Hoppa till innehåll

Fury Eller Arms Det Är Frågan!


Rekommendera inlägg

2h fury är bättre än arms i PvE, och slam spam gör mer DPS än MS/whirlwind spam. =)

Obs. Du måste ha improved Slam för att Slam ska vara något att ha, kass annars.

 

Bästa warriorn på servern.. Jo, för att han har till och med pluggat på allvar hur man tar aggro, vilka stats man ska ha som dps och tank.. han har pluggat varenda skill, han har tatt reda på allt om equipment. Han kan dinga lvl 0-70 på 11 (irl tid) i sträck med en warrior igenom att bara questa. Han har spelat ända sen betan började. Han har lirat andra spel och kan förstå hur saker i det här spelet fungerar. Han kan många klasser och hur de funkar med en warrior med den och den spec, equipment och talents i just de instancerna, questen och grinding ställena. Och han är trevlig och snäll och respekterar folk och han kan samarbeta mycket bra. Han har varit guild leader i många bra raiding guilds. Och enligt alla (nästan) så är han den bästa...

 

Men iaf, som sagt.. ARMS FTW!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Som fury warrior får du både blood thirst, flurry, enrage, deathwish och rampage.

Via Blood thirst och rampage gör man jättefina crits och blood thirst helar dig dessutom så crittar man insane mycket med fury och när du crittar slår du snabbare och då kanske du crittar igen och så fortsätter det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2h fury är bättre än arms i PvE, och slam spam gör mer DPS än MS/whirlwind spam. =)

Obs. Du måste ha improved Slam för att Slam ska vara något att ha, kass annars.

 

Om han nu vart den bästa guild leadern, varför har du guilderna splitrats? lol.

Dessutom kan jag min klass med, jag vet vad för eq man ska ha, jag vet tallents, jag vet hur aggro funkar, är jag bästa warriorn på min server?

Gaska opp dig männska!

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

arms är rena tortyren när man ska levla! enligt mig så är det ända bra i arms mortal strike, men fury! om du har imba vapen så som Phantom blade + vansiquers sword är du näst intill oövervinnelig, du kan helt änkelt gå igenom 5-15 stoider utan att behöva äta (kanske någon potion) dock så hjälper det om du har någolunda bra gears, om du är på 40+ så duger sakerna Herod i Scarlet Monstrary droppar (Scarlet Leggings, Ragging Berserking Helmet, Herod's Shoulderpads och Ravenger) dock så ska du inte ta ranevger, om du inte vill köra PvP förståss... det var allt från mig ;D

 

 

OBS: håppas att detta inte förvirrande någon, för att jag kollade inte riktigt vad jag skrev... L0L

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fury vinner i lvling, grinding och pve dps anytime. Kolla bloodthirst som man får på 40, den healar dig när du slår. healing = mindre downtime och att din damage är mer balanserad, missar du en attack med ett 3.8 speed vapen så får du vänta 4 sekudner innan du får in en attack till, med fury (antar att alla förstår att fury = dual wield) så slår du kontant hela tiden. Du får upp din rage och kan popa bloodthirst och heroic strikes fort. Men visst, arms är sjukt roligt i pvp när man gör 5k mortal strikes på mages :).

Men arms är mer för burst damage vilket pvp handlar om, medan pve är balanserad stadig damage.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...