelning/fildelningsprogram, har något inlägg i sig som har något att göra med olaglig nedladdning. Skulle man titta på alla trådar om MSN/irc eller annat program som man kan skicka filer i skulle man se att otroligt få handlar om just olaglig nedladdning etc. Redigerat 9 Oktober 2006 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 10 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2006 Jag förstår admin på den punkten, om alla snackade fildelning här så skulle hela forumet kanske bli olagligt och admin skulle få farbror blå (polisen) efter sig. DC++ och Kazaa = Nerladdningsprogram Nerladdningsprogram är olagliga eftersom det leder till fildelning. Inte vill du väl att fuska.se ska bli en olaglig sajt? Det är bättre att ta på tu man hand med någon istället för att fråga det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 10 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2006 (redigerat) Jag förstår admin på den punkten, om alla snackade fildelning här så skulle hela forumet kanske bli olagligt och admin skulle få farbror blå (polisen) efter sig. Kazaa kan vara lagligt, det beror på vad man laddar ner. Redigerat 10 Oktober 2006 av Dolphin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 10 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2006 Det kan inte finnas många nerladdningsbara filer som är lagliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 10 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2006 Varken DC++, Kazaa, Bearshare, iMesh, Azureus, Bittornado, Piratebay etc. är olagliga i sig. Det du gör med dem är däremot i över 99,9% av fallen helt olagligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 10 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2006 Kan vi ordna upp lite här... Fildelning är inte olagligt. Men jag förstår No_Fears synvinkel på det hela, kan vi inte bara förbjuda alla diskussioner som har med att skicka information till varandra att göra. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pulpen Skrivet 10 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2006 Man får ju diskutera om vad man vill, men man borde inte få tipsa folk om program, hemsidor etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.