Hoppa till innehåll

Saker Som Man Blir Fet Av

Sai

Rekommendera inlägg

Hej!

har ett par o-vanliga frågor om mat (jag vill gå ner i vikt)..

1: Jag brukar äta skivade äpplen med kanel på (asså kanel-krydda) typ 1 gång om dagen. Det mettar och är gott. Är det nyttigt och innehåler inte så många kalorier och fet/socker ?

2: Vad bör man äta om man är super hungrig och sugen på något fettigt, som typ Pizza eller Hamburgare? Jag hade överlevt på Nudlar eller Pasta med Korv :o (Är det något som innehåler mkt kalorier och man blir fet av, för jag äter hur mycker pasta/makorener som hälst xD det e så gott ...)

3: Jag känner mig smal på alla ställen på kroppen förutom någonstans, typ MAGEN! Den e så stor.. vill bara ha en super platt.. och om det finns något annat jag står mej på så är det.. övre delen av mina ben, över knäna .. (vet inte vad det kallas, ) Så jag gör minst 50 situps och 30 armhävningar varje natt! Hjälper det xD?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Om du tycker att du har stor mage och stora lår är inte styrketräning det bästa. Det du behöver är en gammal hederlig joggingrunda. Du behöver inte springa länge, bara du blir trött. Om du gör det regelbundet kommer du orka mer och mer och kan därför göra av med fler kalorier.

Glöm heller inte att äta två/tre timmar innan du ska springa, men då ska det vara nyttigt. Ingen ordentlig mat, utan tillexempel fullkornsbröd, yoghurt med müsli (riktig müsli, inte skit med massa socker) osv.

Müsli är också förträffligt bra om du är sugen på något efter skolan. Det kanske inte är lika gott som nudlar, men det kommer hålla dig mätt längre och hindra dig från att småäta.

Och frågan med de där skumma kaneläpplena. Om du bara har äpple och kanel är det bra, MEN! Ät inte såna ofta på en dag, det är bättre att ta något nyttigare och rejälare än att småäta hela tiden. Och om du vill fortsätta äta pasta kan du be dina föräldrar att köpa fullkornspasta, det är iallafall lite nyttigare än vanlig.

Ditt verkar också vara mest lite "babyfett". Som du skriver gissar jag på att du är typ 10 år, och då kommer det där troligtvis växa bort när du kommer in en bit i tonåren, förutsatt att du sköter dig och inte bara trycker i dig massa pizza.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ehm, du kan inte få det serverat på ett silverfat bara sådär.

Ta promenader i snabb takt. Du kan även börja på gym och springa på rullband.

Spela fotboll varje dag, börja på någon sport, ät enligt tallriksmodellen.

Jag deffar själv och det går i en bra takt för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur f*n kan det inte finnas något ställe att jogga på? Bor du på en ö och inte kan ta ett steg i någon riktning utan att falla i vattnet? Finns det en stig, väg, gräsplätt, vad som helst så kan man jogga... Kanske inte är världens trevligaste att jogga i fabrikområde men det går, tro mig, jag gör det ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

orka jogga -.- asså jag pallar och så , men finns inget bra ställe o jogga på ..

Om det inte finns några roliga ställen att jogga på (testa skogen), eller att det är lång tråkigt. Ta med en MP3! lyssna medans du springer. Mycke roligare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

har ett par o-vanliga frågor om mat (jag vill gå ner i vikt)..

1: Jag brukar äta skivade äpplen med kanel på (asså kanel-krydda) typ 1 gång om dagen. Det mettar och är gott. Är det nyttigt och innehåler inte så många kalorier och fet/socker ?

2: Vad bör man äta om man är super hungrig och sugen på något fettigt, som typ Pizza eller Hamburgare? Jag hade överlevt på Nudlar eller Pasta med Korv :o (Är det något som innehåler mkt kalorier och man blir fet av, för jag äter hur mycker pasta/makorener som hälst xD det e så gott ...)

3: Jag känner mig smal på alla ställen på kroppen förutom någonstans, typ MAGEN! Den e så stor.. vill bara ha en super platt.. och om det finns något annat jag står mej på så är det.. övre delen av mina ben, över knäna .. (vet inte vad det kallas, ) Så jag gör minst 50 situps och 30 armhävningar varje natt! Hjälper det xD?

1. Äpplen är nyttiga och goda utan kanel, som innehåller mycket socker.

2. Kycklig-sallad, eller baugetter är hur gott som helst, he inte på någon dressing eller liknande för då dör själva meningen med att äta det

3. Bra, det kommer visa sig om nån månad om du håller bra diet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolhydrater är det lättaste energin man kan bränna om man idrottar. Det är därför alla idrottsmän äter mycket pasta, ger mycket energi och förbrukas fort. Är långsamma kolhydrater som till exempel pasta, ris potatis. Snabba kolhydrater kommer från till exempel godis, glass och läsk vilket är socker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...