Hoppa till innehåll

Tror Du På Gud?


ThemasteR32
 Dela

Tror du på gud eller inte  

278 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

en sak till: ubuntu, en teoretisk fråga nu: vad skulle du göra om det på något sätt bevisades att gud inte finns? alltså, att det bara bevisades ( även om de e typ omöjligt ) skulle du fortsätta be eller skulle du inse att du slösat tid på att be till luft?

Om det skulle bevisas att Gud inte fanns och ett efterliv så skulle jag känna mig blåst och lägga allt åt h*lvetet, däremot är det nog inte möjligt. Jag tror att om någon skulle komma med ett sådant bevis och Gud sedan skulle finnas fastän de kommit med något bevis så skulle han troligen uppenbara sig på jorden.

 

Tja, det är svårt att kalla det ett absolut bevis, men jag tror att

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-7...st+swedish+text duger ganska väl

 

(svensk text utifall du / nån inte är så bra på engelska)

Se från 9:10 (religion-del börjar), eller

13:30 till slutet av videon.

Nog har jag sett Zeitgeist, det är tack vare den videon som jag tagit lite avstånd från kristendomen och har min egna tro. Saken är ju den att Zeitgeist inte bevisar att Gud inte finns utan mer bevisar att kristendomen och många andra religioner är rappakalja.

 

Nja, som sagt, inget kan bevisa en sådan existens eller icke-existens.

Men den får en att ifrågasätta kristendomen som nämnt, och med den själva guden, om man så vill

 

Det är ju det jag står för- Att man ska tro på sin egna gud och inte kyrkans påstådda.

Det kyrkan gör är att försöka styra jordens befolkning. Jag är helt för att tro på en gud, sålänge det inte följer med en tjock regelbok på köpet (Bibeln, Koranen osv).

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

en sak till: ubuntu, en teoretisk fråga nu: vad skulle du göra om det på något sätt bevisades att gud inte finns? alltså, att det bara bevisades ( även om de e typ omöjligt ) skulle du fortsätta be eller skulle du inse att du slösat tid på att be till luft?

Om det skulle bevisas att Gud inte fanns och ett efterliv så skulle jag känna mig blåst och lägga allt åt h*lvetet, däremot är det nog inte möjligt. Jag tror att om någon skulle komma med ett sådant bevis och Gud sedan skulle finnas fastän de kommit med något bevis så skulle han troligen uppenbara sig på jorden.

 

Tja, det är svårt att kalla det ett absolut bevis, men jag tror att

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-7...st+swedish+text duger ganska väl

 

(svensk text utifall du / nån inte är så bra på engelska)

Se från 9:10 (religion-del börjar), eller

13:30 till slutet av videon.

Nog har jag sett Zeitgeist, det är tack vare den videon som jag tagit lite avstånd från kristendomen och har min egna tro. Saken är ju den att Zeitgeist inte bevisar att Gud inte finns utan mer bevisar att kristendomen och många andra religioner är rappakalja.

 

Nja, som sagt, inget kan bevisa en sådan existens eller icke-existens.

Men den får en att ifrågasätta kristendomen som nämnt, och med den själva guden, om man så vill

 

Det är ju det jag står för- Att man ska tro på sin egna gud och inte kyrkans påstådda.

Det kyrkan gör är att försöka styra jordens befolkning. Jag är helt för att tro på en gud, sålänge det inte följer med en tjock regelbok på köpet (Bibeln, Koranen osv).

 

Då är jag ungefär som dig, förutom att jag tycker att många saker i Bibeln är fina och gör en människa till en god människa.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

en sak till: ubuntu, en teoretisk fråga nu: vad skulle du göra om det på något sätt bevisades att gud inte finns? alltså, att det bara bevisades ( även om de e typ omöjligt ) skulle du fortsätta be eller skulle du inse att du slösat tid på att be till luft?

Om det skulle bevisas att Gud inte fanns och ett efterliv så skulle jag känna mig blåst och lägga allt åt h*lvetet, däremot är det nog inte möjligt. Jag tror att om någon skulle komma med ett sådant bevis och Gud sedan skulle finnas fastän de kommit med något bevis så skulle han troligen uppenbara sig på jorden.

 

Tja, det är svårt att kalla det ett absolut bevis, men jag tror att

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-7...st+swedish+text duger ganska väl

 

(svensk text utifall du / nån inte är så bra på engelska)

Se från 9:10 (religion-del börjar), eller

13:30 till slutet av videon.

Nog har jag sett Zeitgeist, det är tack vare den videon som jag tagit lite avstånd från kristendomen och har min egna tro. Saken är ju den att Zeitgeist inte bevisar att Gud inte finns utan mer bevisar att kristendomen och många andra religioner är rappakalja.

 

Nja, som sagt, inget kan bevisa en sådan existens eller icke-existens.

Men den får en att ifrågasätta kristendomen som nämnt, och med den själva guden, om man så vill

 

Det är ju det jag står för- Att man ska tro på sin egna gud och inte kyrkans påstådda.

Det kyrkan gör är att försöka styra jordens befolkning. Jag är helt för att tro på en gud, sålänge det inte följer med en tjock regelbok på köpet (Bibeln, Koranen osv).

 

Då är jag ungefär som dig, förutom att jag tycker att många saker i Bibeln är fina och gör en människa till en god människa.

 

Kan dock inte säga samma om Koranen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

en sak till: ubuntu, en teoretisk fråga nu: vad skulle du göra om det på något sätt bevisades att gud inte finns? alltså, att det bara bevisades ( även om de e typ omöjligt ) skulle du fortsätta be eller skulle du inse att du slösat tid på att be till luft?

Om det skulle bevisas att Gud inte fanns och ett efterliv så skulle jag känna mig blåst och lägga allt åt h*lvetet, däremot är det nog inte möjligt. Jag tror att om någon skulle komma med ett sådant bevis och Gud sedan skulle finnas fastän de kommit med något bevis så skulle han troligen uppenbara sig på jorden.

 

Tja, det är svårt att kalla det ett absolut bevis, men jag tror att

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-7...st+swedish+text duger ganska väl

 

(svensk text utifall du / nån inte är så bra på engelska)

Se från 9:10 (religion-del börjar), eller

13:30 till slutet av videon.

Nog har jag sett Zeitgeist, det är tack vare den videon som jag tagit lite avstånd från kristendomen och har min egna tro. Saken är ju den att Zeitgeist inte bevisar att Gud inte finns utan mer bevisar att kristendomen och många andra religioner är rappakalja.

 

Nja, som sagt, inget kan bevisa en sådan existens eller icke-existens.

Men den får en att ifrågasätta kristendomen som nämnt, och med den själva guden, om man så vill

 

Det är ju det jag står för- Att man ska tro på sin egna gud och inte kyrkans påstådda.

Det kyrkan gör är att försöka styra jordens befolkning. Jag är helt för att tro på en gud, sålänge det inte följer med en tjock regelbok på köpet (Bibeln, Koranen osv).

Då är jag ungefär som dig, förutom att jag tycker att många saker i Bibeln är fina och gör en människa till en god människa.

 

Kan dock inte säga samma om Koranen.

 

Indeed.

 

Jaha, och vad ska hända med den här "debatten" med tanke på att vi alla är överens om att det inte går att bevisa om Gud existerar eller inte?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vem föde honom, var är hans mamma och pappa. Och vem är det som kom på att gud finns?

Han föddes inte! Han skapades samtidigt som vårt universum skapades alltså för cirka 12 000 000 000 år sedan! Han bara finns! Dessutom var det ingen som kom på att han fanns! Man började tro på gud några hundra år innan Jesus kom til jorden! När hans sändebud (Kom inte ihåg vem det var) kom! Några hundra år senare kom ängeln Gabriel till Jesus mamma Maria och sa att hon skulle få ett barn som skuelle hetta Jesus! Och så spreds ryktet om att han skulle komma till jorden om några månader och denna historia har bevarats i böcker m.m.! En konstig sak som inte har med ämnet att göra! Är inte Gud lite för gammal för att få barn efter 12 000 000 000 år?

 

EDIT: Min pappa är präst och jag är kristen!

 

känner mig lite smått sorgsen i hjärtat över att du tror på allt det där...hur skapades universum enligt dig om jag får fråga? skapade gud de? suck
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej. Jag tror fortfarande inte att det finns någon allsmäktig varelse liknande en gud.

Samtidigt kan du inte bevisa att Gud existerar lika lite som jag kan bevisa att han existerar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har redan besvarat den, Gud skapade människan, men det behöver inte vara just Eva och Adam som han skapade.

 

dvs kreationismen?

 

*Suck* Jag har varit kristen, men har senare tagit avstånd från kristendomen och har min egna tro och min egna gud, det finns nog j_vligt många fler saker än en religös bok som kan få en att tro. Och jag trodde redan att Mindtwistah hade förklarat för dig - personliga upplevelser får mig att tro.

 

Han förklarade aldrig att det var en annan tro, han sa bara att du hade råkat ut för personliga upplevelser vilket fick mig att anta att du har sett Jesus eller w/e.

 

Tyvärr är det inte så, och om inte de reglerna skulle funnits förr i tiden skulle troligen inte den moral vi har idag finnas.

 

Lägg märke till behöver och dagens samhälle

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dvs kreationismen?

Ja, det är väl ganska klart att det är kreationism? Tänk själv och ställ inte idiotiska frågor.

 

Han förklarade aldrig att det var en annan tro, han sa bara att du hade råkat ut för personliga upplevelser vilket fick mig att anta att du har sett Jesus eller w/e.

Nej, men för i h_lvete läs! Om du skulle läst tråden så skulle du fått svar på varenda j_vla idiotiska fråga som du kommer med.

 

Lägg märke till behöver och dagens samhälle
Förstå att tidigare handlingar påverkar framtiden.

 

 

Med tanke på att du inte verkar vara ett dugg seriös i det här och inte ens kan läsa det jag skriver så tänker jag skita i dig om du fortsätter så. Som sagt orkar jag inte skriva allt 10 gånger innan du ska förstå det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det är väl ganska klart att det är kreationism? Tänk själv och ställ inte idiotiska frågor.

 

Ville få det bekräftat eftersom du tidigare nekat Adam och Eva medans jag antog att du var kristen, vilket du nu inte är.

 

Nej, men för i h_lvete läs! Om du skulle läst tråden så skulle du fått svar på varenda j_vla idiotiska fråga som du kommer med.

 

Har inte ställt någon fråga nu? Det var väl självklart att anta att det var relaterat till kristendomen eftersom de flesta svenska barn inte bär på sina egna religioner (om de ens bär på någon alls)

 

Förstå att tidigare handlingar påverkar framtiden.

 

Förstå att vi inte lever i tidigare, utan i framtiden (nutiden), där böckerna inte behövs längre.

 

Med tanke på att du inte verkar vara ett dugg seriös i det här och inte ens kan läsa det jag skriver så tänker jag skita i dig om du fortsätter så. Som sagt orkar jag inte skriva allt 10 gånger innan du ska förstå det.

 

:cry:

 

Problemet är att jag antog att du var kristen hela tiden, my bad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vem föde honom, var är hans mamma och pappa. Och vem är det som kom på att gud finns?

Han föddes inte! Han skapades samtidigt som vårt universum skapades alltså för cirka 12 000 000 000 år sedan! Han bara finns! Dessutom var det ingen som kom på att han fanns! Man började tro på gud några hundra år innan Jesus kom til jorden! När hans sändebud (Kom inte ihåg vem det var) kom! Några hundra år senare kom ängeln Gabriel till Jesus mamma Maria och sa att hon skulle få ett barn som skuelle hetta Jesus! Och så spreds ryktet om att han skulle komma till jorden om några månader och denna historia har bevarats i böcker m.m.! En konstig sak som inte har med ämnet att göra! Är inte Gud lite för gammal för att få barn efter 12 000 000 000 år?

 

EDIT: Min pappa är präst och jag är kristen!

 

Förlåt, men jag körde precis en "LMAO" när jag lästa detta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...