Soad_token Skrivet 25 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2008 Jag tror du är helt emot religion och tror inte ett piss om det.Och nej,dom hittade inte på det för att gynna sig själva.Religion är ett sätt att minnas en viktig person/gud b.l.a. Religon var huvudsakligen till för att få regler innan lagar fanns. Religon har även kunnat "förklara" det vi inte kunnat bevisa. En av följderna blir då att personer inom religonen får stor makt. De som grundade religonerna har nog inte gjort det huvudsakligen för sig själva (även om en baktanke eller två varit med) utan de värsta gynnarna har nog kommit när religonen fått lite fäste. Slåss dom för att man ska känna sig trygg? :o Tänk dom som hör bomber och skott varje dag.Känner dom sig trygga? Man slås för att försvara det man tror på. T.ex. England i andra världskriget, det slogs för att försvara sig från nazisterna, varför? För att skydda sina judar (och övrig befolkning). Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 26 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2008 Ja. Man har en militär för att den civila befolkningen skall kunna känna sig trygg. Om ens land till exempel blir anfallet så skall militären slåss för att skydda landet och där med se till att den civila delen är trygg. Tänk om ens land hade blivit invaderat och man inte hade hört ett enda skott, hur trygg hade man känt sig då? Skott betyder att ens militär försvarar en. Varför tror du man slåss mot terrorism? För att du skall känna dig trygg och slippa bli utsatt för terrordåd. Edit: Jag är medveten om att det inte fungerar så här på många platser i världen, där militären till exempel plundrar och våldtar, men det som står ovan är ursprungstanken. Jag förstår att man vill försvara sig,men liksom man känner ju sig inte 100% trygg ändå.Jag tror man aldrig kan känna sig i trygg i t.ex. Irak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GlodLampa Skrivet 7 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2008 våld är skit bra, kanske ala kan dö och jorden kan må bra igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 7 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2008 våld är skit bra, kanske ala kan dö och jorden kan må bra igen.Jovisst, den "mår bra" efter att den har blivit sönderbombad av vätebomber och atombomber som vi människor skickat på varandra, därmed förstört allt liv på Jorden och oss själva och förvandlat jorden till en stenplanet utan ozonlager. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senestor Skrivet 9 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2008 Nice bra, roligt, hihi vet faktiskt inte :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tuffisss Skrivet 10 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2008 våld är skit bra, kanske ala kan dö och jorden kan må bra igen. *suck*Våld är ALDRIG bra.Jag upprepar ALDRIG.Om alla på jorden skulle dö om vi tillexempel släppte ner hundratals bomber samtidigt skulle jorden redan vara förstörd.Så jorden blir bäl antagligen bara och må värre om vi utrotar allting. Nice bra, roligt, hihi vet faktiskt inte :P Ursäkta för offtopic,men jag tror inte han vet vad debatt är?Eller vad denna tråd handlar om? *anmäler* Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 10 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2008 Nice bra, roligt, hihi vet faktiskt inte :P Ursäkta för offtopic,men jag tror inte han vet vad debatt är?Eller vad denna tråd handlar om? *anmäler* Kan du korrigera dina stavfel...ditt inlägg är annars lika menigsfult som det DarkManyd skrev, efter som jag inte har en aning om vad du menar. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GZT Skrivet 11 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2008 I Sydafrika har våldet ökat extremt dom senaste 30 åren. Nu förtiden blir våldtas en kvinna varannan minut i genomsnitt och ett mord sker i genomsnitt var 29'e minut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 11 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2008 Våld har alltid funnits, och kommer att finnas i all evighet. Finns absolut inget man kan göra för att ta bort all våld från världen, kommer fortfarande att finnas. Allt är inte heller religionens fel, men visst har det gjort vissa folk våldsamma. Man kan bara försöka att minska våldet, även om det är väldigt, väldigt svårt i sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
krille97 Skrivet 13 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2008 tråkit å jobbigt våld har alltid funnit det är dåligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 13 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2008 Först, om det inte vore våldet på jorden viket våls skulle det då vara ;) On Topic: Jag tror inte att våldet har ökat , jag tror till och med att anatalet perosner som är våldsamma har minskat procentuelt sett. Därimot tror jag man har blivit mer uppmrksa pluss att det blir lättare att skada/döda folk med modernare vapen (och väldigt lätt tillängliga "gamla" vapen). Soad_token tror att du till en viss del har rätt. För jag läste att förut så förekom det många många fler mord i sverige än vad det gör nu. Men det är bara så att nu finns TV, radio och annan media så allt blir mycket mer omtalat. Men jag kan inte säga att det är så med all våld. För jag har som sagt bara läst om morden sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 13 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2008 Såklart våld inte är bra men jag menar att ni ska berätta hur vi kan förbättra det osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.