Hoppa till innehåll

Kommer Allt Vara Anorlunda Om 100 År?


I3AX
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 69
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Visst kommer världen att se annorlunda ut år 2107, tänk bara hur världen såg ut för 100 år sen. Alla kläder, bilar och då fanns ju inte ens Tv:n. Och något som kommer att utvecklas mest tror jag är musiken, för bara 20 år sen var det hemskaste bandet man kunde lyssna på Iron Maiden, nu är ju dom bara hårdrock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag tror många missar i den här diskutionen är att dom flesta siffror som finns inte är korekta, det är ju alltid någon som har betala för dom..t.ex. biogas som ni diskuterade tidigare nu börja miljoaktivisterna säga att det kan vara bättre med disel (som stora delar av övriga europa har sagt tidigare). Och dom som sa att det var bra först var ju dom som tillverkar biogas.

Men tillbaka till ämnet/frågan, jag tror inte man kommer arbeta särskilt mycket i framtiden några dar i vecka kanske för man måste bara lag maskiner och robotar som sköter det flesta jobben åt oss. Ett exempel, tåg vill man låta gå med datorer redan idag för att, lokföraren kör genom en dator, den kopplar motorerna så dom gasar jämt, bromsar jämt (typ abs). Dom kan inte köra mot röd signal (bromsar automatiskt) kan inte köra för nära ett annat tåg för då händer samma sak. Den röda signalen kommer från en central där folk sitter och kopplar men om dom försöker koppla fel säger datan att det får dom inte för då krockar dom.

Och annars tror jag att inte så mycket kommer vara förändrat, några länder kommer vara rika och många fattig, tekninken kommer vara mycket bättre och fortsätta utvecklas hela tiden, vissa kommer tro att världen kommer gå under och vissa inte, kanske vissa förändringar i naturen men männinskan kommer förändras med den (därför vi är den ledande rasen) och sist men inte minst kommer vi vara mycket, mycket oroliga om framtiden därför att ingen kan förutspå den.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst kommer världen att se annorlunda ut år 2107, tänk bara hur världen såg ut för 100 år sen. Alla kläder, bilar och då fanns ju inte ens Tv:n. Och något som kommer att utvecklas mest tror jag är musiken, för bara 20 år sen var det hemskaste bandet man kunde lyssna på Iron Maiden, nu är ju dom bara hårdrock.

 

Tror knappast att musiken utvecklas mest... Och vad finns det att utveckla mer i musiken?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...