Animal Skrivet 25 December 2007 Rapport Dela Skrivet 25 December 2007 Om vi planterar typ 100 miljoner miljarders träd på jorden så kan träden ta bort koldioxiden från himlen. Men det skulle ta 100 år att plantera så många träd. <_<nja... säg inte det. Om varje familj planterar ett träd så blir det många träd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 25 December 2007 Rapport Dela Skrivet 25 December 2007 Om vi planterar typ 100 miljoner miljarders träd på jorden så kan träden ta bort koldioxiden från himlen. Men det skulle ta 100 år att plantera så många träd. <_< Är det en egen teori eller? för den låter lite konstig, jag menar jag har flera gånger fått höra att det inte går att bara plantera träd (efter som utsläppen fortsätter) Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 25 December 2007 Rapport Dela Skrivet 25 December 2007 Plantera mer träd, minska på utsläppen och problemet är löst! Hur svårt kan det vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Animal Skrivet 25 December 2007 Rapport Dela Skrivet 25 December 2007 Plantera mer träd, minska på utsläppen och problemet är löst! Hur svårt kan det vara?Tydligen väldigt svårt. Även fast vi planterar mer träd så kommer det alltid vara någon där och såga ner dom. Så är det, någon räddar jorden, någon sabbar. Kapish. För att komma in lite på topic igen så tycker jag att det skulle vara ett stort steg om alla bestämde sig att skaffa grön el, och att i alla nybyggna hus så skulle man uppmuntra husägarna att skaffa ett så miljövänligt hus som möjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 26 December 2007 Rapport Dela Skrivet 26 December 2007 Hoppas det där miljöpartiet i USA vinner valet! Alla länder skulle i princip följa efter USA... Men det kan vi i sverige inte påverka... :( Det fanns väl nått miljöparti i USA? :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 26 December 2007 Rapport Dela Skrivet 26 December 2007 Hoppas det där miljöpartiet i USA vinner valet! Alla länder skulle i princip följa efter USA... Men det kan vi i sverige inte påverka... :( Det fanns väl nått miljöparti i USA? :oFinns det nog, men republikanerna och demokraterna dominerar i USA. Vilka som är mest för miljön vet jag faktiskt inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Animal Skrivet 27 December 2007 Rapport Dela Skrivet 27 December 2007 Hoppas det där miljöpartiet i USA vinner valet! Alla länder skulle i princip följa efter USA... Men det kan vi i sverige inte påverka... :( Det fanns väl nått miljöparti i USA? :oFinns det nog, men republikanerna och demokraterna dominerar i USA. Vilka som är mest för miljön vet jag faktiskt inte. Det är världens lättaste fråga, inte för att prata dumt om USA, men dom har nog inte så många miljö väljare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 27 December 2007 Rapport Dela Skrivet 27 December 2007 Plantera mer träd, var då? städer expanderar, skogarna minskar.. minska på utsläppenlättare sagt än gjort.. utsläpp från företag har minskat, men ingen är beredd att sänka sin livsstandard för miljön och problemet är löst! Hur svårt kan det vara? Mycket svårare än att skriva en mening på ett forum iallafall.. -_- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 27 December 2007 Rapport Dela Skrivet 27 December 2007 Alternativt skulle vara att plantera frön under de stora ismassorna i norr och när isen smälter så börjar träden växa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 27 December 2007 Rapport Dela Skrivet 27 December 2007 (redigerat) Problemet är att det inte räcker med de träden. Man skulle uppfinna flytande träd och sprida ut de överallt på havet! Men då kan man inte åka båt... Redigerat 27 December 2007 av Katt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Denieru Skrivet 27 December 2007 Rapport Dela Skrivet 27 December 2007 Problemet är att det inte räcker med de träden. Man skulle uppfinna flytande träd och sprida ut de överallt på havet! Men då kan man inte åka båt...Jodå, om man har vissa trädzoner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raffed Skrivet 27 December 2007 Rapport Dela Skrivet 27 December 2007 Problemet är att det inte räcker med de träden. Man skulle uppfinna flytande träd och sprida ut de överallt på havet! Men då kan man inte åka båt...Det måste ju uppfinnas också.. Om alla bara skulle tänka ut planer som vi skulle kunna göra om det fanns så skulle vi nog inte komma så långt..-.- Jag tror vi skulle ta ett stor steg genom att bara minska utsläppen från när vi eldar upp onödiga saker som folk slänger.. Typ flaskor som går att panta, maskiner som går att använda fast man måste ha "Den nyaste" typ mobiltelefoner å sånt.. Och sen skulle vi försöka få folk att åka mindre bil än vad dom gör idag.. Jag har klarat mig utan att våran familj har haft egen bil i 12 år, åkt flygplan en gång(2 gånger, Kreta och tillbaka) och stänger av nästan alla lampor och elektroniska apparater när jag inte använder dom, drar ut sladdar, använder mig av kompost och sorterar sopor. Och är det verkligen så jobbigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.