Det enda bra piratpartiet har att komma med är väl att de vill ta bort FRA-lagen. Sen vet jag inte om de har något annat att komma med? Info?
Mona Sahlin Vs Fredrik Reinfeldt
Åh nu valfuskar Mona Muslim också, vart ska detta sluta?
Folkpartiet
såatteh, Reinfeldt hade fått min röst då Mona Sahlin är någon helvetisk art från en annan livsdimension.
↗ till inläggetDet enda bra piratpartiet har att komma med är väl att de vill ta bort FRA-lagen. Sen vet jag inte om de har något annat att komma med? Info?
Det vill miljöpartiet också.. :_
Men miljöpartiet vill införa trängselskatt och sparka ut alla förare av fossila bränsledrivna fordon.
Vänsterpartiet vill ta bort FRA för att skydda integriteten.
↗ till inläggetMen miljöpartiet vill införa trängselskatt och sparka ut alla förare av fossila bränsledrivna fordon.
Ja, men jag sa bara att Piratpartiet inte är originella som vill få bort FRA.
Har för mig att MP även vill få bort Ipred.
Så PP har inte det med FRA/Ipred som en egen tanke och punkt.
Sen tycker jag att MP's politik är väldig konstig och att dem är så besvärliga när de inte vet om de ska vara röd-gröna eller blåa hahaha.
Folkpartiet Liberalerna är allt jag säger!
Luminary; Vänsterpartiet var en gång i tiden det kommunistiska partiet ;o
Men alla partier som vill få bort fra/ipred är bra då det var usla grejer att införa.
Jo, de VAR kommunister men kolla bara på Moderaterna...
Så fort dom ändrar titel till "Nya moderaterna" då jeflar får de röster.....
↗ till inläggetMm jag har läst och hört lite om det. Det låter helt idiotiskt då typ över hälften av Sveriges befolkning bor ute på landet där man är ganska beroende av sina bilar.Men miljöpartiet vill införa trängselskatt och sparka ut alla förare av fossila bränsledrivna fordon.
Varför hatar alla Mona för? Säkert bara för att hon är en kvinna... <_<
Jag stör mig på alla dumma puckon som håller på och tjötar om Mona och den förbaskade Tobleronen som hon köpte för 1000 år sen. Alla har vi ju fan gjort misstag. Tänk på allt som kom fram i förra valet där partiledarna inte betalade sin Tv-avgift och hade svart städhjälp? Lägg ner för fan.
↗ till inläggetJag stör mig på alla dumma puckon som håller på och tjötar om Mona och den förbaskade Tobleronen som hon köpte för 1000 år sen. Alla har vi ju fan gjort misstag. Tänk på allt som kom fram i förra valet där partiledarna inte betalade sin Tv-avgift och hade svart städhjälp? Lägg ner för fan.
Fast nu handlade det ju om att hon hade för riksdagens pengar gjort privata inköp på över 50.000 kronor, haft en svart-anställd dagmamma åt sina barn, inte betalat tv-licens, inte betalat mängder av parkeringsböter, hamnat hos kronofogden, köpt saker åt sina barn och inte betalat osv.
Så..eh...det handlar om lite mer än de två toblerone-godisarna som hon köpte (och som gav skandalen dess namn).
↗ till inläggetVafan har toblerone med politik att göra?↗ till inläggetJag stör mig på alla dumma puckon som håller på och tjötar om Mona och den förbaskade Tobleronen som hon köpte för 1000 år sen. Alla har vi ju fan gjort misstag. Tänk på allt som kom fram i förra valet där partiledarna inte betalade sin Tv-avgift och hade svart städhjälp? Lägg ner för fan.
Fast nu handlade det ju om att hon hade för riksdagens pengar gjort privata inköp på över 50.000 kronor, haft en svart-anställd dagmamma åt sina barn, inte betalat tv-licens, inte betalat mängder av parkeringsböter, hamnat hos kronofogden, köpt saker åt sina barn och inte betalat osv.
Så..eh...det handlar om lite mer än de två toblerone-godisarna som hon köpte (och som gav skandalen dess namn).
Det var just det han sa.
Tobleronegodiset gav skandalen dess namn :_
↗ till inläggetVafan har toblerone med politik att göra?↗ till inläggetJag stör mig på alla dumma puckon som håller på och tjötar om Mona och den förbaskade Tobleronen som hon köpte för 1000 år sen. Alla har vi ju fan gjort misstag. Tänk på allt som kom fram i förra valet där partiledarna inte betalade sin Tv-avgift och hade svart städhjälp? Lägg ner för fan.
mona muslim köpte toblerone för skattebetalare pengarna
Sahlin lånade ca 55 tusen om jag inte har fel, som hon sedan betalade tillbaka plus 15 tusen för att hon använde sitt företagskort till detta.
Ja, något år efter när åklagaren beslutade att lägga ner förundersökningen och Sahlin hade fått sig en lång lyxsemester på Mauritius (privatplan, livvakter och femstjärnigt hotell inkluderat) tillsammans med hela familjen för statens pengar. Först då betalade hon tillbaka och fortsatte sedan gömma sig X antal år.
Om jag fick rösta hade jag inte röstat på nån av dom utan jag hade röstat på piratpartiet, för alla andra partier e bara skit.
↗ till inläggetDu skulle säkert ha röstat på Godispartiet om det fanns. Piratpartiet är ju inte direkt något bra parti det heller.Om jag fick rösta hade jag inte röstat på nån av dom utan jag hade röstat på piratpartiet, för alla andra partier e bara skit.
Fredrik Reinfeldt då jag röstar blått och därmed har moderaterna fler åsikter etc. som jag håller med om än socialdemokraterna. Sen är det alltid kul att se Sahlin på debatter när hon slingrar sig ur nästan varenda jävla fråga och inte kan ställa raka svar. Tobleroneskandalen är förfan historia! 8D
Edit; lolool. Såg att jag skrivit på föregående sida. Sorry ;D
Verkar som att samtliga Piratpartister är 13. Seriöst, läs på om riktiga partier.
När media (Aftonbluffen?) ställde generella frågor till samtliga partier var ALLT PP kunde svara "Det kan vi tänka oss." till nästan allt inom sjukvård, skola, äldrevård, försvar...
De är ju sämre än SD när det gäller allmän politik.
De har ju bara intresse av att driva sina få frågor, och är såvitt jag vet beredda att ge bifall åt vilket block som helst som vill hjälpa dem med det. En piratpartist som var på min skola sade dock att de inte vill samarbeta direkt med något av blocken utan helst influera båda med sina åsikter.
Tja de rödgröna fiskar ju röster överallt, vanligtvis med pengar. De skulle kunna fiska billiga röster av att viska lite om mindre stränga lagar när det gäller fildelning och IPRED