Hoppa till innehåll

Simpsons Vs Family Guy Vs South Park


Gäst Logfan
 Dela

Simpsons vs Family Guy Vs South Park  

124 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 91
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

South Park är min favorit av de tre. Mest för att de ofta driver med politik, religion eller gör parodier på filmer, och för att de flesta avsnitten har något slags budskap om samhället.

 

Family Guy gillar jag för att serien har högt tempo; skämten kommer snabbt, många efter varandra och är oftast väldigt bra. Gillar speciellt de skämt som egentligen inte har någonting alls med själva handlingen att göra, som alltid börjar med att någon säger "Remember that time when..".

 

Simpsons kan de lägga ner, de kommer ändå inte med nåt nytt material.

Redigerat av Libertine
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är tre väldigt olika serier trotts allt.

 

När South Park är på top är de helt klart bäst. Många av deras skämt om just politik och så är helt klockrena. Men ofta blir det bara för mycket blod, snusk, kiss och bajs humor. Ofta väldigt omogen och dålig sådan.

 

Family Guy håller helt klart högst tempo. Många skämt som ofta håller hög kvalite. Förmodligen den serie jag uppskattar mest.

 

Simpsons har dock något som ingen av de andra serierna har, nämligen helt klockrena karaktärer. Vem älskar inte Homer?

 

Så, i slutändan är det nog ändå Family Guy som är min favoritserie, Simpson trillar in på en andra plats tack vare sina helt fantastiska karasmatiska karaktärer och South Park kryper fram på en tredje plats.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Simpsons är så j*vla överhypat, det är inga roliga skämt, ingen riktig handling, inga budskap eller nåt alls. När jag var 10 var det kul, men när man är äldre än så förstår jag inte hur man kan se på det.

 

South Park <3 Klockrena och groteska skämt som man vill ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar både Simpson och Family Guy.

Dom kan båda komma med kommentarer som är klockrena.

Men South Park däremot, jag kan inte fatta vad man tänkte när man skapade serien? Den känns så stel och seriens humor är torr och kass. Jag klarar inte av att kolla på det.

 

1 - Family Guy.

2 - Simpson.

3 - South park.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...