Hoppa till innehåll

Tror Du På Gud?


ThemasteR32
 Dela

Tror du på gud eller inte  

278 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Gäst Daniz

Har aldrig trott. 'Vågar tänka själv' som fishmaster sade :)

 

 

 

Jag tror inte på Gud eller s*tan ( Djävulen :) )

Men jag tror på ett liv efter döden.

det där med liv efter döden, det håler jag med om, mán kan ju inte bara dö.

 

Och varför kan man inte "bara dö"? Du blir, säg 60-90 år, blir sjuk eller får cancer eller nåt. Du dör. Du förmultnar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Ps2Boj

Tror inte på gud och har aldrig trott.

Vad jag tror så finns han inte.

 

Min enda gud är Xbox 360

Herregu.. nej vänta lite?

Du börjar bli för mycket med ditt xbox360-f*n snack..

 

OnT: Jag tror inte på ett piss.

Jag tror inte på att en snubbe är gömd bakom molnen och ser på över ca 6-7miljarder människor

och i allmänhet styr deras liv efter deras religion osv.

Imo så är religion bara något man använder som försvar för straff och dylikt.

Har kompisar som påstår att dom är muslimer när dom alla kn*llar, dricker och svär men äter inte nöt kött.

Har kompisar som anser att dom är från jehovas vittne när dom inte ens vill gå på ceremonin eller va f*n det än heter.

 

Som sagt, man vill bara ha religion som en anledning och nästan ingen följer alla "lagar" inom den religion man nu tror på.

Men det är ju min åsikt, alla har egna teorier och åsikter.

 

Vilken är sann och vilken är bara en lögn, vette f*n.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ge mig vettiga bevis så kanske jag börjar tro.

Nej det skulle du inte. Skulle du se en man med egna ögon bota en lam, skulle du fortfarande tro att det är en synvilla. Det är så det funkar.

Ge mig bevis för att Gud inte finns? Det går varken att bevisa eller motbevisa något av det.

Om jag sa att det var en mus som fes och sen blev det evolution, så skulle ni säga" Hahahah jo, sure bacon" eller nåt i den stilen. Då kan jag säga: Bevisa att det inte var så. Det går inte att bevisa. Därför anser jag att det är totalt meningslöst att försöka bevisa hur Jorden skapades.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Ge mig vettiga bevis så kanske jag börjar tro.

Nej det skulle du inte. Skulle du se en man med egna ögon bota en lam, skulle du fortfarande tro att det är en synvilla. Det är så det funkar.

Ge mig bevis för att Gud inte finns? Det går varken att bevisa eller motbevisa något av det.

Om jag sa att det var en mus som fes och sen blev det evolution, så skulle ni säga" Hahahah jo, sure bacon" eller nåt i den stilen. Då kan jag säga: Bevisa att det inte var så. Det går inte att bevisa. Därför anser jag att det är totalt meningslöst att försöka bevisa hur Jorden skapades.

 

Jag skulle faktiskt tro, är helt öppen för tro, OM jag får bevis för den tron. Tänker inte tro blint på lögner, utan "tror" på det som är sant och bevisat.

 

Så om jag skulle se någon bota en lama med sina ögon så skulle jag börja tro att det fanns någon gudomlig (Eller iallafall övermänsklig) kraft någonstans.

 

Men grejen är att jag aldrig får något bevis. Det blir som du nämde, Dirtman, att de troende kräver bevis för att det INTE är sant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ponta500

Människan uppfann Gud, inte tvärtom. Alla vet uppenbarligen att om man tror på något blir man stark. Just därför finns Gud. Därför att det skall stärka svaga människor. Varken Gud, Jesus eller någon j*vla rättvisa finns.

 

That's my opinion.

dra åt h*lvete gud finns visst!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Människan uppfann Gud, inte tvärtom. Alla vet uppenbarligen att om man tror på något blir man stark. Just därför finns Gud. Därför att det skall stärka svaga människor. Varken Gud, Jesus eller någon j*vla rättvisa finns.

 

That's my opinion.

Människan behöver något att tro på, något att förklara det mystiska med. Något man kan tro på och kämpa för.

 

Så håller med Cyper.

 

Sen kan man ju allt undra om denna Gud finns, varför skulle han endast verka i Mellanöstern?

 

Varför börja runt 3000 f. kr. ?

 

Varför börja så långt efter till exempel Aboriginernas Skapargudar?

 

Vilka är de Hinduiska Gudarna? Varför började de verka samtidigt som den kristne/judiske/muslimske?

 

 

Den som tror jag är knäpp som säger att Judar, Muslimer & Kristna tror på samma gud är själv knäpp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...