Hoppa till innehåll

Tror Du På Gud?

ThemasteR32

Tror du på gud eller inte  

278 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Gäst Yillian

nej jag tror inte på gud.

den ända vettiga religionen är buddhismen.

Inte så mycket heller.

Deras tro är inte så olik kristendomen heller..

Dom tror fortfarande på en Gud som är allsmäktig och som ger dom all kraft osv.

Tror man på gud så tror man för att man behöver nåt som fyller livet.
Finns massa andra anledningar för att man "tror" på Gud.

Som t.ex att man är osäker på vad som egentligen skapade världen så tror man nästan alltid först på Gud tills man fattat att det inte finns några bevis på att Gud finns..

Lite flashbacks nu men.. vem f*n sa "bevisa att gud inte finns."

Det är nog det dummaste jag läst i hela mitt liv, och jag har läst dumma grejer.. (Diverse politik propaganda t.ex)

Man ska alltid bevisa att ett föremål finns och inte att det finns, för hur ska man bevisa något som inte finns?

Gud kan finnas men jag tror inte på det, det är som sagt bara något för att styra människorna med en bunt skitsnack från en liten bok med en röd ramsa och guld färgade sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Inte så mycket heller.

Deras tro är inte så olik kristendomen heller..

Dom tror fortfarande på en Gud som är allsmäktig och som ger dom all kraft osv.

Buddhismen är inte lik Kristendomen på långa vägar, buddhismen är mer ett levnadssätt och en filosofi än en religion.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror man på gud så tror man för att man behöver nåt som fyller livet.

Finns massa andra anledningar för att man "tror" på Gud.

Som t.ex att man är osäker på vad som egentligen skapade världen så tror man nästan alltid först på Gud tills man fattat att det inte finns några bevis på att Gud finns..

Lite flashbacks nu men.. vem f*n sa "bevisa att gud inte finns."

Det är nog det dummaste jag läst i hela mitt liv, och jag har läst dumma grejer.. (Diverse politik propaganda t.ex)

Man ska alltid bevisa att ett föremål finns och inte att det finns, för hur ska man bevisa något som inte finns?

Gud kan finnas men jag tror inte på det, det är som sagt bara något för att styra människorna med en bunt skitsnack från en liten bok med en röd ramsa och guld färgade sidor.

Jag. Det fattar jag inte. Jag är varken kristen eller Big Bang troende. Det hade sett väldigt korkat ut om det var en kristen som sa det, därför sa jag det åt dom. Men alltså, grejen är inte den att ajg vill ha bevis för detta påståendet, utan bara för att meddela er om att man inte kan veta om Gud finns eller inte. Man kna inte säga, Gud finns, eller, Gud finns inte. Eftersom inget är bevisat.

Big Bang är en teori.

Att Gud skapade Jorden kan också vara en teori ur andras ögon. Men denna accepteras inte av merparten av världen.

Låt därför kristna få ha sin tro utan att alla bara kastar sten över dom. Jag tror inte det är så skoj när ni kallar kristna för idioter för att dom har en annan syn på livet.

Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Yillian

I believe in Allah

Just a quick heads-up.. Allah = Gud.

Du tror på GUD om du tror på Allah.

Och motivera gärna varför du tror på honom, annars så behöver du inte ens skriva, bara rösta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Du tror på GUD om du tror på Allah.

:_

Det är ju en tro, dock så säger ju dom allra mest religiösa folk att dom VET att allt är sant. xD

Ja och det kan de mycket väl göra, det är ni ateister som INTE vet om det är sant eller inte. Ni TROR också att det inte är sant och TROR inte på det eftersom att ni INTE vet och TROR inte på något ni inte får bevisat för er.

Faktiskt smart sagt, något man kan säga till en klasskamrat som är otroligt religiös.
Haha nej, det är till för att sägas till ateister som inte kan skilja på att TRO och att VETA och babblar om att man inte kan TRO för att det inte finns några bevis för det man TROR på.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...