Hoppa till innehåll

Tror Du På Gud?


ThemasteR32
 Dela

Tror du på gud eller inte  

278 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Böckerna är inga j*vla faktaböcker, de är böcker som man ska göra sin egna tolkning av och som lär en hur man ska leva efter sin tro, ingen kan säga att en troende ska tro på exakt varenda j_vla liten sak som står i böckerna och följa dem. Du använder argumentet att det står att jorden skapades för 6000 år sedan flera gånger om och om igen fastän du vet att det helt enkelt är felaktig fakta och att inte ett j*vla skit säger att man måste tro på just det för att vara kristen.

 

Religion är också ett sätt att få svar på livets mysterium. Om det nu som står i Bibeln är falskt, vad tror de kristna på?

 

Du ser ju vad du kan, nej GT hör absolut inte till islam.

 

Sant. Blandade ihop den med kr/jud pga av att den är Abrahamitisk.

 

Förstår att du vill att folk ska vara som dig, men det är ganska svårt. Alla är inte idioter vet du.

 

Jag käkar iaf inte svamp och tror sen att mött Gud. Att man ens tror något sådant tar bort all rätt (i mina ögon) att idiotförklara någon.

 

Och som vanligt kan du inte vänta några minuter på ett svar.

 

Allvarligt talat kan jag inte se hur du drog den parallellen utifrån det inlägget.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Religion är också ett sätt att få svar på livets mysterium. Om det nu som står i Bibeln är falskt, vad tror de kristna på?

De kristna tror på Bibeln, det som verkar vara svårt att banka in i ditt lilla huvud är att bara för att några saker i Bibeln är falsk fakta betyder inte det att allt är det.

 

Jag käkar iaf inte svamp och tror sen att mött Gud. Att man ens tror något sådant tar bort all rätt (i mina ögon) att idiotförklara någon.

Där idiotförklarade du väl dig själv lite grand, vad f*n har svamp med saken att göra?

 

Allvarligt talat kan jag inte se hur du drog den parallellen utifrån det inlägget.
Saken är den att du tror att alla är som dig, men till skillnad från dig så läser jag om inlägg och sidor ett par gånger för att försäkra mig om att jag inte missat något.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

klart att man tror på sig själv men bara en sak

 

gud och djävulen är samma person för ibland känner jag mig lite elak och då är jag den såkallade djävulen men när jag känner mig snäll så är jag den gode guden men whatever.

 

ni kan grinna så mycket ni vill över min existens men en sak ska ni ha klart för er att när ni dör så ska alla ni som har cp dampat på detta forum få återuppstå som dagmaskar eller något annat lågt stående i evulotionen för ni som får cp dampar över ett forum på fuska.se

 

kan inte ha särskilt mycket hjärna att arbeta med.

 

fast du ubuntu ska fanimej aldrig få återföddas eller komma in till min privata trädgård i himlen för du dampar så j*vla mycket att de inte är sant

Redigerat av asabrasa
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

klart att man tror på sig själv men bara en sak

 

gud och djävulen är samma person för ibland känner jag mig lite elak och då är jag den såkallade djävulen men när jag känner mig snäll så är jag den gode guden men whatever.

 

ni kan grinna så mycket ni vill över min existens men en sak ska ni ha klart för er att när ni dör så ska alla ni som har cp dampat på detta forum få återuppstå som dagmaskar eller något annat lågt stående i evulotionen för ni som får cp dampar över ett forum på fuska.se

 

kan inte ha särskilt mycket hjärna att arbeta med.

 

fast du ubuntu ska fanimej aldrig få återföddas eller komma in till min privata trädgård i himlen för du dampar så j*vla mycket att de inte är sant

(Det stavas:Evolution, Daggmaskar, Återfödas. - Och slå upp innebörden av KOMMATECKEN)

Sluta cp-dampa

 

De flesta kristna idag tror inte på Bibelns gud, utan mer på sin egna kristna gud som är mer av en kraft än en lättklädd gubbe på molnen ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De kristna tror på Bibeln, det som verkar vara svårt att banka in i ditt lilla huvud är att bara för att några saker i Bibeln är falsk fakta betyder inte det att allt är det.

 

Skillnaden är att det finns kristna som säger att faktan inte är falsk, vad gör man med dem?

 

Där idiotförklarade du väl dig själv lite grand, vad f*n har svamp med saken att göra?

 

Så du mötte Gud utan att vara påverkad? Det gör ju inte saken bättre..

 

Förövrigt lade jag till en fråga i mitt förra inlägg.

Och som vanligt kan du inte vänta några minuter på ett svar.

Allvarligt talat kan jag inte se hur du drog den parallellen utifrån det inlägget.

Saken är den att du tror att alla är som dig, men till skillnad från dig så läser jag om inlägg och sidor ett par gånger för att försäkra mig om att jag inte missat något.

 

Så det du menar nu är att jag tror att alla är som mig för att jag sa till dig att jag la till en fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De kristna tror på Bibeln, det som verkar vara svårt att banka in i ditt lilla huvud är att bara för att några saker i Bibeln är falsk fakta betyder inte det att allt är det.

 

Men en fråga bara, som sagt så är en del fakta i bibeln falsk. Värför skulle resten (det som varken är bevisat eller obevisat, bla allt om Gud) vara mer sant då?

 

klart att man tror på sig själv men bara en sak

 

gud och djävulen är samma person för ibland känner jag mig lite elak och då är jag den såkallade djävulen men när jag känner mig snäll så är jag den gode guden men whatever.

 

ni kan grinna så mycket ni vill över min existens men en sak ska ni ha klart för er att när ni dör så ska alla ni som har cp dampat på detta forum få återuppstå som dagmaskar eller något annat lågt stående i evulotionen för ni som får cp dampar över ett forum på fuska.se

 

kan inte ha särskilt mycket hjärna att arbeta med.

 

fast du ubuntu ska fanimej aldrig få återföddas eller komma in till min privata trädgård i himlen för du dampar så j*vla mycket att de inte är sant

Och här får du:

Versalisering

Kommatecken

Stavning

 

Det räcker nog till att börja med.

 

Och den enda som CP-dampar här är du.

Redigerat av KuzunE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

klart att man tror på sig själv men bara en sak

 

gud och djävulen är samma person för ibland känner jag mig lite elak och då är jag den såkallade djävulen men när jag känner mig snäll så är jag den gode guden men whatever.

 

ni kan grinna så mycket ni vill över min existens men en sak ska ni ha klart för er att när ni dör så ska alla ni som har cp dampat på detta forum få återuppstå som dagmaskar eller något annat lågt stående i evulotionen för ni som får cp dampar över ett forum på fuska.se

 

kan inte ha särskilt mycket hjärna att arbeta med.

 

fast du ubuntu ska fanimej aldrig få återföddas eller komma in till min privata trädgård i himlen för du dampar så j*vla mycket att de inte är sant

Kan jag få vara nattmask istället? :rolleyes:

Btw har inte ubuntu sagt att nånting är sant eller osant..

Så du kan gå bak några sidor och läsa på lite, pl0x?

 

BTT: Börjar bli lite överdrivet med att ni sjunger samma ramsa hela tiden.

Alla tror på olika religioner, och alla har olika tro.

Så ni kan inte säga att någon tro är falsk eller fail.

Men några grejer i själva tron kan vara falsk eller icke sant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skillnaden är att det finns kristna som säger att faktan inte är falsk, vad gör man med dem?

Du låter dem vara - sköt ditt eget och låt dem tro på sin egna tro. Det är väl ganska klart?

 

Så du mötte Gud utan att vara påverkad? Det gör ju inte saken bättre..

....

 

Så det du menar nu är att jag tror att alla är som mig för att jag sa till dig att jag la till en fråga?
Japp.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

klart att man tror på sig själv men bara en sak

 

gud och djävulen är samma person för ibland känner jag mig lite elak och då är jag den såkallade djävulen men när jag känner mig snäll så är jag den gode guden men whatever.

 

ni kan grinna så mycket ni vill över min existens men en sak ska ni ha klart för er att när ni dör så ska alla ni som har cp dampat på detta forum få återuppstå som dagmaskar eller något annat lågt stående i evulotionen för ni som får cp dampar över ett forum på fuska.se

 

kan inte ha särskilt mycket hjärna att arbeta med.

 

fast du ubuntu ska fanimej aldrig få återföddas eller komma in till min privata trädgård i himlen för du dampar så j*vla mycket att de inte är sant

Och här får du:

Versalisering

Kommatecken

Stavning

 

Det räcker nog till att börja med.

 

Och den enda som CP-dampar här är du.

 

Vem f*n orkar stava som en j*vla perfektions nisse på fuska.se LOL

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

klart att man tror på sig själv men bara en sak

 

gud och djävulen är samma person för ibland känner jag mig lite elak och då är jag den såkallade djävulen men när jag känner mig snäll så är jag den gode guden men whatever.

 

ni kan grinna så mycket ni vill över min existens men en sak ska ni ha klart för er att när ni dör så ska alla ni som har cp dampat på detta forum få återuppstå som dagmaskar eller något annat lågt stående i evulotionen för ni som får cp dampar över ett forum på fuska.se

 

kan inte ha särskilt mycket hjärna att arbeta med.

 

fast du ubuntu ska fanimej aldrig få återföddas eller komma in till min privata trädgård i himlen för du dampar så j*vla mycket att de inte är sant

Och här får du:

Versalisering

Kommatecken

Stavning

 

Det räcker nog till att börja med.

 

Och den enda som CP-dampar här är du.

 

Vem f*n orkar stava som en j*vla perfektions nisse på fuska.se LOL

 

Det är inget j*vla CS, det här. Här har man faktiskt tid att kolla igenom sitt inlägg för stavfel och sedan rätta dem.

Det blir mycket trevligare och behagligare att läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där med att gud skapade jorden på 6 dagar men ändå glömde dinosaurierna har jag också tänkt på, min polare snackar jämt om just den biten också och det börjar bli lite larvigt tycker jag nu... Inte tro på något bara för en j*vla bokjävels skull.. jag menar det är dom kristnas teori. Folk har verkligen inte någon egen fantasi eller tanke påhur saker skapats, istället så lyssnar dom på forskarna som om det måste vara sant sen kommer forskarna ett par år senare "Oj, nej den teorin fungerar inte kom vi på."

 

Off Topic men iaf:

Jag har hört talas om någon snubbe som var en mäktig man under en tid, kommer inte ihåg vad han heter, hur som helst så ville han att ett visst antal sidor ur bibel skulle dras bort, ingen bibel i världen skulle ha alla sidorna kvar. Alltså fattas det en del, sägs att ingen läst dom sidorna efter det att dom bränndes.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där med att gud skapade jorden på 6 dagar men ändå glömde dinosaurierna har jag också tänkt på, min polare snackar jämt om just den biten också och det börjar bli lite larvigt tycker jag nu... Inte tro på något bara för en j*vla bokjävels skull.. jag menar det är dom kristnas teori. Folk har verkligen inte någon egen fantasi eller tanke påhur saker skapats, istället så lyssnar dom på forskarna som om det måste vara sant sen kommer forskarna ett par år senare "Oj, nej den teorin fungerar inte kom vi på."

 

Off Topic men iaf:

Jag har hört talas om någon snubbe som var en mäktig man under en tid, kommer inte ihåg vad han heter, hur som helst så ville han att ett visst antal sidor ur bibel skulle dras bort, ingen bibel i världen skulle ha alla sidorna kvar. Alltså fattas det en del, sägs att ingen läst dom sidorna efter det att dom bränndes.

I en senare översättning av bibeln (från gammalspråk till modernare) så ändrades betydelsen Pedofil till Homosexuell av kyrkan =/

 

Men asså, jag har inget emot religion i sig. Religion är faktiskt skitintressant, speciellt Kristendomen som är en väluppbyggd och fungerande sekt. Det finns så mycket intressant att läsa om det, och trots att historian i bibeln kanske inte är sann så finns det en historia kring bibeln som är intressant.

 

(För 5 minuter sedan kom en ung tjej och knackade på.. Hon delade ut broschyrer med bibeltrams.. Liksom HALLÅ! Om jag vill ha bibeltrams så går jag väl för f*n till kyrkan och frågar efter det?! Det är sånt här jag menar med folk som försöker tvinga på andra sin egna religion - Det är även detta som skiljer en religion från en sekt)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...