Hoppa till innehåll

Vad Är Du Redo Att Dö För?


Slasktratt
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 114
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Men som WestX sa så skulle det nog förhindra krig om det inte fanns "Land".

 

Ja men tänk så här då, att en stad blir offtast större ock större. Sen kommer det en annan stad och börjar bråka med den andra staden. Då slår sig den första staden ihop sig med en annan. Och börjar gå till motangrepp. Då slår sig stad nr2. ihop med an 4:E stad. Så fortsätter det. Tillslut så blir det ett "Land".

Kanske lite rörit men hoppas ni fattar :P

 

Så det skulle bli krig iaf. Inte mellan länder utan stora städer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så mycket bullcrap i den här tråden. Var seriösa nu, tror ingen här skulle dö för t.ex sitt land, för fred, för rättvisa osv osv. Jag skulle iallafalla inte det. Ni som säger att ni vill dö för fred och rättvisa, varför ägnar ni inte hela ert liv åt att försöka skapa fred o rättvisa? Möjligtvist för att det är lättare att skriva det än att faktiskt göra något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så mycket bullcrap i den här tråden. Var seriösa nu, tror ingen här skulle dö för t.ex sitt land, för fred, för rättvisa osv osv. Jag skulle iallafalla inte det. Ni som säger att ni vill dö för fred och rättvisa, varför ägnar ni inte hela ert liv åt att försöka skapa fred o rättvisa? Möjligtvist för att det är lättare att skriva det än att faktiskt göra något.

 

Här är en kille med huvudet på skaft.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så mycket bullcrap i den här tråden. Var seriösa nu, tror ingen här skulle dö för t.ex sitt land, för fred, för rättvisa osv osv. Jag skulle iallafalla inte det. Ni som säger att ni vill dö för fred och rättvisa, varför ägnar ni inte hela ert liv åt att försöka skapa fred o rättvisa? Möjligtvist för att det är lättare att skriva det än att faktiskt göra något.

 

BRA SAGT tHOORd!

 

Alla här på fuska kan inte vara så stora patrioter att de faktiskt allvarligt skulle dö för sitt land. Ingen vill dö, alla människor har en inbyggd vilja att överleva annars skulle vi inte klara oss om saker blev en aningen svårare. Jag tror att många skriver att de vill dö för sitt land och liknande eftersom det låter tufft eller ngt i den stilen men själv tycker jag inte att det är tufft att dö för ngt som ett land eller fred. Man lever för sig själv och ingen annan.

Möjligt är det att man skulle kunna dö för människor dom som betyder mycket för en själv. Men det kan man bara spekulera om eftersom man aldrig kan veta hur man kommer att reagera i en nära döden situation troligen blir man paralyzerad av skräck och kan inget göra. Kom ihåg att inget är som på film/tv/böcker (om det inte är en verklig händelse)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så mycket bullcrap i den här tråden. Var seriösa nu, tror ingen här skulle dö för t.ex sitt land, för fred, för rättvisa osv osv. Jag skulle iallafalla inte det. Ni som säger att ni vill dö för fred och rättvisa, varför ägnar ni inte hela ert liv åt att försöka skapa fred o rättvisa? Möjligtvist för att det är lättare att skriva det än att faktiskt göra något.

 

Jaha så du menar att dö för sitt land är inte som att dö för en enskild person. Folk som dör när dem har krigat för sitt land har försökt att rädda det. För varför skulle man annars kriga om man inte gör det för att försöka rädda någon/någonting? Ok det finns yrkesmillitärer dem krigar dock inte för sitt eget land. Hoppas du förstår vad jag menar... Nu tror jag inte heller att alla som skriver att dem skulle dö för sitt land skulle göra det men men. För precis som du sa allt är inte som i filmer,böcker etc. Redigerat av 123spill
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...