💬
Logga in
Fuska.se

Arma2: Dayz

213 svar · startad

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag ska börja om ikväll! Någon som vill hoppa på?

Ska nog lira med några polare, hör av mig annars!

Vilken server köru på?

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #42

Kör på dem servrarna jag hittar, oftast med dagsljus :)

25 Jun 2012
Nivå 9 · Veteranfuskare

Neej! Jag gick in i ett stort lägenhetshus och när jag var längst upp kom två andra och skulle plundra samma hus! Tyvärr dog jag :( Jag hade en Lee Engfield med ca 50 ammunition, en M16A2 med ett magasin och en revolver med tre magasin, kikare, karta, kompass, klocka, en 0/26-ryggsäck och massa andra saker!

Jag var tvungen att gå på toa och när jag kom tillbaka såg jag dem skjuta mig. <_< Jag skulle ha loggat ut!

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Faan alltså, även om jag vill ha spelet så har jag lovat mig själv att spara alla pengar jag tjänar fram till i höst då Microsoft Surface släpps. :/

Vet inte hur jag ska göra... ;)

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #45

Har precis varit och plundrat NW Airfield ;) Fick en M14 sniper som ska komma till nytta!

Nivå 9 · Veteranfuskare

Det märks verkligen när man har blivit mer haj på spelet. Efter att jag dog har jag nu lika, eller mer bra utrustning efter bara någon timme. Hittade en död spelare och fick mörkerseendekamera, ett bra halvautomatgevär och en ljuddämpad kulspruta! Det som jag mest saknar nu är väl bara en kompass / GPS-mottagare.

Derf jag hittade två tändsticksaskar, men det går bara att bära en totalt! :( Man hittar i alla fall många i affärer, märkta med kundvagnar på DayZdb-kartan!

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #47

Jag har hittat en box med matches nu ;) Det enda riktiga problemet jag har nu är mitt blod, ligger oftast på stadiga 6000 hela tiden. Går in i en by, förlorar lite blod, äter upp det -> repeat. Dem måste fixa snart så man kan ge sig själv blod på något vänster.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Det märks verkligen när man har blivit mer haj på spelet. Efter att jag dog har jag nu lika, eller mer bra utrustning efter bara någon timme. Hittade en död spelare och fick mörkerseendekamera, ett bra halvautomatgevär och en ljuddämpad kulspruta! Det som jag mest saknar nu är väl bara en kompass / GPS-mottagare.

Derf jag hittade två tändsticksaskar, men det går bara att bära en totalt! :( Man hittar i alla fall många i affärer, märkta med kundvagnar på DayZdb-kartan!

Wow! Du måste ha tur! Mörkerseendekameran är väldigt rare och spawnar (tror jag) bara runt norra flygfältet. Och den ljuddämpade kulsprutan låter som en Bizon SD och kan bara hittas (tror jag) vid helicrashes som är väldigt ovanliga dom också :D

Själv använder jag nästan inga survivor items såsom kompass, karta, klocka etc. pga. att jag tycker att kartan på internet är bättre och jag har inga problem alls att hitta utan kompass. :)

Tändstickor, hatchet samt kniv är dock livsviktigt :D

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

dayz är gratis, arma 2 kostar 14.99 €

Finns det på Steam?

Både Dayz och Arma 2?

Är det lite som The Walking dead? :rolleyes: :P

Nivå 10 · Veteranfuskare

Det absolut viktigaste de borde fixa just nu är zombisarna, dom är helt omöjliga, skjuter man inne i staden kommer det allt för många. Tror jag och min polare mejjade ner kanske 150st på samma ställe (och dom slutade aldrig komma) innan vi var tvungna att relogga för att tappa aggro.

↗ till inlägget

Finns det på Steam?

Både Dayz och Arma 2?

Är det lite som The Walking dead? :rolleyes: :P

DayZ är ett mod, jag har beskrivit hur man fixar det någon sida bak.

Arma 2 räcker det med att du laddar hem betan men du måste köpa Arma 2: Operation Arrowhead.

Det är ytterst likt walking dead tycker jag :)

(minus all hollywood såklart)

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #51

Nu dog jag ännu en gång. Jag gav mig inte, ville hitta någonting bra vid flygfältet. Slutade med att en zombie fick en ett turslag och bröt benen på mig, och jag feintade vid 8000 blod. Innan jag hade vaknat var jag död :mellow:. Bara att börja om igen! :)

↗ till inlägget

Finns det på Steam?

Både Dayz och Arma 2?

Ja, och man måste köpa combined operations för 24.99£. Jag har dock hört att folk har laddat ner Arma2 gratis och sen bara köpt expansionen Arma2:OA.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Ja, och man måste köpa combined operations för 24.99£. Jag har dock hört att folk har laddat ner Arma2 gratis och sen bara köpt expansionen Arma2:OA.

Japp. Jag kör så :)

Har hört folk som säger att man får sämre grafik då, men jag har inte märkt någon skillnad.

Är dock inte så grafikfixerad som andra är. :rolleyes:

26 Jun 2012
Nivå 6 · Fuskare

Införskaffade Combined Operation! Någon som vill låta en noob lära sig basics?

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #54
↗ till inlägget

Införskaffade Combined Operation! Någon som vill låta en noob lära sig basics?

1. Lita inte på NÅGON.

2. Spring inte. Aldrig. Huka dig istället. Använd dig av crouch och prone, samt shift för att gå.

3. Skjut så lite som möjligt. Bara för att det står en zombie en bit från de andra betyder det inte att det är en bra idé att skjuta. Zombies hör bra. Andra spelare hör bättre.

Gå in till närmaste stad och börja leta efter saker i lägenheter osv. Håll dig i stan tills du har MINST har kniv, yxa och tändstickor. Samt vattenflaska. Nån cola bruk funkar, men se alltid till att ha en fyllbar flaska. Skaffa även ett vapen, man hittar ofta någon typ av Makarov PM eller revolver. Har du tur kanske du hittar en winchester :)

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

1. Lita inte på NÅGON.

2. Spring inte. Aldrig. Huka dig istället. Använd dig av crouch och prone, samt shift för att gå.

3. Skjut så lite som möjligt. Bara för att det står en zombie en bit från de andra betyder det inte att det är en bra idé att skjuta. Zombies hör bra. Andra spelare hör bättre.

Gå in till närmaste stad och börja leta efter saker i lägenheter osv. Håll dig i stan tills du har MINST har kniv, yxa och tändstickor. Samt vattenflaska. Nån cola bruk funkar, men se alltid till att ha en fyllbar flaska. Skaffa även ett vapen, man hittar ofta någon typ av Makarov PM eller revolver. Har du tur kanske du hittar en winchester :)

Har gått runt i timmar och endast hittat Tin cans.... -.-

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #56

Gå inte runt i byar, du måste hitta cherno eller elektro. http://dayzdb.com/map

Nivå 6 · Fuskare

I see... hur hittar jag lättast dit?

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #58

När du går in på en server står det nere till höger var du är. Ta upp kartan jag länkade och navigera dig fram.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

När du går in på en server står det nere till höger var du är. Ta upp kartan jag länkade och navigera dig fram.

Tackar, och of course måste man "Ladda om" en yxa xd.

Är Compound Crossbow något bra?

Nivå 2 · Novis

Ni menar arma 2 free som är demot? Sedan köpa Combined Operation, Och sedan lägga in modden? :)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in