Hoppa till innehåll

Religion

Ryssfemma

Rekommendera inlägg

Gäst Kaktus-Killen

Allt det där du sade bevisar allting som gud inte gjort, det bevisar inte att han inte finns. Det går inte att bevisa att något inte finns.

Jag syftade inte på just dig när jag sade att gud hjälper folk i livet. De flesta svenskar klarar sig bra utan gud (det är därför det inte finns så många troende här), men det finns folk i andra delar av världen som nehöver guds stöd för att klara sig igenom sitt hemska liv.

Att sitta och be till luften lär då inte hjälpa nån..

"Allt det där du sade bevisar allting som gud inte gjort"

nej, jag ger fakta som säger emot bibeln och därför -bevisar- att bibeln är fylld av lögner.

Redigerat av Kaktus-Killen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 360
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Allt det där du sade bevisar allting som gud inte gjort, det bevisar inte att han inte finns. Det går inte att bevisa att något inte finns.

Jag syftade inte på just dig när jag sade att gud hjälper folk i livet. De flesta svenskar klarar sig bra utan gud (det är därför det inte finns så många troende här), men det finns folk i andra delar av världen som nehöver guds stöd för att klara sig igenom sitt hemska liv.

Att sitta och be till luften lär då inte hjälpa nån..

"Allt det där du sade bevisar allting som gud inte gjort"

nej, jag ger fakta som säger emot bibeln och därför -bevisar- att bibeln är fylld av lögner.

Gud kan finnas även om bibeln har fel. Bibeln är inte gud.

h*lvetet, himlen, lyckan (många kristna tror att gud hjälper dem när de har tur. Det kan inte ens du säga emot, lycka kan inte bevisas) och faktat att det alltid finns någon som tycker om en är saker som inte heller kan motbevisas. Nu för tiden är det för dessa som de flesta människor är religiösa.

Jag förstår din åsikt och repsekterar den, men själv skulle jag aldrig bestämt säga att inte gud finns så länge jag inte får ett riktigt bevis (och självklart finns det inga sådana), däremot kan jag säga att jag inte tror att gud finns. Lägg märke till skillnaden "Tror inte att gud finns" och "Gud finns inte". Att bibeln har fel vet även jag, och jag VET att jorden är rund bl.a. för det har jag fått bevisat för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså shit. Ingen är så sjukt religösa som ni beskriver folk (förutom jehovas vittnen). Många präster tror på en gud inom oss som ger drivkraft och så, finns nog ingen präst som jag vet som tror att gud skapade världen. Sen är bibeln ingen beskrivning på det som har hänt, utan det är en metafor. Sen finns det övertygande bevis på att bigbang skapade allting!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså shit. Ingen är så sjukt religösa som ni beskriver folk (förutom jehovas vittnen). Många präster tror på en gud inom oss som ger drivkraft och så, finns nog ingen präst som jag vet som tror att gud skapade världen. Sen är bibeln ingen beskrivning på det som har hänt, utan det är en metafor. Sen finns det övertygande bevis på att bigbang skapade allting!

Mm, jag kanske borde ha nämnt det lite tydligare... Nästan inga kristna tror att gud skapade världen (nu för tiden), även om de tror på gud.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mm, jag kanske borde ha nämnt det lite tydligare... Nästan inga kristna tror att gud skapade världen (nu för tiden), även om de tror på gud.

Det var det ja gskrev.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var det ja gskrev.

Ja, jag ville bara säga det med egna ord, för att förtydliga att jag också visste det. :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
Religion var anledningen till korstågen
Korstågen hade ett ädelt syfte: att befria det Heliga Landet och att skydda Kristna pilgrimmer från Muslimerna.

Sedan när är det ädelt att mörda, slakta, tortera människor på grund av deras relegion? Glöm dessutom inte att det gjordes flera korståg mot folkgrupper i europa. Till exempel skedde ett svenskt korståg mot Finland under 1100-talet.

Korstågen är en skamfläck i Europas historia.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, till att börja med så tycker jag att det finns en del brister i religionen, nu tänker jag självklart på World Trade Center attackerna som ni säkert känner till. Men dock så finns det mycket som är bra med religionen, en sak är att man får något att tro på, är man ateism så tror man ju troligen inte på att det finns någon "ledare" över världen, en skapare. Men dock så tror man ofta på andra saker som kärleken tex.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...