Hoppa till innehåll

Tror Du På Gud?


ThemasteR32
 Dela

Tror du på gud eller inte  

278 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Ville få det bekräftat eftersom du tidigare nekat Adam och Eva medans jag antog att du var kristen, vilket du nu inte är.

Precis.

 

Problemet är att jag antog att du var kristen hela tiden, my bad.

Det är ett väldigt stort problem, ska man debattera så ska man läsa igenom hela tråden, eller iallafall de senaste sidorna där jag ett flertal gånger nämnt att jag bara står nära kristendomen men inte är kristen.

 

nej verkligen inte, men uppmärksamma ordet tror
Med just ordet "fortfarande" så menar du att du upprepar dig själv, och då är det ganska onödigt att nämna det igen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad har det att göra med att jag inte kan bevisa att han inte existerar?

Läs hela 2 sidor innan, om du fortfarande inte fattar så skicka ett PM eller skriv här om du måste det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

känner mig lite smått sorgsen i hjärtat över att du tror på allt det där...hur skapades universum enligt dig om jag får fråga? skapade gud de? suck

Han är 9 år gammal, låt han vara i 3 år tills han iallafall kan argumentera och tänka själv.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

känner mig lite smått sorgsen i hjärtat över att du tror på allt det där...hur skapades universum enligt dig om jag får fråga? skapade gud de? suck

Han är 9 år gammal, låt han vara i 3 år tills han iallafall kan argumentera och tänka själv.

 

Tycker du synd om honom?!?!?!??!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

känner mig lite smått sorgsen i hjärtat över att du tror på allt det där...hur skapades universum enligt dig om jag får fråga? skapade gud de? suck

Han är 9 år gammal, låt han vara i 3 år tills han iallafall kan argumentera och tänka själv.

 

Tycker du synd om honom?!?!?!??!

 

Lägg ner wAcko, lite sympati har du väll.

"Småungar" tror ju allt dom hör, och han har hört det hans far ville att han skulle höra.

Han har rätt till sin åsikt, som alla andra i denna tråd har.

 

BTT: I en stor fundering har jag kommit fram till (imo) att jorden skapades som allt annat av en liten cell som utvidgar sig och tillslut blir ett stort klot som andra slags celler skapas så som människan, djuren och växter.

Jag tror inte på trims-trams som att Gud har skapat Jorden.

Men jag tror lite på att tellus skapades av big-bang men.. ja, alla har sina åsikter som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

känner mig lite smått sorgsen i hjärtat över att du tror på allt det där...hur skapades universum enligt dig om jag får fråga? skapade gud de? suck

Han är 9 år gammal, låt han vara i 3 år tills han iallafall kan argumentera och tänka själv.

Tycker du synd om honom?!?!?!??!

 

BTT: I en stor fundering har jag kommit fram till (imo) att jorden skapades som allt annat av en liten cell som utvidgar sig och tillslut blir ett stort klot som andra slags celler skapas så som människan, djuren och växter.

Jag tror inte på trims-trams som att Gud har skapat Jorden.

Men jag tror lite på att tellus skapades av big-bang men.. ja, alla har sina åsikter som sagt.

 

Väldigt intressant teori faktiskt, men då skulle väl jorden vara som en levande varelse eller? På sätt och vis är den ju det egentligen, som en växt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

känner mig lite smått sorgsen i hjärtat över att du tror på allt det där...hur skapades universum enligt dig om jag får fråga? skapade gud de? suck

Han är 9 år gammal, låt han vara i 3 år tills han iallafall kan argumentera och tänka själv.

Tycker du synd om honom?!?!?!??!

 

BTT: I en stor fundering har jag kommit fram till (imo) att jorden skapades som allt annat av en liten cell som utvidgar sig och tillslut blir ett stort klot som andra slags celler skapas så som människan, djuren och växter.

Jag tror inte på trims-trams som att Gud har skapat Jorden.

Men jag tror lite på att tellus skapades av big-bang men.. ja, alla har sina åsikter som sagt.

 

Väldigt intressant teori faktiskt, men då skulle väl jorden vara som en levande varelse eller? På sätt och vis är den ju det egentligen, som en växt.

 

Har inte tänkt på det sista men faktist, ja det är typ det. (imo)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror inte på något jag inte har sett. Alla som tror på gud ta en bild på honom och visa bilden för mig. Fast jag har inget emot kristna då...

Och du tycker att du förtjänar att se Gud om du inte tror på honom? Är det någon han ska visa sig för så är det väl oss troende?

 

Du tror inte på något du inte har sett, vi kan ta ett exempel, har du sett eifeltornet? Om nej, tror du fortfarande inte på det?

 

Tror du på det bara för att du sett en bild på eifeltornet så kan jag skicka en bild på Gud också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...