nico Skrivet 22 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Oktober 2006 Någon som vet hur man kan "smootha" ut linjer man har ritat så att de blir jämnare? Om jag t.ex. ritar en cirkel för hand som inte blir helt rund så kan funktionen göra så att jag får en jämn, slät och rund cirkel istället. Går det att göra i photoshop eller måste man köra något vektorbaserat istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filiandor Skrivet 22 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Oktober 2006 ??? nico frågar nått om photoshop!!!!!!?!?!? Du är ju proffs på Photoshop! Du menar som det blir på macromedia flash 8 att när du ritar en boll så jämnar den till kanterna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 22 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Oktober 2006 Exakt så ja ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 22 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Oktober 2006 Om jag har fattat dig rätt så tror jag att det lätaste sättet i photoshop är att använda sig av pen tool. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 22 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Oktober 2006 Nja, pen tool ger inte direkt den effekt jag vill ha. Visst jämnas filnjerna till något i freehand mode men inte särskilt mycket, och i vanliga läget är det stört omöjligt att försöka rita något vettigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Findus Skrivet 23 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Oktober 2006 en bursh skulle väl funka rätt bra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 23 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Oktober 2006 Nu jämnar ju såvitt jag vet inte de till linjerna man ritar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 23 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Oktober 2006 du kan prova feather. om det är ett fyllt objekt så borde det funka ganska ok. fast kanterna blir mest suddiga då... kanske finns något action/script eller liknande som kan fixa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 24 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2006 Jaop, feather gör ju mest kanterna suddiga, visst det går att fixa till lite med nån Unsharp Mask eller nåt men det blir mest konstigt... Ska kolla deviant och se om de har någon smidig action... för övrigt, någon som vet om det finns en sån funktion i Illustrator? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 24 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2006 Jaop, feather gör ju mest kanterna suddiga, visst det går att fixa till lite med nån Unsharp Mask eller nåt men det blir mest konstigt... Ska kolla deviant och se om de har någon smidig action... för övrigt, någon som vet om det finns en sån funktion i Illustrator? Kanske Blur tool?Inte för att den jämnar till kanterna, den gör de mer suddiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 25 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2006 Testa ta duplicate layer, sen Motion Blur, så blir det nog lite bättre iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.