Hoppa till innehåll

Är Det Rätt Att Bli Mobbad För Det Man Gillar?


lizem
 Dela

Rekommendera inlägg

Bara för att göra det klart för dig, jag är inte mobbad, men jag ställer upp för de som behöver, inte bara struntar i det som alla ryggradslösa j*vla äckel som finns nuförtiden. Det vill säga, jag trycker inte ner de som är mobbade ännu mer bara för att alla andra gör det och jag därmed blir mer "inne".

 

Har jag inte sagt att jag gör HELLER. Men däremot kanske jag inte direkt hjälper de som är mobbade. Jag har bara sagt vi, då jag utgår ifrån min kompiskrets. Jag vill inte påstå att de gör rätt, men nu är det så det är. Jag ger bara er råd. Väljer ni att strunta i det, gör det. Men klaga inte sen.

 

Vågar man se ut och bete sig som man själv vill förtjänar man respekt från alla världens människor.

 

Men nu är det så att det inte är så. Då måste man lösa det på ett eller annat sett. Tillexempel att låta bli att vara på ett sånt sätt att man påminner dom om att man har en viss genre dom inte tycker om.

 

Dessutom är vad du har för betyg och IQ irrelevant. Jag bryr mig inte om det, men om du så gärna vill berätta kan jag avslöja att jag har bättre på båda punkterna, men det spelar som sagt ingen roll.

 

Hur ska jag annars visa att jag inte är korkad, har du tänkt dig? Har du något förslag på att visa att man INTE är KORKAD?

 

Nämen o: har du 125 i IQ!? så intressant! Måste antecknas.

 

Läs ovanstående. Om du inte förstår vad jag menar så skulle jag personligen vilja kalla DIG för korkad. Det är min åsikt och vad jag tycker.

 

Dessutom är IQ bara ett mått.

 

Liksom alla andra enheter, som tillexempel meter eller liter eller dB.

 

Dessutom, vad har din IQ och dina betyg med detta att göra?

 

För att kunna visa att jag inte är korkad. Korkad betyder att man är inkompetent, att man inte är smart, och dyl. Och du skulle kunna säga att IQ är dåligt för att den visar ingen motorisk kunskap, eller kanske kreativ kunskap. Vad säger du då om låt oss säga Einstein, bara för att ta ett exempel på en person alla vet vem det är. Han är smart, men jag kan gissa att han inte var så förskräckligt bra på att måla/spela musik/sjunga. IQ menar att man har en bra möjlighet för problemlösning, språkförståelse, man har ett bra minne, och dylikt. Jag har nu MVG i musik, vilket betyder att jag är lite bättre än normalt i kreativa saker såsom musik.

 

 

Man kan ha högt IQ men ändå vara helt j*vla dum i huvudet. Det har du visat så prydligt här.

 

Isånafall tycker JAG att du pekar ut var jag är "dum i huvudet".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 126
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tycker det är absurt att nån mobbar en jag tycker att den som mobbar ska få en j*vla snytting så den inte kan stå på bena men nej det är fel att mobba andra det är folk som mobbar för dom har problem hemma och har tasgig självkänsla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag mår f*n illa av att läsa dina inlägg. Ska man behöva ändra på sig själv för att mobbarna tycker så? Är det mobbarna som ska bestämma hur vi ska fungera? På dig verkar det ju absolut så. Varför ska man behöva klä sig som majoriteten för att bli accepterad? Jag kan lova dig att man inte mår bra när man inte kan vara sig själv bara för att passa in. Baranoi och Simple har i princip redan vunnit debatten, dina mottargument är idiotiska och irrelevanta.

 

Pinsamt roligt när du börjar dilla om din IQ och dina betyg förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På vår skola mobbar vi inte folk för att de lyssnar på musik. Vi mobbar dock folk som inte har en Normal klädstil. Vi kan acceptera att vissa går med schorts eller mjukisbyxor. Det är relativt normala kläder. Därimot, så mobbar vi, som lyssnar på Hardstyle, Hardcore (Som i Hardcoretechno), Power/Heavy metal de som klär sig som tillexempel Emos eller Hiphopare. Det är för att det är ett val man gör, när man väljer att ha de kläderna. Man väljer att vara och se ut som sig själv, mot att man har en stor risk att bli mobbad/utanför/dissad.

 

Jag har blivit lite lätt retad på grund av att jag har lite "krulligt" hår. Jag tänkte då: Vilken frisyr av de som dom accepterar är snyggast? Då kom jag fram till att jag skulle snagga mig. Så just nu är jag snaggad, klär mig normalt, lyssnar på Hammerfall & Dragonforce när det gäller rockig musik, och när det gäller dunkadunka/pop, så lyssnar jag på diverse typer av Trance, Hardcore/-style, Rave och någon gång då och då lite dance. Jag har massor av vänner som jag snackar skit med varje lektion.

 

Tänk såhär: Okej, de bryr sig kanske inte så mycket om musiken, om de inte själva stör sig på det. Däremot, så skulle jag avråda er till 100% ifrån att klä er inom en lite mer hatad genre.

 

De vanligaste genres folk hatar är: Hiphop, Emotional *, Dunkadunka, och i vissa skolor Pop.

 

Om ni lyssnar på musiken bryr vi oss inte, sålänge du inte påminner oss, tillexempel igenom att spela musiken ashögt i din mp3. Att ha hög volym är detsutom skadligt för öronen.

Om ni klär er som en normal person, så tänker vi inte på att du är annorlunda.

 

Försök detsutom att om du har en bästa vän, som du kan lita till 110% på, som kanske inte heller vet om vad du lyssnar på, att prata med honom/henne och säg som det är. Du kommer känna dig bättre sen, det kan jag nästan garantera dig. Om denne dissar dig för att du lyssnar på en speciell genre, istället för att respektera det, så kan jag lugnt meddela dig att det inte är en god vän.

 

Nu har jag sagt mitt för idag. Nu kommer mina polare snart, så ska vi se på en film och ha roligt, sen dra ut på stan eller bara sitta och snacka skit.

 

 

Ta inget illa upp av det jag skrev. Vill bara att ni skall ha det som en liten guide till hands. Jag vet hur jobbigt det är. Ni är inte ensamma om det.

 

/Numera känd som Trancer3 - Producent inom diverse technomusik.

Nej, nej lyssna inte på honom. Det är sånna som han som är, ska, alltid varit, kommer alltid att vara, mobbade för evigt. Bor du någonstans eller på gatan? Annars kommer jag gärna hem till dej och sparkar in pannbenet på dej. Dessutom borde det stå, ' /Numera känd som ett allmänt rövhål - Producent inom diverse bögporr och barnleker.'

 

Stick o brinn, ditt håriga h*lvete.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan ha högt IQ men ändå vara helt j*vla dum i huvudet. Det har du visat så prydligt här.

 

Isånafall tycker JAG att du pekar ut var jag är "dum i huvudet".

 

Jag tycker att du är dum i huvudet, för att du påstår det du gör. Att man ska rätta sig efter vad vissa individer säger och tycker bara för att man ska bli lämnad i fred. Du frågade HUR du skulle visa att du inte är korkad, om inte med IQ, eller hur? Det går inte, det finns inget mått på empati eller liknande. Varför IQ inte spelar någon roll är eftersom det inte har någonting alls med hur socialt kompetent man är. Man kan vara jävligt smart med ändå bete sig som ett svin. Det är hur folk uppfattar en, och jag kan allvarligt inte riktigt förstå hur du helt seriöst kan ha dem åsikter du har. Att du själv verkligen tror att du är någon slags högre stående varelse på grund av att en del väljer att klä sig annorlunda och därmed blir mindre värda. Du är en av de mest egoistiska människorna jag någonsin stött på, och gör allt för att gynna dig själv. Lycka till med ditt liv, kan jag ju säga. Det lär du behöva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så himla typiskt!

mr.best:

Det du säger är som att vi ska ta mobbarna som högre stående varelser, att dom ska få bestämma över oss som om vi vore djur: (t.ex)

- "Fy vad töntiga kläder *slår* *slår* Ha på andra kläder annars..!"

 

Jag har lärt mig hantera kränkningar och sådant väldigt bra nu för tiden.

En så kallad "kompis" till mig försöker "sno min" bästis och behandlar mig som skit.

Det bästa är att prata med lärare, en kurator och föräldrarna. Det hjälper absolut inte att hålla tyst (egen erfarenhet).

OCH att försöka ignorera är också bra.

Jag blir utsatt för psykiska kränkningar var och varannan dag, men man ska inte ändra sig bara för att dom mobbar en!

Om jag skulle ändra mig till det hon vill så skulle jag gå i klassen under, vara sämst i den klassen och vara pank.

När man går till affären så vill hon låna pengar och hon är så j*vla jobbig när hon tigger om att låna så man brukar ge med sig (vilket är ett stort misstag men jag lånar knappt ut till ngn... längre). Hon "lovar" även att ge tillbaka det hon lånat.

Det är bara en sak... Hon lämnar bara tillbaka pengarna 5% av gångerna. Om man säger till henne att ge tillbaka säger hon att hon redan betalt tillbaka eller inte lånat.

På det viset har jag förlorat min favoritfilm dessutom. Hon "glömmer" att ge tillbaka och säger att hon har gett, som alltid.

Stå för det du är!

Fast ge alla en chans.. Ibland mobbar dom för att dom har det svårt hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På vår skola mobbar vi inte folk för att de lyssnar på musik. Vi mobbar dock folk som inte har en Normal klädstil. Vi kan acceptera att vissa går med schorts eller mjukisbyxor. Det är relativt normala kläder. Därimot, så mobbar vi, som lyssnar på Hardstyle, Hardcore (Som i Hardcoretechno), Power/Heavy metal de som klär sig som tillexempel Emos eller Hiphopare. Det är för att det är ett val man gör, när man väljer att ha de kläderna. Man väljer att vara och se ut som sig själv, mot att man har en stor risk att bli mobbad/utanför/dissad.

 

Jag har blivit lite lätt retad på grund av att jag har lite "krulligt" hår. Jag tänkte då: Vilken frisyr av de som dom accepterar är snyggast? Då kom jag fram till att jag skulle snagga mig. Så just nu är jag snaggad, klär mig normalt, lyssnar på Hammerfall & Dragonforce när det gäller rockig musik, och när det gäller dunkadunka/pop, så lyssnar jag på diverse typer av Trance, Hardcore/-style, Rave och någon gång då och då lite dance. Jag har massor av vänner som jag snackar skit med varje lektion.

 

Tänk såhär: Okej, de bryr sig kanske inte så mycket om musiken, om de inte själva stör sig på det. Däremot, så skulle jag avråda er till 100% ifrån att klä er inom en lite mer hatad genre.

 

De vanligaste genres folk hatar är: Hiphop, Emotional *, Dunkadunka, och i vissa skolor Pop.

 

Om ni lyssnar på musiken bryr vi oss inte, sålänge du inte påminner oss, tillexempel igenom att spela musiken ashögt i din mp3. Att ha hög volym är detsutom skadligt för öronen.

Om ni klär er som en normal person, så tänker vi inte på att du är annorlunda.

 

Försök detsutom att om du har en bästa vän, som du kan lita till 110% på, som kanske inte heller vet om vad du lyssnar på, att prata med honom/henne och säg som det är. Du kommer känna dig bättre sen, det kan jag nästan garantera dig. Om denne dissar dig för att du lyssnar på en speciell genre, istället för att respektera det, så kan jag lugnt meddela dig att det inte är en god vän.

 

Nu har jag sagt mitt för idag. Nu kommer mina polare snart, så ska vi se på en film och ha roligt, sen dra ut på stan eller bara sitta och snacka skit.

 

 

Ta inget illa upp av det jag skrev. Vill bara att ni skall ha det som en liten guide till hands. Jag vet hur jobbigt det är. Ni är inte ensamma om det.

 

/Numera känd som Trancer3 - Producent inom diverse technomusik.

Hahahahahahha, jag kan bara skratta åt hur idiotisk du är Hahahahahahahahahahhahahahahahah :lol:

 

Hahaha.... Hahahahahahaha... Hahahahahahahhaahah.

 

Men seriöst, ingen förtjänar att bli mobbad, bara för att du inte tycker om hur dom klär sig ska inte DOM behöva byta hela sin j*vla personlighet och låtsas vara någon annan som dom inte är, bara för att göra dig nöjd.

 

Jag ska säga dig en sak: Du är en idiot till mobbare, som blev mobbad för att du tyckte något annat, och då ändrade du dig till deras behov, och blev en mobbare du själv, för att få "kontrollen" och känna dig mer "mäktig" när du slår dom som är svagare än dig etc.

Du är igentligen en liten, liten fegis som är rädd för vad andra ska tycka om dig, och försöker bete dig "cool", enligt vad dom andra tycker är coolt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fattar inte hur det skulle bli bättre av att klä sig som mobbarna?

 

Tvingas man in i en roll som inte är en själv och tvingas att leva den trots att man avskyr det är det bara ännu värre än mobbing. Jag skulle mycket hellre vara mobbad än intvingad i en falsk personlighet, ett falskt, patetiskt jag som beter mig och ser ut som mobbarna. Varför måste jag bli ett avskum och en fruktansvärd person för att inte bli mobbad?

 

Du påstår dessutom att man inte har kontroll över musiken man gillar, men har man det över vilka kläder man gillar? Om man ska rätta sin klädstil ska man också rätta sin musikstil, ju! Det är precis samma sak, ska man klä sig i saker man hatar för att inte bli trakasserad får man väl lyssna på skitmusik också.

 

Dina argument är fullkomligt irrelevanta. Visst, det kanske inte är så att man blir respekterad av att våga vara sig själv. Men det beror väl på att det är folk som inte respekterar en utan är rena skitstövlar och inte att det är fel att vara sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan ha högt IQ men ändå vara helt j*vla dum i huvudet. Det har du visat så prydligt här.

 

Isånafall tycker JAG att du pekar ut var jag är "dum i huvudet".

 

Jag tycker att du är dum i huvudet, för att du påstår det du gör. Att man ska rätta sig efter vad vissa individer säger och tycker bara för att man ska bli lämnad i fred. Du frågade HUR du skulle visa att du inte är korkad, om inte med IQ, eller hur? Det går inte, det finns inget mått på empati eller liknande. Varför IQ inte spelar någon roll är eftersom det inte har någonting alls med hur socialt kompetent man är. Man kan vara jävligt smart med ändå bete sig som ett svin. Det är hur folk uppfattar en, och jag kan allvarligt inte riktigt förstå hur du helt seriöst kan ha dem åsikter du har. Att du själv verkligen tror att du är någon slags högre stående varelse på grund av att en del väljer att klä sig annorlunda och därmed blir mindre värda. Du är en av de mest egoistiska människorna jag någonsin stött på, och gör allt för att gynna dig själv. Lycka till med ditt liv, kan jag ju säga. Det lär du behöva.

 

Det där kunde du absolut slippa att skriva... Såhär skulle det stått: Hoppas du hamnar i h*lvetet när du blir 16 år och 159 dagar, genom att bli brutalt överkörd av en bil med vinterdäck på.

 

Jag menar förstås mr.pungbrock. Bra breskrivning varför man kan vara socialt inkompetent men ändå ha högre IQ än medelvärdet i det "normala" samhället. Baranoi, du är en hjälte. Mr.pungbrock, du är ett svin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jo vi har alla enats om att mr.best (mr.pungbrock) är ett fegt svin som förtjänar att få sitt pannben, tillsammans med andra diverse kroppsdelar, insparkat.

 

Hoppas du inser att du likaväl kan ge dig nu, du är en idiot. Och som Aircondition sa, dina motargument är grymt irrelevanta och kassa. You fail.

 

Lycka till i livet. Det kommer du verkligen behöva med din sociala kompetens....

Redigerat av Simple
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jo vi har alla enats om att mr.best (mr.pungbrock) är ett fegt svin som förtjänar att få sitt pannben, tillsammans med andra diverse kroppsdelar, insparkat.

 

Hoppas du inser att du likaväl kan ge dig nu, du är en idiot. Och som Aircondition sa, dina motargument är grymt irrelevanta och kassa. You fail.

 

Lycka till i livet. Det kommer du verkligen behöva med din sociala kompetens....

Ja, det inser jag mycket väl, men man kan väl överdriva lite lätt. Och, jag ger intrycket av en idiot med flit.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...