Animal Skrivet 11 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2008 I en del städer i Svergie så har man börjat ge förmåner till dem med miljöbil, tex. gratis parkering på vissa ställen osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 11 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2008 Man slipper betala trängselskatt oxå! :D Tror jag... Men vi borde förbjuda vanliga glödlampor i Sverige oxå, tycker jag... Men bara om det finns 240 volts energilampor, för här hemma har vi 240 volt istället för 230. Varenda glödlampa pajjar jättesnabbt, utan de som är 240 volts glödlampor. Hörde föressten att det var nån som ville skrämma bort djur och förstöra miljön genom att borra efter ÄNNU mer olja! >_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 11 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2008 Man slipper betala trängselskatt oxå! :D Tror jag... Men vi borde förbjuda vanliga glödlampor i Sverige oxå, tycker jag... Men bara om det finns 240 volts energilampor, för här hemma har vi 240 volt istället för 230. Varenda glödlampa pajjar jättesnabbt, utan de som är 240 volts glödlampor. Hörde föressten att det var nån som ville skrämma bort djur och förstöra miljön genom att borra efter ÄNNU mer olja! >_< Tja efter som vi inte har några "bra" framdrivinings metoder ännsålänge så skulle t.ex. sjöfaten bli mkt lidande av en ev. oljebrist. T.ex. skulle inga datorer komma till sverige, mkt metaller transporteras till sjös, lika så mat och massa annat skoj, tänk bara på att vad vi har i ett valigt hem som inte är producerat i Sverige, et ksulle man vara tvungen att vara uten. Så tills vi hittar ett annat framdrivings medel så får vi köra på olja:/ Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 12 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2008 Ett transportmedel som uppfanns på 1800-talet är mycket användbar i dagens samhälle; tåget. Öresundsbron och Kanaltunneln skulle man kunna bredda ut. Järnvägar skulle kunna byggas från Tromsö i norr till Kapstaden i söder och från Glasgow i väst till Shanghai i öst. En tunnel under Berings sund mellan Eurasien och Amerika är möjlig. Fartyg kan drivas med vindkraft (segel). I brist på olja finns det en hel del man kan göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 12 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2008 Ett transportmedel som uppfanns på 1800-talet är mycket användbar i dagens samhälle; tåget. Öresundsbron och Kanaltunneln skulle man kunna bredda ut. Järnvägar skulle kunna byggas från Tromsö i norr till Kapstaden i söder och från Glasgow i väst till Shanghai i öst. En tunnel under Berings sund mellan Eurasien och Amerika är möjlig. Fartyg kan drivas med vindkraft (segel). I brist på olja finns det en hel del man kan göra. Joo, jag var lite otydlig, det ja menade var att man inte i dagsläget kommer lägga ner miljaders miljader på att bygga om fartyg och bygga ut spårtrafiken. Det är biligare att köra på olja, Sen för att kunna köra tågen miljövänligt så måste man bygga ut kärnkraften:P...det är inte heller billigt. Och ganska omöjligt i Sverige. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 12 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2008 Det med ozonlagret är faktiskt väldigt intressant, vi hade en lektion om det i skolan. Och enligt mina lärare och böckerna vi läser så blir ,som du sa ozonlagret tjockare och man kan se jorden som en apelsin, och ozonlagret är skalet. Först lyser solen in på jorden så det blir varmt och tack vare ozon lagret så stannar värmen inne på jorden, fast lite av värmen åker ändå ut men nu när det blir tjockare så kommer mindre och mindre värme åka ut från jorden och det kommer bli tok hett! Men snälla nån det där är ju en klassiker. I princip alla lärare kör med apelsin metoden. Till ämnet: We are fukt up. Enkelt, det var min åsikt tack och hej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 12 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2008 Det med ozonlagret är faktiskt väldigt intressant, vi hade en lektion om det i skolan. Och enligt mina lärare och böckerna vi läser så blir ,som du sa ozonlagret tjockare och man kan se jorden som en apelsin, och ozonlagret är skalet. Först lyser solen in på jorden så det blir varmt och tack vare ozon lagret så stannar värmen inne på jorden, fast lite av värmen åker ändå ut men nu när det blir tjockare så kommer mindre och mindre värme åka ut från jorden och det kommer bli tok hett! Men snälla nån det där är ju en klassiker. I princip alla lärare kör med apelsin metoden. Till ämnet: We are fukt up. Enkelt, det var min åsikt tack och hej. Gör det något att han berättar något som "alla" lärare säger?, och vad är poängen att skriva i ett forum som heter debatt, om man inte debaterar? Sen tror inte jag vi är så körda som många tror, foskare och tidningar har alltid gillat att förutspå domedagen, det säljer. T.e.x. så skulle världen gå under i kallakriget, p.g.a. att nåong galen ryss skulle spränga världen i småbitar. Jag säger inte att miljhotet inte finns, utan bara att det är nog inte så illa som många tror. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 16 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2008 Jag har läst att det ska gå att göra Etanol av alger! Det är ju bra, eftersom alger nästan lever på koldioxidutsläpp. Jag håller med Soad_token, det dröjer ett bra tag tills jorden går under, människorna kommer kvävas av sina avgaser eller nått innan Jorden exploderar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 17 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2008 Jorden som satellit till solen går ju inte "under" i den bemärkelsen, möjligtvis utrotas en stor del av de livsformer som Tellus hyser. Massutrotning har skett flera gånger tidigare. Det bästa vore ju om människan skulle utrotas i samma veva. Jag kommer inte håg vem som sagt det men det gick ungefär så här: Jag förstår inte varför vi heter "den kloka människan" (Homo sapiens) på latin. "Den uppfinningsrika människan" skulle passa bättre, för särskilt kloka är vi inte. Jag håller helt med honom/henne. Vår uppfinningsrikedom är enorm, dock är vi usla på att hantera den kunskap vi har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kerex132 Skrivet 15 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2008 sluta med miljöutsläpp pajar bara för sig själv Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2008 Om jorden utrotas,kommer vi att utrotas innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2008 Långt innan, jorden kommer inte gå under på flera miljoner år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.