Hoppa till innehåll

Säg Vad Som Är Bra Med Vista


laynus

Vista  

96 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 77
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vista är mykt bättre en det vanliga Xp vista har fler funktioner och mycket snyggare design. Dessutom har den smartare l;sningar.

asså xp drar inte lika mycket kraft som vista gör jag har trots allt bara en amd 3600+ och 512 ram minne i min dator då :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Många är kan inte mycket.

 

Svaret är: Windows Vista är bara rent skit.

Windows Vista är bra om man vill ha ett buggigt operativsystem öppet för virus, många krascher, ett segt operativsystem, det är också jättebra om man vill slänga bort några tusenlappar på rent skit.

 

Alla bör gå över till Linux, det slår alla Windows versioner i nästan allt, det enda problemet är kompabilitet men tacka herren för wine.

 

Att allt Xp har har inte kommit till vista.

Jo, nästan allt och lite till. Det är som sagt inte någon betaversion.

 

Snabbare o allt annat ....
Windows Vista blir aldrig snabbare än XP, sedan beror det på datorn och inte operativsystemet. Du kan få ett snabbt Vista med en bra dator, men aldrig lika snabbt som det skulle varit med XP.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ubuntu, uttala dig inte om saker du inte ens har provat eller vet ett skit om. Jag har haft Windows Vista sen i julas, och jag har inte upplevt en enda krasch eller ett enda virus när jag scannat med Ad-Aware. Vista är säkrare än XP, det är fakta. Dina argument är ganska värdelösa. Skulle du kunna ge exempel på några buggar? Det enda du kommer med är några idiotiska påståenden som inte har någon grund alls.

 

F.ö. har jag aldrig stött på någon som verkligen förklarar varför Vista är så extremt dåligt. wAcko försökte en gång, men gav upp snabbt. Gissar bara att alla som klagar på Vista är hotade av konkurrens till deras XP. Ett fint försök att övertyga sig själv, alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ubuntu, uttala dig inte om saker du inte ens har provat eller vet ett skit om. Jag har haft Windows Vista sen i julas, och jag har inte upplevt en enda krasch eller ett enda virus när jag scannat med Ad-Aware.

Inte ens provat? Jag har kört vista ett flertal gånger och jag vet hur det fungerar. Det var ju roligt för dig att du inte fått virus. Att det sedan fungerar för dig är troligen för att din dator är designad för vista, det är alltså en märkesdator. Problemet med Vista är att på andra datorer fungerar det inte lika bra. Därför försöker Microsoft och tillverkare tillsammans tvinga personer att köpa en ny dator och byta OS.

 

F.ö. har jag aldrig stött på någon som verkligen förklarar varför Vista är så extremt dåligt.

Om inte kompabilitetsproblemen och microsofts monopol räcker så kan du kolla på denna video:

 

 

Gissar bara att alla som klagar på Vista är hotade av konkurrens till deras XP. Ett fint försök att övertyga sig själv, alltså.
"Deras XP", nu låter du som om Vista och XP är de enda operativsystemen som existerar, jag använder Ubuntu till 90%. Vad skulle jag tänka på då? Hah.

 

XP använder när jag ska spela och kommer använda XP för spel tills det är det bästa alternativet, om något år eller så kanske Vista är bättre men så länge som XP är bäst för mig och för alla andra gamers så kommer jag använda det.

 

Vista är som många säger om kommunism, det är väldigt fint i teorin men i praktiken är det ett h*lvete.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ubuntu, uttala dig inte om saker du inte ens har provat eller vet ett skit om. Jag har haft Windows Vista sen i julas, och jag har inte upplevt en enda krasch eller ett enda virus när jag scannat med Ad-Aware. Vista är säkrare än XP, det är fakta. Dina argument är ganska värdelösa. Skulle du kunna ge exempel på några buggar? Det enda du kommer med är några idiotiska påståenden som inte har någon grund alls.

 

F.ö. har jag aldrig stött på någon som verkligen förklarar varför Vista är så extremt dåligt. wAcko försökte en gång, men gav upp snabbt. Gissar bara att alla som klagar på Vista är hotade av konkurrens till deras XP. Ett fint försök att övertyga sig själv, alltså.

Jag gav upp för jag inte orkar mer, jag vet att vista är skit och tänker inte diskutera mer om det.

 

Ubuntu, word!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ubuntu, uttala dig inte om saker du inte ens har provat eller vet ett skit om. Jag har haft Windows Vista sen i julas, och jag har inte upplevt en enda krasch eller ett enda virus när jag scannat med Ad-Aware. Vista är säkrare än XP, det är fakta. Dina argument är ganska värdelösa. Skulle du kunna ge exempel på några buggar? Det enda du kommer med är några idiotiska påståenden som inte har någon grund alls.

 

F.ö. har jag aldrig stött på någon som verkligen förklarar varför Vista är så extremt dåligt. wAcko försökte en gång, men gav upp snabbt. Gissar bara att alla som klagar på Vista är hotade av konkurrens till deras XP. Ett fint försök att övertyga sig själv, alltså.

Jag gav upp för jag inte orkar mer, jag vet att vista är skit och tänker inte diskutera mer om det.

 

Ubuntu, word!

 

Kan du inte diskutera längre om det har du förlorat.

 

Det var exakt samma sak när man skulle gå över från Windows 98 till XP, folk gnällde över hur buggigt det tidigare operativsystemet var. Men precis som XP kommer Vista optimeras och övergången sköta sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ubuntu, uttala dig inte om saker du inte ens har provat eller vet ett skit om. Jag har haft Windows Vista sen i julas, och jag har inte upplevt en enda krasch eller ett enda virus när jag scannat med Ad-Aware. Vista är säkrare än XP, det är fakta. Dina argument är ganska värdelösa. Skulle du kunna ge exempel på några buggar? Det enda du kommer med är några idiotiska påståenden som inte har någon grund alls.

 

F.ö. har jag aldrig stött på någon som verkligen förklarar varför Vista är så extremt dåligt. wAcko försökte en gång, men gav upp snabbt. Gissar bara att alla som klagar på Vista är hotade av konkurrens till deras XP. Ett fint försök att övertyga sig själv, alltså.

Jag gav upp för jag inte orkar mer, jag vet att vista är skit och tänker inte diskutera mer om det.

 

Ubuntu, word!

 

och övergången sköta sig själv.

 

Är det därför Microsoft försöker tvinga sina användare att byta till Vista?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ubuntu, uttala dig inte om saker du inte ens har provat eller vet ett skit om. Jag har haft Windows Vista sen i julas, och jag har inte upplevt en enda krasch eller ett enda virus när jag scannat med Ad-Aware. Vista är säkrare än XP, det är fakta. Dina argument är ganska värdelösa. Skulle du kunna ge exempel på några buggar? Det enda du kommer med är några idiotiska påståenden som inte har någon grund alls.

 

F.ö. har jag aldrig stött på någon som verkligen förklarar varför Vista är så extremt dåligt. wAcko försökte en gång, men gav upp snabbt. Gissar bara att alla som klagar på Vista är hotade av konkurrens till deras XP. Ett fint försök att övertyga sig själv, alltså.

Jag gav upp för jag inte orkar mer, jag vet att vista är skit och tänker inte diskutera mer om det.

 

Ubuntu, word!

 

Kan du inte diskutera längre om det har du förlorat.

 

Det var exakt samma sak när man skulle gå över från Windows 98 till XP, folk gnällde över hur buggigt det tidigare operativsystemet var. Men precis som XP kommer Vista optimeras och övergången sköta sig själv.

 

Men tyst med dig, bara för att jag inte är någon höjdare på att debattera så behöver du inte snacka skit.

 

Ubuntu tar över. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt vad som snackats om här men... Med rätt billig processor så är Vista inte det bästa operativsystemet. Med T.ex IntelCeleron så funkar Vista ganska dåligt. Dock beroende på vad man gör. Med T.ex PentiumDualCore funkar vista asbra. Inte för att jag vet så mycket om datorer.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...