Hoppa till innehåll

Våldtäkt Är Killarnas Fel?

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Rekommendera inlägg

• Svar 70
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag hörde inga snälla killar protestera mot det innan den lagen kom? Den kom för att det var pga att TJEJER slogs för saken[/QUOTE]

Första markerade :

Men gud, tror man att alla killar / män i sverige är snälla så tycker jag man ska åka in på dår hus, lol...

Andra markerade :

Min bror och min syster som är 22 och 24 har alltid varit emot det och "slagits" om saken. Och senare i livet kmr jag göra det samma för jag antar att sverige inte kommer ändras ett skit...

Fortsättning av inlägg :

Btw, vad är det för nytta av att prata om det här på fuska.se... gissar att någon har blivit ovän med någon bara för att tråden skapades. Och nu kommer vi till mitt motto...

ONÖDIGT!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hörde inga snälla killar protestera mot det innan den lagen kom? Den kom för att det var pga att TJEJER slogs för saken[/QUOTE]

Första markerade :

Men gud, tror man att alla killar / män i sverige är snälla så tycker jag man ska åka in på dår hus, lol...

Andra markerade :

Min bror och min syster som är 22 och 24 har alltid varit emot det och "slagits" om saken. Och senare i livet kmr jag göra det samma för jag antar att sverige inte kommer ändras ett skit...

Fortsättning av inlägg :

Btw, vad är det för nytta av att prata om det här på fuska.se... gissar att någon har blivit ovän med någon bara för att tråden skapades. Och nu kommer vi till mitt motto...

ONÖDIGT!

Det sista är inlägget är en ganska ovanlig vinkling av det? Men om man säger så här, va är det för poäng att diskutera något alls på fuska? Jo att man tycker det är skoj, intresant att få andra vinklingar på saker och ting, andras åsikter och komma fram till det bästa resultatet för lösningen (så man själv vet vad man vill sak göras åt saken). Det finns ett bra exempel på varför man får bästa resultaten när man diskuterar: Nämn en eller flera lyckade diktaturer (där en bestämmer utan att diskutera saker)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Länk här: http://forum.aftonbladet.se/thread.jspa?me...tstart=0#354623

Skrivet av en person på aftonbladet.

Om det inte skulle fungera så kopierar jag det hon/han skrev:

"Killar och män styr världen, det är dem som sätter lagar, eller som har satt.

Om killar tyckte att våldtäkt var så himla hemskt som det faktiskt är så skulle straffen vara högre och bevisbördan INTE ligga på  offret.

Så som det är nu så är det viktigare att en kille inte blir oskyldigt anklagad än att en tjej, offret,  får upprättelse.

Jag är så trött på detta snack om att snälla killar är oskyldiga. Ni snälla killar är precis lika skyldiga för ni står passivt och ser på i ett land som har så låga straff för våldtäkt att det är chockerande om man råkar nämna det utomlands.

Om man står och inte gör nåt är man en del av problemet och det är mest bara tjejer som slåss för sina rättigheter när de blivit våldtagna.

De allra flesta tjejer i Sverige anmäler inte ens för att man blir så kränkt.

Män styr landet. Om de tyckte att detta var så hemskt så skulle lagen se annorlunda ut. Face it.  Det var ändå bara för ett par år sen som det började räknas som våldtäkt att attackera en brud som var avtuppad. Jag hörde inga snälla killar protestera mot det innan den lagen kom? Den kom för att det var pga att TJEJER slogs för saken.

Ni killar som hävdar att ni är så j*vla snälla är faktiskt också en bidragande faktor till att samhället ser ut som det gör när det gäller våldtäkt så kom inte och säg att ni är så himla oskyldiga"

Ja, vad tycker ni? Har personen rätt? Är det alla killars fel att tjejer blir våldtagna och våldtäktsmännen inte får en rättvis dom?

<3 Mascarpone

Håller med till 100% Vare sig man tror på Gud eller på vetenskap så vet alla att mannen och kvinnan är skapade för att vara olika. Vi är olika och kommer alltid vara olika. Att försöka få oss lika är emot Guds vilja och emot all vetenskap. Gäller även homosexualitet, vi är gjorda olika, varför inte förbli olika?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första markerade :

Andra markerade :

Fortsättning av inlägg :

ONÖDIGT!

Det sista är inlägget är en ganska ovanlig vinkling av det? Men om man säger så här, va är det för poäng att diskutera något alls på fuska? Jo att man tycker det är skoj, intresant att få andra vinklingar på saker och ting, andras åsikter och komma fram till det bästa resultatet för lösningen (så man själv vet vad man vill sak göras åt saken). Det finns ett bra exempel på varför man får bästa resultaten när man diskuterar: Nämn en eller flera lyckade diktaturer (där en bestämmer utan att diskutera saker)

Err.. ok <_<

Tror du värkligen att någon som läser detta kommer gå ut och typ ändra på något i sverige, tror du värkligen det? nej, såklart inte.. därför är det onödigt.

Livet är helt enkelt onödigt!

The life :

Born

Be annoying

Die

Jaja, men iaf... Lär man inte sig i första klass typ att man inte ska låta saker gå ut över andra? Själv har känner jag en som känner en som gått journalist utbildning och hon säger att de även lär sig att låta saker gå ut över så många personer som möjligt och att vända på alltihop. Typ om Göran är fattig och Bosse är rik så skriver de tvärt om, lol. Om man tänker på detta sättet så blir ju allting, err, hur ska man säga? Helt sjukt <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...