Hoppa till innehåll

Gå Ner I Vikt...


Gäst trunks_
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 66
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Var inte för fixerad av din vikt leder tillslut till anorexia. Skippe kebaben en gång i veckan. Behöver du äta kebab en gång i veckan. Ät en gång i månaden istället. Om du går ner i vikt och samtidigt tränar och märker att du går upp igen var inte alltför orolig då det kan musklerna som växer inte fettet. Du har alla tips i tråden redan än. Ät frukost på morogonen dummaste måltiden att skippa. Ta in onödigt mycket sås till amten. Ta inte lika mycket av maten utan ersätt lite med sallad istället. Sen kan du ju ta ett äpple eller något emellanåt. Sen är det viktigt att träna med. Träna regelbundnet men inte för ofta det är inte bra. Du förstör bara kroppen genom att träna gför mycket då kroppen inte får en chans att pusta ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

3 Huvudmåltider

 

Frukost (Ett måste)

Lunch

Kvällsmat

 

Frukost är bas näringsämnen för dagen

Kan va flingor, filmjölk, omelett

 

Lunch en återhämtning och så du orkar till Kvällen, du ska ha in mest av dagens kalorier då, får du in mycket onödigt kalorier på kvällen och inte förbrukar det så lagras det i fettcellerna.

Mycket kolhydrater och grönsaker är ett bra tips

 

Kvällsmat återhämtning till nästa dag och du blir inte hungrig över natten då du sover

Mängden kött (proteinkällorna) ska öka medans ris/pasta/potatis ska minska (kolhydratkällor), aldrig glömma grönt, undvik Vitamin C innan läggdags, inte bra och kan orsaka sömnproblem över natten

 

Mellanmål är viktigt alltid, alltså frukt, macka. Banan är effektivaste mellanmålen tycker jag.

 

Alltid äta regelbundet, om du inte äter så sparar kroppen på energireserverna (fett) för att kroppen ska orka.

Ät 500kalorier mindre än vad du förbrukar, ät sakta så mättnadskänslan kommer fram. Den brukar komma efter 15-20minuter, ät inte fort, det är överviktsfällan pågrund av att magsäcken töjs ut och den vill bara ha mer mat då.

 

Middag Det återhämtar dig efter en hård dag och då blir du inte hungrig över natten

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 år senare...

det finns många sätt att gå ner i vikt på, men jag tror inte på massa sånt där skit tex ät bara bananer och gå ner i vikt osv. man blir smal när man äter det men när man börjar med vanlig mat igen går man bara upp mer i vikt än innan.

 

ett sätt som jag vet funkar är att äta mycket protein, kolhydrater och bra fett.

och såklart träna ganska mycket!

 

en dag för mig kan när jag är ledig från skolan se ut såhär:

 

vaknar 08.30 "snosar" till 09.00 går upp och äter ett ex. äpple, sen går jag ut och springer 3-6 km. kommer hem och äter frukost ex. havregrynsgröt med ett rivet äpple och kanel på. till det dricker jag ett glas lättmjölk.

 

kl 12.00 äter jag lunch och det kan vara ex. en tallrik med keso (sjukt bra källa till protein), kokt ägg, apelsin och banan.

där dricker jag också ett glas lättmjölk.

 

vid ca 15.00 tiden brukar jag äta mellanmål som kan vara ex. fil med bär.

 

och sen vid 17.00 - 18.00 tiden äter jag middag och det kan vara ex. stekta kycklingbröst med stekt potatis och någon slags sallad.

 

en väldigt bra ska att tänka när man lägger upp middag på fat är "talriksmodellen" som innebär att man har halva talriken med sallad, en kvart med kött eller fisk och den sista kvarten med potatis, fullkornspasta eller fullkornsris.

 

antingen innan eller efter middagen (det bestämmer man själv) tar jag mig till gymmet och kör på crosstrainer, roddmaskin eller träningscykel ca 20 - 30 min och styrketräning 1 timme.

 

 

ibland skiter jag i att springa på morgonen och jag har gått ner i vikt ändå men det viktigaste när man ska gå ner i vikt är att tänka på att äta bra men också att göra sig av med mer energi (kalorier) än vad man får i sig.

 

och självklart ska du hålla dig borta från "sällanmat" som är ex. godis, dricka, chips, fikabröd och kex.

jag äter lite godis på lördagarna och jag har klarat mig med min viktminskning ändå så man kan absolut unna sig lite godis en dag i veckan.

 

när jag började så här vägde jag 80 kg

 

men nu när jag har ätit och tränat bra så har jag sjunkit från 80 kg till 65 och det har tagit ca 4 månader.

 

sjukt go jävla känska man får när man har uppnåt sitt mål med träning, men bara för att jag har gått ner till den siffran jag vill ligga på just nu så tränar och äter jag bra iaf! annars kan man lätt gå upp i vikt igen.

 

sen måste man ha vilodagar!!! det är viktigt! jag har mina vilodagar på fredag och lördag.

 

hmm, tror det var allt jag har att säga här :) hoppas att du lärde dig något :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...