I3AX Skrivet 15 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2007 NÅÅÅÅÅ? själv tror jag inte att världen kommer att ha ändrats så mycket då. kanske smartare robotar, tystare dammsugare, men inte FLYGANDE BILAR! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nebbig Skrivet 15 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2007 Om man tänker på vad som hänt sedan år 1900 så tror jag mycket kommer att hända på 100 år. man kan vända på frågan och säga: Vad var annorlunda för 100 år sen, och märka att det var rätt mycket. Det ska nog mycket till om utvecklingen skulle stanna upp så att världen "inte kommer att ändras så mycket". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 16 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2007 nej om 100 år kommer vi inte ha flygande bilar, vi kommer ha flygande tåg. finns redan många prototyper på flygande bilar, som faktiskt hitils har funkat bra. ja om vi lever då så lär ju iallafall inte jorden må så bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Godless Skrivet 16 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2007 Ja, ganska mycket iaf. Speciellt om vi börjar tänka mer på miljön och växthuseffekten, och förändra hur det ser ut i nuläget genom att återvinna mer och inte använda så mycket av Jordens naturresurser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 16 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2007 (redigerat) Det kommer vara stor skillnad. Om ett krig utbryter så blir det ju helt annorlunda. Tror nästan att Sverige kommer bli ett j*vla sop ställe. Kanske inte om 100år men om 200 iaf... Redigerat 16 Februari 2007 av 123spill Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 18 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2007 Tror faktiskt människan inte finns om 100 år ens. Krig, naturkatastrofer, kometer eller liknande som kan utplåna oss tror jag kommer inträffa :(. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 18 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2007 Tror faktiskt människan inte finns om 100 år ens. Krig, naturkatastrofer, kometer eller liknande som kan utplåna oss tror jag kommer inträffa :(. krig kommer det inte finnas om 100 år. USA har blivit så stort och mäktigt att ingen motsätter sig dom.naturkatasroffer visst, men inte så kraftiga att 6.000.000.000 människor dör. till exempel ser jag ingen anledning till hur rysslands 142.893.540 invånare skulle dö av jordskalv eller nåt liknande. chansen att en komet slår ner och och utplånar allt liv är lika stor nu som sen. sist har jag en fråga: varför skulle Gud (om Han/Hon/den finns) vilja utplåna allt liv på jorden om det nu enligt dig inte finns liv någon annanstnas? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 18 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2007 Dave37, nej alla kommer inte dö på en gång, men förr eller senare kommer vi inte kunna leva på jorden om vi håller på såhär, 5+ meter högre havsyta, OCH VI LEVER UNGEFÄR 1 METER ÖVER HAVSYTAN! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 18 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2007 Troligen kommer en hel del att ha förändrats om 100 år framförallt tekniken eftersom den helatiden går framåt, men miljön kommer nog oxå att ha ändrat antingen till det bättre eller sämre allt beror på hur vi kommer att hantera allt omkring oss. En möjlighet kan ju oxå vara att mänskligheten nästan har dött ut om 100 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 18 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2007 Tror faktiskt människan inte finns om 100 år ens. Krig, naturkatastrofer, kometer eller liknande som kan utplåna oss tror jag kommer inträffa :(. Så krig kommer inte finnas bara för att USA har blivit stort och mäktigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 20 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2007 om USA blir så stort och mäktigt kommer nog fler attackera då alla vill ha makt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 20 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2007 Det klart det kommer vara annorlunda. Men det är ganska svårt att förutse hur världen kommer se ut. Det kan mycket väl vara så att det är mycket bättre om 100 år. Alternativet är att det är mycket, mycket sämre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.