Hoppa till innehåll

Tror Du På Gud?

ThemasteR32

Tror du på gud eller inte  

278 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Religion = Ger dig något att tro på genom livet, så ditt liv inte är tomt.

Tycker ju jag då.

Och nej, jag tror inte på den så kallade "Gud" (Inom vår trevliga kristendom)

Så ditt liv inte är tomt? Hur kan det vara mer tomt än om du tror på något? Om livet skulle vara en rastplats innan himlen skulle jag tagit livet av mig för länge sedan.

Religion = Säger åt dig hur du ska leva så när du ligger på din dödsbedd kan du tänka tillbaka på hur du aldrig levt livet som du själv känt.

Plus att vet man att det inte finns något liv efter detta så är det ju klart att man kämpar för att få det så som man vill. Har man bara ett liv finns det ju ingen anledning att ta självmord heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Ps2Boj

Går inte att bevisa om gud finns, för tydligen så kan ju ingen se honom..

Jag är inte den typen som klankar ner folk för deras religion eller klankar ner dennes religion.

Men jag är en typ som klankar ner personer som säger att deras religion är den rätte eller dylikt.

Alla religioner har nästan samma sak i princip, du får inte dricka/röka/ha sex osv och du måste be,

det finns bara en gud och han är allsmäktig.

Men vilken av dom är sanna?

Nej jag tror inte på gud, och om jag så väl har bild bevis på någon "gud" så kommer jag inte tro.

Som sagt, om du vill så kan du tro på gud, men då kan du ju också tro på tandfé och tomten.

Varför inte slänga in påskharen så har du ett partaj.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Människan uppfann Gud, inte tvärtom. Alla vet uppenbarligen att om man tror på något blir man stark. Just därför finns Gud. Därför att det skall stärka svaga människor. Varken Gud, Jesus eller någon j*vla rättvisa finns.

That's my opinion.

dra åt h*lvete gud finns visst!!!!!!!

Du låter verkligen kristen :P

Men jag håller med om att människan uppfann gud!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Människan uppfann Gud, inte tvärtom. Alla vet uppenbarligen att om man tror på något blir man stark. Just därför finns Gud. Därför att det skall stärka svaga människor. Varken Gud, Jesus eller någon j*vla rättvisa finns.

That's my opinion.

Håller med helt och hållet. ;)

-Och om denne såkallade "GUD", skulle finnas... Så tror jag att han har skapat människan för att njuta av livet, inte för att hela tiden avguda och be till honom.

Redigerat av X3R13X1Z
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror inte på Gud eller s*tan ( Djävulen :) )

Men jag tror på ett liv efter döden.

det där med liv efter döden, det håler jag med om, mán kan ju inte bara dö.

Jag tror inte heller på Gud :ng: eller Djävulen :evil: . Liv efter döden yepp håller med ( men tog "Jag tror på DJÄVULEN" för skojs skull :lol: )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Ps2Boj

Spamma inte ner plx.

Motivera gärna varför ni tror på ett liv efter döden och varför ni tror/inte tror på Gud.

Gud är en stor osynlig man i himlen.

Liv efter döden betyder att om du dör, så kan du leva lika tråkiga liv som du gör just nu.

Jag tror på liv efter döden, men inte på att du är dig själv.. du är någon annan med helt andra egenskaper.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spamma inte ner plx.

Motivera gärna varför ni tror på ett liv efter döden och varför ni tror/inte tror på Gud.

Gud är en stor osynlig man i himlen.

Liv efter döden betyder att om du dör, så kan du leva lika tråkiga liv som du gör just nu.

Jag tror på liv efter döden, men inte på att du är dig själv.. du är någon annan med helt andra egenskaper.

Jag tror bara inte på gud, tycker bara det är fjantigt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Så om jag skulle se någon bota en lama med sina ögon så skulle jag börja tro att det fanns någon gudomlig (Eller iallafall övermänsklig) kraft någonstans.

Så om du skulle se en vetenskapsman som uppfunnit en medicin och sprutar in den i en lam människa osså kan denna människa plötsligt röra sig skulle du tro på en övermänsklig kraft?

Du låter verkligen kristen :P
Och du av alla borde veta? :_ x 10000000000000000000

Han låter snarare som en fundamentalistisk muslim.

Redigerat av MacGyver
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ge mig vettiga bevis så kanske jag börjar tro.

Nej det skulle du inte. Skulle du se en man med egna ögon bota en lam, skulle du fortfarande tro att det är en synvilla. Det är så det funkar.

Ge mig bevis för att Gud inte finns? Det går varken att bevisa eller motbevisa något av det.

Om jag sa att det var en mus som fes och sen blev det evolution, så skulle ni säga" Hahahah jo, sure bacon" eller nåt i den stilen. Då kan jag säga: Bevisa att det inte var så. Det går inte att bevisa. Därför anser jag att det är totalt meningslöst att försöka bevisa hur Jorden skapades.

Vadå tro att det är en "synvilla"? Och vad f*n? En man som botar ett lamm? Vad har det med saken att göra?

Ta detta:

-"Det bor korvar på månen, som är osynliga."

-"Du ljuger."

-"Jaså? Bevisa att jag inte ljuger."

-"Nej. Eftersom du var först med att ens nämna att det bor korvar på månen måste du först bevisa att det bor korvar på månen innan du vill att jag skall bevisa att det inte finns."

Och du, jag sa vettiga bevis. Inte t.ex. "JAK SOG EN ENNGEL JAK LÅVAR".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Allt som inte kan bevisas eller har några logiska grundpelare ska avfärdas som meningslösa lögner.

Försök inte ens med "Bevisa att Gud inte finns.", när det är troende som kommer med påståendet.

edit:

That's my opinion.

dra åt h*lvete gud finns visst!!!!!!!

Så underbart, någon skriver ett vettigt inlägg, logik och en ganska poetisk text.

Så kommer den lille arge teisten och skriker att ovan nämnde bör dra åt h*lvete, skrika att gud visst finns utan belägg och sen lägga till 7 utropstecken.

Genomsnittlig nivå för en troende, iallafall på Youtube. ;3

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

That's my opinion.

Att Jesus har funnits har blivit bevisat. Om han utförde mirakel är omdiskuterat.

Personligen tror jag inte på gud.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...