Dave37 Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 gyarados är den ända vatten pkmn (förutom magikarp kanske) som inte är svag mot löv. och hyper beam är extremt kraftig. flail lär den sig aldrig i R/B/Y och desutom menade jag att gyarados var bra, inte magikarp. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 Gyarados och Lapras är de bästa vatten pokémonen enligt mig. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Yantra Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 jau lapras e bra Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 (redigerat) Jag rekomennderar Tenracruel som har möjlighet att lära sig mycket kraftfulla attacker som till exempel Hydra Pump. Ville tillägga att Surf enligt mig är bättre, eftersom den träffar om inte en annan attack hindrar den.Hydro Pump må vara kraftig men den är inte säker. Lapras är förövrigt en mycket flexibel pokémon, som ni har glömt. Med attacker som Dragon Rage är den mycket användbar i låglevlade matcher. Vill du vara med i mer höglevlade spel så har du fritt fram till attacker som Thunderbolt, Psychic, Solarbeam och Hyper Beam. Och dens kombination Water/Ice ger den övertag mot bladtyper med STAB-attacker som Ice Beam och Blizzard. Lapras HP är också mycket bra, den övervinner Mewtwo´s HP med lätthet. Dens svaghet är dens speed. Men den bra sidan är att Gräs och Elektriska attacker inte gör så mycket skada. Gyarados är en Pokémon som har bra stats på det mesta, närmare bestämt bra på allt utan Defense där den är medelbra. Denna pokémon styr fältet med kombinationer som Thunderbolt, Hyper Beam, Fire Blast, Surf/Hydro Pump. Ellar så kan den användas 100% fysiskt med movesets som Hyper Beam, Body Slam, Substitute, Rage Gyarados svaghet är Elektrisitet, som kan få ner den på ett slag. Redigerat 3 November 2006 av Mezox Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 lapras är helt klart bästa vatten pkmn:en. lätt! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 Håller med dom som säger att Lapras är en av de bästa vatten pokemon:en. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hedman Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 Omastar elr Kabutops Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 Kabutops är bra men den räknas mer som sten en som vatten. därför är den ingen "riktig" vatten pkmn. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Morbid00 Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 Nja, Kingdra är väll en bra pokemon men den är ju dragon/vatten. Annars så är det väll Lapras. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 (redigerat) kingdra finns inte i blå så den är inte aktuell. Redigerat 3 November 2006 av Dave37 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Morbid00 Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 Hm jag tror nog att du har fel nu. Kingdra finns visst i pokemon blå. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 nej. men sedra och horsea finns på pkmn blå. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg