Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

• Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet

Vad idiotiskt. Söka patent på ett ord. Ok att SR vill ha ensamrätt till namnet "sommarradio" i sitt radioprogram, men att patentsöka själva ordet sommar är ju helt sjukt.

Skrivet

Detta var nog bland det sjukaste jag har hört... Äga ett ord? Om alla skulle äga ett ord så skulle man behöva byta språk i sverige? Jag menar, skulle man tvingas böta för att säga ordet sommar?

Skrivet

Herregud, vad tänker dem med? Att ta patent på något ord man har hittat på själv är okej, men ett av de mest använda allmänna orden?!

Skrivet

Detta var nog bland det sjukaste jag har hört... Äga ett ord? Om alla skulle äga ett ord så skulle man behöva byta språk i sverige? Jag menar, skulle man tvingas böta för att säga ordet sommar?

Det är inte så dom menar. Dom menar att man inte får använda ordet sommar i kommersiella syften, som t.ex i filmtitlar, tidningsrubriker, kommersiella jippon och i reklam.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...