Andersffs Skrivet 15 December 2007 Rapport Dela Skrivet 15 December 2007 Nej, när jag rör på mig så blir energin från kemisk energi >> rörelse energi >> värme, och när jag är död så rör man inte precis på sig. Ja men när du dör så tar din kropp inte längre upp energi från maten i magen och kan inte omvandla den till rörelse energi som sedan blir värmen, alltså försvinner den ergin vi har "använt" som värrmen och den övriga har vi inte hunnit "ta till oss" utan finns i magen i form av mat. Soad_token Energi kan inte försvinna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 15 December 2007 Rapport Dela Skrivet 15 December 2007 Nej, när jag rör på mig så blir energin från kemisk energi >> rörelse energi >> värme, och när jag är död så rör man inte precis på sig. Ja men när du dör så tar din kropp inte längre upp energi från maten i magen och kan inte omvandla den till rörelse energi som sedan blir värmen, alltså försvinner den ergin vi har "använt" som värrmen och den övriga har vi inte hunnit "ta till oss" utan finns i magen i form av mat. Soad_token Energi kan inte försvinna. Den försvinner ur kroppen! Den försvinner inte helt och hållet men värme kyls ner (oim du itne visste om det) och en död kropp blir kall (om du inte visste om det) jag menade inte att energin försvinner (för det sa jag tidigare) men den lämmnar kroppen i ett annat tillstånd. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 15 December 2007 Rapport Dela Skrivet 15 December 2007 Nej, när jag rör på mig så blir energin från kemisk energi >> rörelse energi >> värme, och när jag är död så rör man inte precis på sig. Ja men när du dör så tar din kropp inte längre upp energi från maten i magen och kan inte omvandla den till rörelse energi som sedan blir värmen, alltså försvinner den ergin vi har "använt" som värrmen och den övriga har vi inte hunnit "ta till oss" utan finns i magen i form av mat. Soad_token Energi kan inte försvinna. Den försvinner ur kroppen! Den försvinner inte helt och hållet men värme kyls ner (oim du itne visste om det) och en död kropp blir kall (om du inte visste om det) jag menade inte att energin försvinner (för det sa jag tidigare) men den lämmnar kroppen i ett annat tillstånd. Soad_token Vilket tillstånd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 16 December 2007 Rapport Dela Skrivet 16 December 2007 Nej, när jag rör på mig så blir energin från kemisk energi >> rörelse energi >> värme, och när jag är död så rör man inte precis på sig. Ja men när du dör så tar din kropp inte längre upp energi från maten i magen och kan inte omvandla den till rörelse energi som sedan blir värmen, alltså försvinner den ergin vi har "använt" som värrmen och den övriga har vi inte hunnit "ta till oss" utan finns i magen i form av mat. Soad_token Energi kan inte försvinna. Den försvinner ur kroppen! Den försvinner inte helt och hållet men värme kyls ner (oim du itne visste om det) och en död kropp blir kall (om du inte visste om det) jag menade inte att energin försvinner (för det sa jag tidigare) men den lämmnar kroppen i ett annat tillstånd. Soad_token Vilket tillstånd? I form av värme, läser du överhuvudtaget mina inlägg? Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 16 December 2007 Rapport Dela Skrivet 16 December 2007 När man är död = 100% spillvärme Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 16 December 2007 Rapport Dela Skrivet 16 December 2007 När man är död = 100% spillvärme YES! En enda rad och han ägde skiten ur den där andra som inte fattade vad han skrev! Me liek Fality! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 16 December 2007 Rapport Dela Skrivet 16 December 2007 När man är död = 100% spillvärme YES! En enda rad och han ägde skiten ur den där andra som inte fattade vad han skrev! Me liek Fality! :huh: är du lost eller? Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 16 December 2007 Rapport Dela Skrivet 16 December 2007 När man är död = 100% spillvärme YES! En enda rad och han ägde skiten ur den där andra som inte fattade vad han skrev! Me liek Fality! :huh: är du lost eller? Soad_token Ska du säga? AndersFFS Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 17 December 2007 Rapport Dela Skrivet 17 December 2007 När man är död = 100% spillvärme YES! En enda rad och han ägde skiten ur den där andra som inte fattade vad han skrev! Me liek Fality! Antingen försöker du bara retas eller så orkar du inte läsa mina inlägg eller så har du frågat frågor på måfå. Men du ahr tydligen inte insett att jag 3-4 ggr sagt samma sak som Fality sa i sitt inlägg. Men nu säger jag det ännu en gång. Rörelse energin i våra kroppar omvandlas till värme, värme kylsner, när man är död rör man sig inte. Den övriga energin som finns "lagrad" i våra kroppar konsumumeras av olika insekter och likanade som äter upp våra kroppar. Energin försvinner inte men den omvandlas och finns inte kvar i samma form som den hade i våran kropp. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 17 December 2007 Rapport Dela Skrivet 17 December 2007 När man är död = 100% spillvärme YES! En enda rad och han ägde skiten ur den där andra som inte fattade vad han skrev! Me liek Fality! Antingen försöker du bara retas eller så orkar du inte läsa mina inlägg eller så har du frågat frågor på måfå. Men du ahr tydligen inte insett att jag 3-4 ggr sagt samma sak som Fality sa i sitt inlägg. Men nu säger jag det ännu en gång. Rörelse energin i våra kroppar omvandlas till värme, värme kylsner, när man är död rör man sig inte. Den övriga energin som finns "lagrad" i våra kroppar konsumumeras av olika insekter och likanade som äter upp våra kroppar. Energin försvinner inte men den omvandlas och finns inte kvar i samma form som den hade i våran kropp. Soad_token blablablalbalablabla, läste inte det här inlägget, men du har med typ 10 inlägg försökt förklara dig.. Fality gjorde det med 1 rad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 17 December 2007 Rapport Dela Skrivet 17 December 2007 blablablalbalablabla, läste inte det här inlägget, men du har med typ 10 inlägg försökt förklara dig.. Fality gjorde det med 1 rad. Joo, det är ju som lättare när folk läser va man skriver. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 17 December 2007 Rapport Dela Skrivet 17 December 2007 blablablalbalablabla, läste inte det här inlägget, men du har med typ 10 inlägg försökt förklara dig.. Fality gjorde det med 1 rad. Joo, det är ju som lättare när folk läser va man skriver. Soad_token Ja men du skriver för mkt så folk inte orkar läsa. Gör som Fality gör. lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.