Gäst nissling Skrivet 2 December 2007 Rapport Dela Skrivet 2 December 2007 När man nämner ordet "Jakt" beror det lite vad man menar på. Säger man "Jakt" som att döda djur för att äta dom tycker jag det är okej. Varför? Det är för att dom andra djuren också dödar djur för att få man. Säger man "Jakt" för att få djuren som prydnad eller deras päls tycker jag att det måste stoppas. Tänk ifall björnarna skulle skjuta oss för att få våra kläder? Min kavaj?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 2 December 2007 Rapport Dela Skrivet 2 December 2007 De andra djuren dödar av nödvändighet medan det inte är en nödvändighet för människan att över huvud taget äta kött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 2 December 2007 Rapport Dela Skrivet 2 December 2007 Det är inte onödigt...det hjälper till med att förse oss med kött, påverkar naturen midre och bönderna kommer inte enligt dig själv producera mer än vad som behövs. Alltså om man skjuter 1000 ton vilt föds 1000 ton mindre boskap upp. Sen vill jag iaf ha omväxling i närvaraon, pluss att några mindre kor slipper sätta livet till, istället skjuter man några rådjur och älgar. Soad_token Nej jakt hjälper inte den större mängden männsikor det är inte så många som äter vilt som inte är jägare. Sedan så har bönderna ingen koppling med jakten de slaktar samma mängd varje gån alltså räddar du inte en enda ko igenom att jaga istället ser du till att öka antalet döda. Så att du vill ha om växling i närvaron betyder att några djur ska behöva dö för den saken? Du har själv sagt att bönder inte dödar mer än som behövs. Det innebär att jägare hjälper till med produktionen av kött och bönderna räknar in det. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 3 December 2007 Rapport Dela Skrivet 3 December 2007 De kan inte räkna med det. Tänk så blir det ett dåligt jaktår? Då måste det ändå finnas kött (eftersom alla är så j*vla förtjusta i det och måste ha det till varje måltid) och därför så tar de inte hänsyn till jakten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 3 December 2007 Rapport Dela Skrivet 3 December 2007 Du har själv sagt att bönder inte dödar mer än som behövs. Det innebär att jägare hjälper till med produktionen av kött och bönderna räknar in det. Soad_token Ska jag vara ärlig så tror jag inte ett dyft på ditt snack om att jägaren hjälper till med kött produktionen av kött och att bönderna räcknar in det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 3 December 2007 Rapport Dela Skrivet 3 December 2007 Du har själv sagt att bönder inte dödar mer än som behövs. Det innebär att jägare hjälper till med produktionen av kött och bönderna räknar in det. Soad_token Ska jag vara ärlig så tror jag inte ett dyft på ditt snack om att jägaren hjälper till med kött produktionen av kött och att bönderna räcknar in det. Du behöver inte tro på mig. DU sa själv att bönder inte producerar mer än vad som behövs. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 3 December 2007 Rapport Dela Skrivet 3 December 2007 Nä. Det gör det som behövs. Men jägarna gör ännu mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst nissling Skrivet 3 December 2007 Rapport Dela Skrivet 3 December 2007 De andra djuren dödar av nödvändighet medan det inte är en nödvändighet för människan att över huvud taget äta kött. Nä, det är väl ingen nödvändighet. Men vi är ju också djur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 3 December 2007 Rapport Dela Skrivet 3 December 2007 Nä. Det gör det som behövs. Men jägarna gör ännu mer. Om bönderna inte produvcer mer än som behövs så kommer man ju avla fram midre kött om man jagar. Det är ni som har sagt det. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 4 December 2007 Rapport Dela Skrivet 4 December 2007 Har jag inte gjort. Du drar för hastiga slutsatser. Bönderna kan omöjligt hålla koll på hur många djur som skjuts varje år och hur stor skillnaden är för varje år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 4 December 2007 Rapport Dela Skrivet 4 December 2007 Har jag inte gjort. Du drar för hastiga slutsatser. Bönderna kan omöjligt hålla koll på hur många djur som skjuts varje år och hur stor skillnaden är för varje år. Jag menade Selene...skrev fel sry. Hur kan det vara hastiga slutsatser...jag har ju sagt samma sak från börja:S. Sen vet bönderna på ett ungefär hur mycket som kommer skjutas undert jakten och kan räkna in det. Men det är inga exakta siffror, det finns väldigt mycket som påverkar hur mycket kött som äts, hur mycket turister kommer hit, hur mycket åker folk bort osv. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 5 December 2007 Rapport Dela Skrivet 5 December 2007 Sen äter vi också mer kött än vad som behövs. Vi behöver inte och BÖR inte äta så mycket kött som vi gör. Kött till varje måltid vill den yngre generationen ha. Men är det bra? Nej, vi måste variera kosten. "men det är ju olika rätter. Olika kött." ooooj, det glömde jag. Man kan ju äta broccoli varje dag så länge man tillagar den olika. Kokt broccoli, stekt broccoli, flamberad broccoli, stuvad broccoli... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.