Hoppa till innehåll

Vart Lärde Du Dig Html Och Css?

Gäst little_eye

Rekommendera inlägg

Gäst little_eye

Ja som rubriken lyder " Vart lärde du dig HTML och CSS?" Men det är inte säker du kna båda. :P Ja jag lärde mig lite på www.webdesignskolan.se och använder dreamweaver så man moste ej kunna så mkt då. :student:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det första jag lärde mig var från nån liten blå liten bok som följde med någon tidning, det var skithäftigt då. (: Var på någon bilresa som jag köpte den.

Sen har jag lärt mig resten via internet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fick låna boken "Hur du skapar en webbsida" av min faster. Innan hade jag lite förkunskaper om HTML. Jag läste den och började koda en hemsida. Även om den inte följde webbstandarden så bra så vart den ganska skaplig för att ha blivit min första kodade site.

Allt därefter blev jag medlem på HTMLsidan.se och lärde mig mer och mer. Idag hanterar jag (X)HTML, CSS, PHP och lite MySQL. Jag strukterar dessutom min kod ganska fint och har ett gott öga för design.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

När jag var yngre och inte fattade så mycket av HTML så lärde jag mig LITE genom att klippa och klistra in från hemsidor med exempelkoder :P

Men nu har jag lärt mig HTML från lite alla möjliga håll mest från www.w3schools.com och även från (boken) i skolan.

CSS lärde jag mig som först i (boken) i skolan och kompletterar med hemsidan www.w3schools.com

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...