Hoppa till innehåll

Utomjordingar


Gäst Destiny

Rekommendera inlägg

År 1974 sändes ett binärkodat CETI-meddelande(kommunikation med extratterestrisk intelleigens) från Areciboteleskopet till en klothop kallad M 13 som ligger 21 000 ljusår från oss på meddelandet visades en bild på människokroppen, DNA, solsystemet och en antennen på Areciboteleskopet, som ligger på Puerto rico.

År 1999 sändes ett sändes meddelandet "Encounter 2001" till ett par solliknande stjärnor som ligger nära oss och om någon utomjording fångar upp det meddelandet så tar det många år innan vi får tillbaka ett svar.

 

Du sa att de sändes ett CETI-meddelande från Arcibotelsekopet till en klothop, Menar du då att den kom fram dit? Hörde att dom också hadde sänt en farkost med ett Specialbyggt hälsnings medellande på 60 språk. det måste ju ta ett tag för en farkost att åka 21 000 ljusår.

Jadu om den kom fram har jag faktist ingen aning om men jag tror det dröjer flera 1000 år innan den är framme, på 1 sekund hinner ljuset 7.5 varv runt jorden och på ett år 236520000 varv runt jorden och för en farkost tar det bra länge innan den når en sträcka på 236520000 varv runt jorden.

 

Vad är en Klothop? :)

 

En klothop är ett ställe med massa stjärnor inom en mindre storlek.

 

Odet: Dem kan inte förstå språken "om" dem skulle snappa upp det, men om de skulle vara lika intelligenta som vi skulle nog dem kunna höra ljuden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 145
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Jadu om den kom fram har jag faktist ingen aning om men jag tror det dröjer flera 1000 år innan den är framme, på 1 sekund hinner ljuset 7.5 varv runt jorden och på ett år 236520000 varv runt jorden och för en farkost tar det bra länge innan den når en sträcka på 236520000 varv runt jorden.

 

fel!! ljuset hinner bara ett varv runt jorden på 7 sekunder inte tvärtom

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför valde dom att skicka CETI medelandet så långt? Och varför just dit.

1. dem skickade den långt bort för att det finns större chans att den fångas upp av liv då

2. vart ska dem skicka den då? till kina eller? är väl bättre att skicka den nånstans där man inte kan se med sateliter, för den kanske träffar på liv då?:o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bla bla bla bla.. Bara babbel ._: Hur f*n skulle man komma upp i 100 gånger ljusets hastighet? Och sen verkar vi prata mer om raketer och parallela universum än om liv i rymden.

Att färdas i ljusets hastighet är omöjligt. Ingen partikel kan färdas i ljusets hastighet eller snabbare, eftersom det innebär att massan ökar mot oändligheten, att tiden skulle stå still, vilket leder till att man kommer fram innan man kommer fram.

 

Och så vitt jag vet så förekommer parallella universum mest i fiktion.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...