Hoppa till innehåll

Vad Tycker Ni Om Djurpälsar?


Gäst GunsNroses
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 164
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag är inte emot djurpälsar, därmed INTE sagt att jag står för tortyr.

Vi slaktar redan djur för mat osv, så spelar det någon roll?

 

Och, vem vill ha en fejkpäls när man kan få en riktig :>

Men liksom, skulle du vela bli flådd och gjord till en kappa när du dör? Jag menar, vem vill ha djurskin när man kan ha äkta människoskin, eller hur? Jag menar, det är ju så du argumenterar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var ett tag sedan jag såg den filmen sist, men jag tycker det är sjukt gjort. Då vi inte behöver djurpälsar för att överleva. Allt handlar bara om utseendet egentligen.

Djurplågeri på det där sättet är inte humant gjort på något vis. >_>''

 

Men vill också påstå att den där filmen kan vara en fejkad film. Med tanke på att det är de så kallade "djurvänner" som kan ha gjort den och lagt ut den så ska man inte lita allt för mycket på det.

Jag skulle vilja veta hur de gjort den. För om de är djurvänsextremister lär de inte kunna göra något sådant.

 

 

Alltså, det kan vara så att filmen är gjord, men det behöver inte betyda att det förekommer konstant. Saken är den att det kan vara så att människorna i filmen får betalt för att göra det där. Människor där filmen är gjord kan vara så pass fattiga att de gör det för en hög summa pengar. Det låter kanske inte särskilt troligt för många men kan det vara för att de där djurvännerna vill få andra att tro att sådant där verkligen händer hela tiden med en uppgjord film.

Personligen tror jag inte att man skulle låts utomstående filma om man verkligen höll på med sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är inte emot djurpälsar, därmed INTE sagt att jag står för tortyr.

Vi slaktar redan djur för mat osv, så spelar det någon roll?

 

Och, vem vill ha en fejkpäls när man kan få en riktig :>

 

Men liksom, skulle du vela bli flådd och gjord till en kappa när du dör? Jag menar, vem vill ha djurskin när man kan ha äkta människoskin, eller hur? Jag menar, det är ju så du argumenterar.

 

När du ser en varg flå en annan o använda själv kan du använda det argumentet, ingen frisk människa flår en annan.

Jag skulle hellre vilja ha en riktig päls än en falsk, om jag stog inför det valet.

 

Och nej, det är inte så jag argumenterar.

 

_

 

Tror du de säljer minkkött eller..? Fejkpäls är också mycket billigare, vill du ha riktig päls bara för känslan att äga en äkta eller vad?

kanske, i japan äts hundkött, vilket vi kanske finner konstigt, så varför inte minkkött nånstans?

 

Riktig päls för att, den är finare, vet att den är "riktig", lika som att en riktig grans är "bättre" än en i tråkig plast

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är inte emot djurpälsar, därmed INTE sagt att jag står för tortyr.

Vi slaktar redan djur för mat osv, så spelar det någon roll?

 

Och, vem vill ha en fejkpäls när man kan få en riktig :>

 

Men liksom, skulle du vela bli flådd och gjord till en kappa när du dör? Jag menar, vem vill ha djurskin när man kan ha äkta människoskin, eller hur? Jag menar, det är ju så du argumenterar.

 

När du ser en varg flå en annan o använda själv kan du använda det argumentet, ingen frisk människa flår en annan.

 

Nu är det bara en massa skit som kommer svävandes ur ditt mathål.

Så det du säger är att om en varg te.x. skulle gå och mörda en människa, då skulle det vara okej att ta huden från människan? Jag förstod inte riktigt var i h*lvete du fick idén, att vargar skulle gå och flå varandra ifrån- Vi flår ju dem redan själva.

 

Man får ju bestämma sig här; Var ska man dra linjen över vad som är värt vad?

Är ett mänskligt liv det enda som är värt någonting, eller är allt liv värt lika mycket, och vi som den 'superior race' har ansvaret att se till att det stannar så?

 

Flår du en varg kan du lika gärna flå en tiger, flår du en tiger kan du lika gärna flå en apa, flår du en apa kan du lika gärna flå en gorilla (vilket görs i världen), och med apsläktet som vår närmsta tidigare evolutionspunkt så borde väl vi själva vara nästa i kö för slakten?

 

Och du sa 'Vilken frisk människa flår en annan?', jag svarar

- Vilken frisk levande varelse flår en annan levande varelse?

 

Om det inte fanns några 'riktiga' pälsprodukter, då skulle de 'falska' produkterna vara de 'riktiga'.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är det bara en massa skit som kommer svävandes ur ditt mathål.

Så det du säger är att om en varg te.x. skulle gå och mörda en människa, då skulle det vara okej att ta huden från människan? Jag förstod inte riktigt var i h*lvete du fick idén, att vargar skulle gå och flå varandra ifrån- Vi flår ju dem redan själva.

 

Det är för f*n inte samma sak att ta en päls från ett dödat djur än att ta en människohud, sluta använda då idiotiskt överdrivna "argument".

 

 

Man får ju bestämma sig här; Var ska man dra linjen över vad som är värt vad?

Är ett mänskligt liv det enda som är värt någonting, eller är allt liv värt lika mycket, och vi som den 'superior race' har ansvaret att se till att det stannar så?

 

japp, för oss själva är vi mer värda än andra djur, konstigt.

 

Flår du en varg kan du lika gärna flå en tiger, flår du en tiger kan du lika gärna flå en apa, flår du en apa kan du lika gärna flå en gorilla (vilket görs i världen), och med apsläktet som vår närmsta tidigare evolutionspunkt så borde väl vi själva vara nästa i kö för slakten?

 

Varför det? Vi flår inte varandra av empati, vi känner mer empati för människor än för de flesta djur, även fast man, såklart, känner en hyffsad empati för primater då de är människoliknande, och som sagt nära oss i evolutionen.

 

Och du sa 'Vilken frisk människa flår en annan?', jag svarar

- Vilken frisk levande varelse flår en annan levande varelse?

 

vi kan jämföra flå med att slakta, båda dödar djuret..

så då är svaret, människor för mat o sånt.

 

Om det inte fanns några 'riktiga' pälsprodukter, då skulle de 'falska' produkterna vara de 'riktiga'.

 

Nej.

 

Fishmaster, varför är det "fel" att använda pälsen från ett redan dött djur? Kommer det ta illa upp eller vad?

 

Soad_token

 

Får jag undra var du fick det ifrån? o.O

 

Värst vilken jä*la reaktion det blir för att man inte är nån djurrätts-riddare, men vad annat kan man vänta sig i ett forum där alla ska hålla med varandra

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Värst vilken jä*la reaktion det blir för att man inte är nån djurrätts-riddare, men vad annat kan man vänta sig i ett forum där alla ska hålla med varandra

Men Fishmaster, här i Sverige har vi något som kallas yttrandefrihet.

Vi kan säga vad vi vill, stå för vad vi vill och argumentera för vad du vill- Bli inte arg bara för att vi argumenterar för vad vi tycker.

 

(Märkte just att ovanskrivna mening kan uppfattas rasistisk, men det var inte alls tanken)

Redigerat av MovieMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fishmaster, varför är det "fel" att använda pälsen från ett redan dött djur? Kommer det ta illa upp eller vad?

 

Soad_token

 

Får jag undra var du fick det ifrån? o.O

 

Värst vilken jä*la reaktion det blir för att man inte är nån djurrätts-riddare, men vad annat kan man vänta sig i ett forum där alla ska hålla med varandra

 

Öh...jag läste just tråden igen....jag måste be om ursäkt jag va nog lite full eller nåt när jag läste den. Du är för päls (som framtagits på ett korekt sätt). Min Post kritiserar dig för att vara mot pälsar (vet inte var jag fick det ifrån). Så ursäkta.

 

Men MovieMe vad är det för fel att ta vara på pälsen och använda den? Helst om resten av djuret används till något? Filmen som ligger på sidan är en extrem överdrift. Man kan (och använder den metoden) lika gärna använda en dosering gift eller vad som helst och sedan flå djuret, det måste bara göras snabbt efter att djuret är dött (inom någon timme).

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...