123spill Skrivet 18 April 2007 Rapport Dela Skrivet 18 April 2007 Det kanske inte hjälper mot all mobbing men den minskar den. T ex. så är det ju olagligt att köra om man har druckit, men det är ju fortfarande folk som gör det. Ska vi då ta bort lagen bara för att vissa struntar i lagen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 19 April 2007 Rapport Dela Skrivet 19 April 2007 Det där handlar om att folk dör oftast av att köra när man är full.. Man brukar köra fel så man krockar och dör eller kör över någon annan. Och bara för att vissa inte köper märkeskläder eller så så behöver det inte gå ut över alla andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wubo Skrivet 19 April 2007 Rapport Dela Skrivet 19 April 2007 Jag känner en som bor i England och där har de Skoluniform, men de får typ bra prata på rasterna för om de T.ex. spelar fotboll så smutsar de ner skoluniformen. Och det är därför jag inte vill ha det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vomiteye Skrivet 20 April 2007 Rapport Dela Skrivet 20 April 2007 Aldrig! Man ska ha sina egna kläder, mobbare hittqar alltid saker att mobba för om de inte är för kläderna hittar dom något annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 25 April 2007 Rapport Dela Skrivet 25 April 2007 Du sa det själv, om det tar bort "klädmobbningen" är det ett steg på vägen. En sak mindre att mobba för. Det blir ju inte värre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Molle_96 Skrivet 25 April 2007 Rapport Dela Skrivet 25 April 2007 Wubo: Man kan inte mobba om man vill ha belöning. Man får belöningen när man inte mobbar. Alla som inte har mobbat någon får belöning. Jag menar bara på att det fungerade bra i England jag har inte sagt att vi ska införa det här. Jag ville bara föra fram ett sätt som används i England för att minska mobbingen det är så i vår skola om vi svär eller kränker nån får man en lapp hem om inte svär får man chansen att vinna 2 biobiljeter som lottas ut varje månad i varje klass :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ninomi Skrivet 26 April 2007 Rapport Dela Skrivet 26 April 2007 Jag tycker att det är SNYGGT med skoluniform, tro mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Easton Skrivet 6 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2007 skoluniform? Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 7 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2007 Min synpunkt är att skoluniform är värdelöst. Ingen skoluniform! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 8 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2007 Jag tycker att det är SNYGGT med skoluniform, tro mig! Helt ärligt tycker jag det med. För dem som sett Grudge 2 så vet ni hur snygga uniformer skulle kunna se ut, där är det ordning på eleverna (utseendemässigt). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smiter Skrivet 8 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2007 om någon har blivit retad för sin klädstil, och vi byter till skoluniform den kommmer ju ändå att bli mobbad för något annat, hur stor är chansen att mobbningen slutar dirket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 8 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2007 Du sa det själv, om det tar bort "klädmobbningen" är det ett steg på vägen. En sak mindre att mobba för. Det blir ju inte värre. Nja...det kanske skulle hjälpa i något inviduelt fall men inte på de flesta ställena. Däremot så får alla elever lida p.g.a. några få mobbare + det hjälper inte så ofta i andra länder som har skoluniform. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.