magnus_the_gamer Skrivet 24 November 2007 Rapport Dela Skrivet 24 November 2007 Jag kan inte starta cmd. Varken ifrån "kör" eller genom system32. Jag har kört alla möjliga virus/spyware/rootkit program men det finns inte ngt. Har även posta highjackthis log på techforum men dom säger att det inte finns ngt fel i den. Någon som kan hjälpa mig? Jag kan starta command fönsteret men inte command prompt. Tack på förhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 24 November 2007 Rapport Dela Skrivet 24 November 2007 uhm, det enda sättet är nog antingen att installera om hela windows eller göra en systemåterställning till en tidpunkt före problemet uppstod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 24 November 2007 Rapport Dela Skrivet 24 November 2007 Start - Kör - Command Cmd funkar inte i XP home edition om jag minns rätt utan man måste skriva Command. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 24 November 2007 Rapport Dela Skrivet 24 November 2007 (redigerat) cmd fungerar visst i xp home. har du sp2 ? Redigerat 24 November 2007 av wAcko Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
magnus_the_gamer Skrivet 24 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 24 November 2007 (redigerat) Ja SP2 finns. Command går att köra men dedt är inte de jag vill utan jag vill få tillbaka CMD.EXE. Går det att ta cmd.exe från någon annan dator och "lägga in" i system32 mappen? Redigerat 24 November 2007 av magnus_the_gamer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 24 November 2007 Rapport Dela Skrivet 24 November 2007 Command är samma sak som cmd. Förmodar att det står något liknande c:\dokumen~1\ägare~1 eller något liknande. Skriv bara "cd \" så kommer du tillbaka till c:\ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
magnus_the_gamer Skrivet 24 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 24 November 2007 (redigerat) Command är samma sak som cmd. Förmodar att det står något liknande c:\dokumen~1\ägare~1 eller något liknande. Skriv bara "cd \" så kommer du tillbaka till c:\ Nej, det kan det inte va för jag kommer inte åt ipconfig i command, men gjorde det i CMD Redigerat 24 November 2007 av magnus_the_gamer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 24 November 2007 Rapport Dela Skrivet 24 November 2007 (redigerat) Skriv: C:\WINDOWS\system32\ipconfig i Command. Redigerat 24 November 2007 av Katt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
magnus_the_gamer Skrivet 24 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 24 November 2007 Skriv: C:\WINDOWS\system32\ipconfig i Command. tyvärr fungerar det inte. man kan inte komma åt ipconfig genom command utan måste in i CMD för att det ska gå....iallafall på min dator är det så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 24 November 2007 Rapport Dela Skrivet 24 November 2007 (redigerat) Skriv "C:\WINDOWS\System 32\ipconfig.exe" (MED citattecken!" då! Redigerat 24 November 2007 av Katt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keylogger Skrivet 24 November 2007 Rapport Dela Skrivet 24 November 2007 Command är samma sak som cmd. Förmodar att det står något liknande c:\dokumen~1\ägare~1 eller något liknande. Skriv bara "cd \" så kommer du tillbaka till c:\ inte samma sak command.com är äldre än cmd.exe och är till för att köra äldre program :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
garkan Skrivet 24 November 2007 Rapport Dela Skrivet 24 November 2007 För att göra command till cmd gör du så här: Öppna command och skriv cd.. eller cd tills det står C:\ och försök sedan skriva ipconfig , funkar det så har du en ny cmd :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.