Hoppa till innehåll

Warrior Är Värdelösa Nu.


Gäst Kaktus-Killen
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Kaktus-Killen

(Försök att läsa det mesta av posten, eller hela, innan ni börjar gnälla på mig.)

 

_________

Ja, och med patchen imorrn blir vi ännu värre.

Ska adressera lite av problemen warriors har:

 

-Våran rage har blivit total nerfad, utan Endless Rage (41 i Arms) får vi runt 30% mindre rage från slag.

-Enda sättet för oss att bryta stuns är med PvP trinketen, med en 5 min CD. Den kan inte bryta Charm / Polymorphs. So Warriors är dåliga mot Mages o Warlocks.

-Vi skadar för lite.

-Tactical Mastery har nerfats med 40%.

-Vi har den absolut sämsta survivabliltyn i PvP. I 1vs1 förlorar vi för att:

-Druids och Paladins outlastar oss, så fort de behöver liv helar de sig. Warriorn dör efter ett tag.

-Hunters kan kita oss med concussive, shatter shot.. traps..

-Mages kan 2/3 shotta oss, till exempel igår träffade en mage mig två gånger med Firebolt som gjorde 2800~ fire dmg. Jag dog. Och eftersom mages har mycket längre range än Charge o Intercepts range, så jag kunde inte hindra honom förrän han träffat en gång och ja äntligen kommit inom range..

-Warlocks DoTs och dmg har blivit buffad med 40%, bara av att specca demonology, och med FelGuard äger de ungefär allting. De fearar, DoTar, vi dör.

-Shamaner kan också outlasta oss, och deras instants har blivit buffad så de skadar inte mycket mindre än warriors nu, men kan hela sig.

-Rogues kan stunlocka oss till döds.

Och i grupp-pvp dör vi för att alla klasser har sätt att bara hålla oss försvarslösa.

-Priests får en talent/spell som är typ som Shield Wall, 60% mindre dmg i 8 sec, 3 min (!!!!) cooldown. Och vi får ingen rage av att slå på deras sköld.

-I Arena kommer warriors inte kunna använda Recklessness, Retaliation eller Shield Wall, eftersom de har en högre cooldown än 15 minuter (Max i Arena).

I BC kommer vi ha över 8000 hp, låter bra va? tyvärr kommer mages ha runt 6000, rogues runt 7000 etc. Feral druider i bear form har runt 13000 jäkla hp på lvl 70. Epic mages firebolts kommer väl göra runt 3800~ fire dmg på lvl 70.

-Paladins och Druider kommer bli bättre än warriors på att tanka bossar, och även ibland små mobs.

-Ingen kommer behöva en warrior i BC, ingen skulle väl vara så korkad att ha en warrior i ett Arena team? Vi attackerar först, och vi dör garanterat först. Och vi skadar bara mindre och mindre jömfört med resten av klasserna.

- nästan alla klasser har blivit buffade i BC, speciellt i talents. Och speciellt hunters och warlocks. Warriors fick en rage nerf, som sänker våran effektivitet ytterliggare.

 

Nya skills..

Intervene: Är den gjord för PvP eller? Varför skulle vi vilja dö snabbare? (Intervene är som en intercept som man gör mot en kompis och tar skadan själv.. kul)

 

Commanding Shout: Shout, +730 hp för alla inom 8~yards range. Låter ju bra, men då kan man inte ha Battle Shout samtidigt = dåligt.

 

Heroic Strike rank 10 och 11. ökar såklart dmg me kanske 30 per rank.. 11 togs tydligen bort, den skulle ge +60~dmg över 10, så den var väl för "imba" för blizzard?

 

Victory Rush: en attack som man bara kan göra efter man dödat nåt som gav XP eller Honor, +250~ och är något baserad på Attack Power. Inte särskilt bra.

 

Stance Mastery: Man får 10 rage när man byter stance, det är ju bra, i gengäld togs just 10 rage bort från Tactical Mastery, som togs bort från Arms o lades i Protection.

 

Spell Reflection, skjuter tillbaka spellen mot castern, låter väldigt bra, tills man testar själv.. 25 rage i Defensive när man redan skadar mindre och rage o TM är nerfad?

Krävs sköld, de flesta som PvPar använder 2h.

 

Second Wind. (35 i Arms, 2/2 max.) När man blir stunnad eller nåt sånt får man 10/20 rage och genererar tillbaka 5/10% av max hp över 10 sec. Låter ju bra, men 500 (för mig) på lvl 60, då är jag väl redan död så det hjälper inte mycket.

 

 

Men, det som irriterar mig mest är inte alla dessa imbalancer som Blizzard vägrar fixa, utan det handlar om hur jäkla ignoranta dom är. Dom antingen ignorerar oss, eller skriver "vi ska kolla upp det", på de officiella forumen.

Warriorns CM (eller Class Master) hade skrivit, summerat:

 

*Overall, Warriors are at the top of the food-chain in PvP and pretty much a necessity in PvE.

 

*This is still one of, if not the most rump-kicking classes in the game. [Warrior]

 

*We don't want to nerf warriors. We take no pleasure in it.

 

*As for 41-point talents, it is quite possible they could be buffed.

 

*The class is strong now and will continue to be in the future.

 

så mycket lögn att man nästan blir tokig!

Eller när en annan warrior CM skrev att hans PvP taktik är att använda Enrage när den inte är på cooldown, rätt konstigt då det är en Fury talent som ger extra dmg när man blivit crittad.

visar väl hur mycket blizzard kan om warriors?

Men visst, enligt Blizzard är spelet balancerat runt grupp-pvp, men ska det betyda att (endast) warriors ska vara helt försvarslösa om man blir gankad när man questar eller grindar själv?

 

Det var det, tyck vad ni vill. Jag kanske bara är en jäkla whiner, jag har iaf grunder till mitt "whinande".

Jag har ganska snart 40 dygn speltid på min warrior, inte så mycket, men ja har rankat upp till 10, och jag HAR SETT hur vi verkligen presterar i PvP.

 

Ses, dags att rerolla.

Redigerat av Kaktus-Killen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ta det lungt, i nästa patch kommer dom andra classerna att bli nerfade. Om bara alla skulle sluta skrika "Nerfa dom och nerfa dom"....Är det inte så deet har gått till den senaste tiden? Själv spelar jag inte wow, men jag har hört rätt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Ta det lungt, i nästa patch kommer dom andra classerna att bli nerfade. Om bara alla skulle sluta skrika "Nerfa dom och nerfa dom"....Är det inte så deet har gått till den senaste tiden? Själv spelar jag inte wow, men jag har hört rätt mycket.

 

Som sagt, läs min post. De andra klasserna blev / blir BUFFADE.

För övrigt tycker inte jag att klasserna ska bli buffade, utan WARRIORS behöver nya sätt att ÖVERLEVA PVP.

 

För att balansera som det är nu så skulle blizzard väl behöva minska alla klassers, utom warriors, totala skada med 50%, vore inte så smart..

Redigerat av Kaktus-Killen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första: Vad du än gör, klaga inte på att Rogues tar er. Det gör dom inte, punkt. Och så illa är det inte, även om warriors har sina problem.

 

Vill inte verka oförskämd, men har du tänk efter lite. Kan det kankse vara så att du behöver bli lite bättre på att spela som Warrior? Ta det som konstruktiv kritik, inte ett "l2p"...

 

Himlade med ögonen när du började skriva om att "Buhu, ingen kommer behöva Warriors i TBC, Paladins och Druider kommer tanka bättre" osv osv, det är ju bara barnsligt att skriva så. Självklart kommer det inte att vara så. Och har inte Blizzard sagt ett antal gånger att talents fortfarane inte är klara? Betan pågår ju fortf, eller hur?

 

Har en kompis som spelade Warrior, och han klarade sig alldeles utmärkt, även om han också klagade då och då över Mages osv. Men han var en väldigt duktig spelare också. Sikta mot det du med, istället för att klaga.

 

Ps. Skulle förvåna mig mycket om Blizzard läser det här, så jag fattade inte riktigt poängen med den här tråden. :P DS

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Mm, skulle förvåna mig också, eftersom de är från USA.

 

Och du, jag kan spela warrior, även fast ingen skulle tro det över en post här. Jag använder taktiker man ska använda mot andra klasser, men tyvärr. blir jag stunnad, eller fearad, trinketen och berserker rage är kanske på cooldown, då är jag körd.

 

"Buhu, ingen kommer behöva Warriors i TBC, Paladins och Druider kommer tanka bättre"

 

ja, barnsligt när du lägger till BUUHUU.

för övrigt är det ju sant? folk på betat har testat warrior i prot o druids i sin "tanking-specc", warriorn kunde INTE ta aggron av druiden, och knappt av paladinen heller. Eftersom druidens o paladinens tanking scalear, vilket inte warriors gör, så ja, de blir bättre.

 

och ja visst, i betat ändrar de saker, men ska vi kolla på warriorns patch-historier? nerfs, i nästan VARENDA LILLA PATCH.

 

 

EDIT: förresten det har dykt upp många filmer på sistonde, och trådar på både wow-europe och worldofwarcrafts warrior forum och deras problem, det är inte bara jag som tycker det ja skrev, om det är det du tror.

I filmerna tas (epic-) warriorn helt enkelt bort, filmaren kanske gör en paladin, och skriver i slutet "READY FOR BC"

Folk på forumen börjar rerolla hela tiden, för de vet att warrior klassen är körd. folk rerollar warlock varje dag nu verkar det som.

 

Förresten, angående talents du nämde, de har redan ändrats. Endless Rage t ex blev... nerfad. ovanligt va?

Redigerat av Kaktus-Killen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sa jag inte att Warriors hade problem? Men många rycks med och klagar mer när de märker att andra klagar på något. Är du en sådan? Jag har ingen aning. Förmodligen inte. Men hur som helst. Är du den perfekta spelaren? Jag blir bara så trött på folk när man skriver (Lungt och sansat) "Kanske är det du som behöver förbättra dig lite grann." och får ett "Jag gör precis rätt!" som svar. Hur kan det vara möjligt, när andra klarar sig bättre?

 

Hursomhelst, du verkar lite upprörd just nu. Jag lade in ett "Buhuu" därför att jag blev trött på folk som klagar hela tiden.

 

Och en gång till: Beta är ju till för att testa, eller hur? Tror du Blizzard skulle ignorera att Warriors var totallt värdelösa? Nej. Ärligt talat så är de nog både bättre spelutväcklare än både dig och mig. Tillsammans. Gånger 50. Plus 2.

 

Mvh // Björn.

 

 

Edit: Justja. Warriors har inte fått nerfs i "Varenda lilla patch". Det fanns en tid då Warriors kunde göra mycket mycket mer dps än både Rogues, Hunters och Mages i end-game raiding. (Och PvP för den delen.) Men då blev dom ju såklart nerfade, av självklar anledning. Förstår vad du menar, men som sagt, dom har inte alltid blivit nerfade.

Redigerat av bjornaik
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Alltså, jag är hyffsat lugn faktiskt. Bara det att det är svårt att uttrycka irritation utan att det "märks".

 

Jag säger inte att jag är "perfekt" som warrior, men jag "kan spela" om man säger så. Jag är knappast dålig. Men knappast jättebra. det borde räcka.

 

 

Alltså, där var det ju igen.. Blizzard fixar aldrig warriors.. alltså seriöst, det händer bara inte..

 

EDIT: visst, vi var jättebra tidigt i versionerna, problemet NU, är att medans andra klasser oftast blir bara bättre o bättre, blir warriors fixade/nerfade.. det bara är så, och warriors har märkt detta kan ja lova dig.

Redigerat av Kaktus-Killen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samma sak har hänt med de flesta klasser. Warlocks var inte särskillt bra i början, men de har gått därifrån till mycket starka. Och knuffat ner andra klasser på stegen. Jag lovar dig att dessa "problem" är tillfälliga. Ungefär samma sak håller på att hända Paladins. De blir starkare, samtididigt som andra knuffas ner. Hunters och Mages likaså. Warriors var på topp, men är nu på väg ner. Vändningen kommer. Lovar...Shamans var också hyfsat starka, sedan halv-svaga, och är nu välbalanserade.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Warriors är väldigt gearbaserade, och jo, om du springer runt i blått kan jag förstå att duu gör skitdmg, men om du skulle få chansen att testa en warrior som har förmestadelen epics så skulle du nog förstå hur klassen fungerade lite bättre. och att paladins tankar bättre än warrior ;p? har du provat både paladin och warrior?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...