Dolphin Skrivet 5 November 2006 Rapport Dela Skrivet 5 November 2006 (redigerat) Dolphin: Tänk dig in i den här situationen: Men om vi säger att du aldrig tidigare i ditt liv har arbetat och så får du ett jobb och väldigt väldigt snabbt visar det sig att du faktiskt är väldigt bra på det här jobbet du är flitig och lägger ner en massa tid på att få allt att bli bra och fungera perfekt samtidigt så jobbar det ett gäng med 80 åringar dom har jobbat hela sitt liv på just de jobbet men dom har hela tiden utfört ett sisådär jobb det är inte effektivt men dom får inte sparken eftersom ingen förutom du lägger märke till att de knapt arbetar. Deras dåliga arbetsförmåga beror inte på att de är gamla och trötta utan att de är lata. När sedan lönen kommer så visar det sig att du får jätte lite pengar fast du slitit på som bara den medans gamlingarna får en hög lön utan att direkt gjort ngt ansträngande alls. Hur skulle de kännas? Det skulle kännas helt okey för mig, man får ju arbeta sig upp i ett företag. Om man är så bra på ett arbete, så får man nog högre lön efter hand. Detsamma gäller med dem som jobbar dåligt, fast tvärtom. Då de antagligen får sparken eller går i pension. Redigerat 5 November 2006 av Dolphin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 5 November 2006 Rapport Dela Skrivet 5 November 2006 Dolphin: Själv tror jag inte att du skulle tycka så i en sådan situation, men vad vet jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 5 November 2006 Rapport Dela Skrivet 5 November 2006 För att fatta mig kort och inte gå till personangrepp mot det blåas fundementalism och styrande så säger jag väll såhär... "En kvinna som jobbar mindre om inte mer än en man, får mindre lön än fetarslet till karl". En gravid kvinna får mindre än en vanlig kvinna, tänk då hur dennas lön är, om vi plusar på det då? En invandrare tjänar ofta mindre än svenskar, en kvinna tjänar mindre än en man med samma jobb, en gravid kvinna tjänar inte lika mycket som en vanlig kvinna. Tänk då en gravid invandrarkvinna? Är det rätt att ge kvinnor lägre lön pga av att dem är underlägsna oss män fysiskt? Men även åt andra sidan har det gått för långt. Kvinnor använder ofta diskriminerande ord som "odjur" osv till män, och en feministisk representant har gjort utalande om att män är som dildosar bör ändast användas i det syftet. Snälla mods acceptera denna diskution om ni har någon som helst stake... Det är absolut inte rätt att kvinnor ska ha mindre lön för att de är underlägsna än män fysiskt, männen ÄR i regel starkare än kvinnor men så har det alltid varit och det är inte kvinnornas fel därför tycker jag att de ska ha lika mycket lön som en man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 5 November 2006 Rapport Dela Skrivet 5 November 2006 okej så du tycker sverigedemokraterna har bra förslag tex att en invandrare ska skickas ut om han inte kan vårt språk nästan flytande inom två veckor, försök lär dig franska flytande på två veckor tex, det GÅR inte, hur lång tid tror du det tog för dig som liten bebis att kunna fatta dom enklaste orden, 1.5-2 år, så dom komemr och säger att man ska kunna ett helt främmande språk på 2 veckor, helt j*vla dumma i huvet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 5 November 2006 Rapport Dela Skrivet 5 November 2006 Jag sa aldrig något om att jag är sverigedemokrat eller att invandrare ska lära sig vårt språk på två dagar. <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 6 November 2006 Rapport Dela Skrivet 6 November 2006 nä hehe jag är lite offtopic diskussion. det är klart att kvinnor ska få lika bra betalt OM dom arbetar lika många timmar ooch gör ett lika bra jobb, om dom inte kör lika många timmar och gör ett sämre jobb kan man inte skylla på att dom är fysiskt underlägsna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 7 November 2006 Rapport Dela Skrivet 7 November 2006 Bara för att vända på smeten, kan man väl säga. Varför får inte männen lika mycket betalt som kvinnor på vissa arbeten, jo antingen för erfarenheten eller arbetsinsatsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 7 November 2006 Rapport Dela Skrivet 7 November 2006 Men tex feminist partiet, OM dom skulle bli valda som ledande parti, vad skulle dom då göra efter alla fått lika löner, dom står inte för nått annat alls. men om kvinnan och mannen presterar precis lika bra och arbetar lika mycket så ska dom få lika mycket i lön, men om kvinnan inte kör lika många timmar eller presterar lika bra så ska ju mannen få mer lön och vice versa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 7 November 2006 Rapport Dela Skrivet 7 November 2006 (redigerat) Men tex feminist partiet, OM dom skulle bli valda som ledande parti, vad skulle dom då göra efter alla fått lika löner, dom står inte för nått annat alls. men om kvinnan och mannen presterar precis lika bra och arbetar lika mycket så ska dom få lika mycket i lön, men om kvinnan inte kör lika många timmar eller presterar lika bra så ska ju mannen få mer lön och vice versa. Jo, de fortsätter med att försöka trycka ner män och göra kvinnor överlägsna män. Men jag håller till fullo med Dolphin, män har arbetat mer än kvinnor och det har varit deras "sysselsättning" och man kan inte bara komma in och få lika mycket lön. Att det moderna försöker ändra på en männsklig "tradition" är ju fel. EDIT: jag vill säga att detta inte längre är min åsikt! Redigerat 5 Juni 2008 av Mezox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 7 November 2006 Rapport Dela Skrivet 7 November 2006 det märks att ni är unga, ni tänker bara att bara för att vi har vart med längre ska vi få bättre löner, det är inte rättvist, då kvinnorna inte kunde hjälpa att dom kom efter för förr i tiden var det så, ska kvinnorna nu lida för det? knappast. ibland undrar man hur endel i dom unge tonåren tänket med "dom kan inte bara komma in och få lika mycket lön, dom måste göra bättre ifrån sig" nej ni som säger så får lära er att så SKA det inte gå till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 8 November 2006 Rapport Dela Skrivet 8 November 2006 Men tex feminist partiet, OM dom skulle bli valda som ledande parti, vad skulle dom då göra efter alla fått lika löner, dom står inte för nått annat alls. men om kvinnan och mannen presterar precis lika bra och arbetar lika mycket så ska dom få lika mycket i lön, men om kvinnan inte kör lika många timmar eller presterar lika bra så ska ju mannen få mer lön och vice versa. De männen som fanns och jobbade på den tiden då kvinnor knapp fick jobba lever inte idag eller är relativt gamla, så man kan ju inte säga att arbete är männens och att vi kvinnor bara kommer in som på en räkmacka och får lika mycket betalt. De män som jobbar idag har jobbat lika länge som de kvinnor som arbetar idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 9 November 2006 Rapport Dela Skrivet 9 November 2006 Men tex feminist partiet, OM dom skulle bli valda som ledande parti, vad skulle dom då göra efter alla fått lika löner, dom står inte för nått annat alls. men om kvinnan och mannen presterar precis lika bra och arbetar lika mycket så ska dom få lika mycket i lön, men om kvinnan inte kör lika många timmar eller presterar lika bra så ska ju mannen få mer lön och vice versa. Ja och vad spelar det för roll. Alltså det är inte så att männen får 100 kronor i timmen och kvinnorna 10 kronor, det är inte ens i närheten av sådana skillnader. Att det finns skillnader i lönen mellan kvinnor och män, måste ju inte betyda att det är könsdiskriminering. Tänk om det jobbar 3 blonda killar i en affär och de får mer betalt än alla andra, är högsta hönset en rasist då. Varför dras det alltid för hastiga slutsatsar, man blir så trött på allt gnällande om det hela i teve och radio. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.