123spill Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 Ja har ni några Jultraditioner i er familj? Alltså typ som att ni kollar på Kalle Anka kl.3 varje gång eller nåt liknande. Min familj brukar alltid vara ute och gå på förmiddagen :) Sen är det väll lite olika. För vi är hemma på julen ibland och ibland hos mina släktingar i Finalnd :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 Vi brukar äta julbord antingen hemma eller hos släkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 tja, titta på Kalle Anka, och så måste jag få Vinter-skjukan varje år :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 Min familj äter julbord varje år och tittar på Kalle Anka och andra klassiker som går på teven. :=) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 (redigerat) Hela min familj inkl. jag och släkt är ifrån Gotland. Nu har min familj bosatt sig i Stockholm men det förändrar inget. Varje jul drar vi ner till Gotland och har det jättemysigt, kollar på kalle anka, äter julbord, väntar på tomten osv. Redigerat 6 December 2006 av Helgon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 När jag var mindre så samlades 75% av släkten nere i mina kusiners hus i Nynäshamn till julen. Då tittade vi alltid på Kalle Anka, käkade knäck och pepparkakor och väntade på tomten tillssamans. Mysigt :) Men nu på senare år så har min moster skilt sig, så det finns inte längre nån som kan agera tomte på ett trovärdigt sätt :( . Å andra sidan så är nog de flesta i släkten lite för gamla för att fortfarande tro på tomten. Så nu blir det olika varje jul. Ibland är vi hos mamma, ibland hos farsan och nån gång har vi väl åkt upp till kusinerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Pcplayer Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 Erm...vi äter julbord hos min mormor varje jul...sen på kvällen öppar vi julklapparna..o de kommer ingen tomte...vi har vuxit ifrån det..^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 från 1-24 december så har vi en paketkalender som jag och mina syskon får turas om att att ta ett paket ifrån :P Vartannat år är vi hos mormor och morfar och firar jul, och vartannat här hos oss (: Och iår så åker vi upp till mormor och morfar på dagen före julafton ^^ När vi är hos mormor och morfar eller hos oss så käkar vi fårst julbord, sedan blir det lite kaffe och liknande, ujnder tiden som de e kaffe brukar kalle anka börja, så då går nästan alla och kollar på det..Sedan umgås vi i nån eller några timmar sedan "kommer tomten"..Ett tag efter det så äter vi risgrynsgröt, sedan dricker vi kaffa och umgås igen :D, efter det är dagen slut ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Szellerie Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 (redigerat) Den enda traditionen vi har är: Jag säger att jag ska till statoil och köpa tidningen sen när jag är ute ur huset byter jag om till tomte... xD men det fiinns en del tråkmånsar som avslöjar mej ibland :( okej inte den enda men var kul och skriva att det var den enda =) Redigerat 6 December 2006 av reXXirT Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oddset Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 Kalle Anka och glögg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tour Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 Karl-Bertil Jonsson ser vi alltid på o de är förjädra kul garvar varenda år när hans farsa säger: Jag har närt en kommunist vid min barm :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 7 December 2006 Rapport Dela Skrivet 7 December 2006 Erm...vi äter julbord hos min mormor varje jul...sen på kvällen öppar vi julklapparna..o de kommer ingen tomte...vi har vuxit ifrån det..^^ Ey du, man växer aldrig ifrån tomten! :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.