Lander Skrivet 11 November 2007 Rapport Dela Skrivet 11 November 2007 År 1974 sändes ett binärkodat CETI-meddelande(kommunikation med extratterestrisk intelleigens) från Areciboteleskopet till en klothop kallad M 13 som ligger 21 000 ljusår från oss på meddelandet visades en bild på människokroppen, DNA, solsystemet och en antennen på Areciboteleskopet, som ligger på Puerto rico. År 1999 sändes ett sändes meddelandet "Encounter 2001" till ett par solliknande stjärnor som ligger nära oss och om någon utomjording fångar upp det meddelandet så tar det många år innan vi får tillbaka ett svar. Du sa att de sändes ett CETI-meddelande från Arcibotelsekopet till en klothop, Menar du då att den kom fram dit? Hörde att dom också hadde sänt en farkost med ett Specialbyggt hälsnings medellande på 60 språk. det måste ju ta ett tag för en farkost att åka 21 000 ljusår. Jadu om den kom fram har jag faktist ingen aning om men jag tror det dröjer flera 1000 år innan den är framme, på 1 sekund hinner ljuset 7.5 varv runt jorden och på ett år 236520000 varv runt jorden och för en farkost tar det bra länge innan den når en sträcka på 236520000 varv runt jorden. Vad är en Klothop? :) En klothop är ett ställe med massa stjärnor inom en mindre storlek. Odet: Dem kan inte förstå språken "om" dem skulle snappa upp det, men om de skulle vara lika intelligenta som vi skulle nog dem kunna höra ljuden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jilde94 Skrivet 11 November 2007 Rapport Dela Skrivet 11 November 2007 Jadu om den kom fram har jag faktist ingen aning om men jag tror det dröjer flera 1000 år innan den är framme, på 1 sekund hinner ljuset 7.5 varv runt jorden och på ett år 236520000 varv runt jorden och för en farkost tar det bra länge innan den når en sträcka på 236520000 varv runt jorden. fel!! ljuset hinner bara ett varv runt jorden på 7 sekunder inte tvärtom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 11 November 2007 Rapport Dela Skrivet 11 November 2007 (redigerat) Ljusets hastighet är 30 000 mil i sekunden och jorden omkrets 4000 mil så ljuset hinner 7,5 varv runt jorden per sekund. Redigerat 11 November 2007 av Mazik Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 16 November 2007 Rapport Dela Skrivet 16 November 2007 Varför valde dom att skicka CETI medelandet så långt? Och varför just dit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Khazar Skrivet 16 November 2007 Rapport Dela Skrivet 16 November 2007 Varför valde dom att skicka CETI medelandet så långt? Och varför just dit.1. dem skickade den långt bort för att det finns större chans att den fångas upp av liv då2. vart ska dem skicka den då? till kina eller? är väl bättre att skicka den nånstans där man inte kan se med sateliter, för den kanske träffar på liv då?:o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 19 November 2007 Rapport Dela Skrivet 19 November 2007 Jag babblade om nån intressant raket i ett av inläggen, men den kan man komma till den närmaste stjärnan på 80 dagar! :o http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&...t&p=1200304 Tror ni på den? Ska se om jag lyckas hitta artikeln... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 20 November 2007 Rapport Dela Skrivet 20 November 2007 Om du ska komma till närmsta stjärnan på mindre än 80 dagar måste du åka ca. 100 ggr så snabbt som ljuset. Och det är omöjligt att komma upp i ljusets hastighet. Du kan komma riktigt nära men aldrig upp till ljusets hastighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 21 November 2007 Rapport Dela Skrivet 21 November 2007 Inte enligt Einstain, men det stod i artikeln att det skulle gå i alla fall, eftersom man skapade ett pararellt univerium i raketen, eller nått... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 22 November 2007 Rapport Dela Skrivet 22 November 2007 Bla bla bla bla.. Bara babbel ._: Hur f*n skulle man komma upp i 100 gånger ljusets hastighet? Och sen verkar vi prata mer om raketer och parallela universum än om liv i rymden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 27 November 2007 Rapport Dela Skrivet 27 November 2007 Utomjordingar = Rymden. Raketer = Rymden. Pararella dimmensioner = Rymden. Allt går, även om det ser omöjligt ut i dagens perspektiv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 28 November 2007 Rapport Dela Skrivet 28 November 2007 (redigerat) Bla bla bla bla.. Bara babbel ._: Hur f*n skulle man komma upp i 100 gånger ljusets hastighet? Och sen verkar vi prata mer om raketer och parallela universum än om liv i rymden. Att färdas i ljusets hastighet är omöjligt. Ingen partikel kan färdas i ljusets hastighet eller snabbare, eftersom det innebär att massan ökar mot oändligheten, att tiden skulle stå still, vilket leder till att man kommer fram innan man kommer fram. Och så vitt jag vet så förekommer parallella universum mest i fiktion. Redigerat 28 November 2007 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 29 November 2007 Rapport Dela Skrivet 29 November 2007 jag tror att det finns utomjordingar, både sånna som är hi-tech & sånna som är stenåldern Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.