Garone Skrivet 27 Augusti 2008 Rapport Skrivet 27 Augusti 2008 Jag blev shockad ( c ) över det herrtillsägelse sa. Kunde inte låta bli. :D Sen står jag fast vid att AoC inte är så dåligt som de flesta får det att låta. Nej de e sämre... Skönt att du argumenterar så mycket för din sak och så, så att jag slipper säga det till dig. Vafan, kommer du med ett påstående får du f*n ha någon grund för det. Vad gör AoC så jäkla dåligt? Medans du själv endast konstaterade att det var bättre än folk säger. Spelet blir mycket mindre "välgjort" efter Tortage, och så fick de bra reviews, recensenter spelade till 15-20 o satte sen betyg på "AoC" (Tortage snarare) med sina voice-overs o.s.v Uselt optimerat Gamemasters skiter i spelarna har jag hört, eller försöker ha cyber :D buggigt enkla anledningar. I övrigt hade spelet bara sin grafik att skryta med, medans allt annat var trasigt.. Men som grafen och allt visar så är ju Failcom på väg mot konkurs, och förlorar spelare.. Själv gillade jag 20+ questerna mycket bättre, om man bortser från 'Main-questet'. Gamemasters är också människor, några tar inte sitt jobb på allvar medans andra gör det. Spelet har inte alls många buggar, den enda buggen jag verkligen hängde upp mig på var den som gjorde att man inte kunde harvesta saker till sina proffesions. Citera
Aircondition Skrivet 27 Augusti 2008 Rapport Skrivet 27 Augusti 2008 Jag blev shockad ( c ) över det herrtillsägelse sa. Kunde inte låta bli. :D Sen står jag fast vid att AoC inte är så dåligt som de flesta får det att låta. Nej de e sämre... Skönt att du argumenterar så mycket för din sak och så, så att jag slipper säga det till dig. Vafan, kommer du med ett påstående får du f*n ha någon grund för det. Vad gör AoC så jäkla dåligt? Medans du själv endast konstaterade att det var bättre än folk säger. Spelet blir mycket mindre "välgjort" efter Tortage, och så fick de bra reviews, recensenter spelade till 15-20 o satte sen betyg på "AoC" (Tortage snarare) med sina voice-overs o.s.v Uselt optimerat Gamemasters skiter i spelarna har jag hört, eller försöker ha cyber :D buggigt enkla anledningar. I övrigt hade spelet bara sin grafik att skryta med, medans allt annat var trasigt.. Men som grafen och allt visar så är ju Failcom på väg mot konkurs, och förlorar spelare.. Snälla, läs tråden innan du uttalar dig över något jag gjort. I mitt förra inlägg skrev jag varför spelet var mycket bättre under Tortage, blir lite onödigt att skriva flera likadana inlägg, eller hur? Fortfarande inget som övertygar mig om att Age of Conan är uselt. Har det någonsin funnits ett MMORPG som varit buggfritt vid release? Jag tycker att det är bra optimerat, min gamla dator klarar det finfint på Medium i 1680 x 1050 med 2X-4X AA. Jaså, det är bara grafiken som är bra? Jag tycker att AoC sätter en helt ny standard för hela MMORPG-genren med sina animationer, sin fysik, och sin grafik, knappast fy skam. Dialogerna är långt bättre än de flesta andra i samma genre. Visst är servrarna ganska tomma, och allt som har med högre levels att göra är ännu mer tomt. Men det är sånt som kommer, visst borde Funcom kanske väntat ett tag till release, men det spelar inte så stor roll. Vill man spela AoC nu så visst, men jag kommer nog vänta ett år och se hur mycket det har utvecklats. Felet var att många förväntade sig ett alternativt World of Warcraft, något som är omöjligt att släppa på releasedagen. MMORPG-spel är något som utvecklats med tiden, så ge det en chans om ett tag igen. Citera
Viruz256 Skrivet 27 Augusti 2008 Rapport Skrivet 27 Augusti 2008 Jag blev shockad ( c ) över det herrtillsägelse sa. Kunde inte låta bli. :D Sen står jag fast vid att AoC inte är så dåligt som de flesta får det att låta. Nej de e sämre... Ironiskt att det kommer från en person som spelar Runescape. Nej för jag har slutat... och Runescape är dåligt!! Men spelet är roligt då det går ut på mer än att gå upp i lvl. Jag ska börja spela Warhammer online och det är mkt bättre!!! Citera
Garone Skrivet 28 Augusti 2008 Rapport Skrivet 28 Augusti 2008 Jag blev shockad ( c ) över det herrtillsägelse sa. Kunde inte låta bli. :D Sen står jag fast vid att AoC inte är så dåligt som de flesta får det att låta. Nej de e sämre... Ironiskt att det kommer från en person som spelar Runescape. Nej för jag har slutat... och Runescape är dåligt!! Men spelet är roligt då det går ut på mer än att gå upp i lvl. Jag ska börja spela Warhammer online och det är mkt bättre!!! Bli då bara inte besviken om WAR inte blir som du tänkt dig. Citera
fishmaster Skrivet 29 Augusti 2008 Rapport Skrivet 29 Augusti 2008 (redigerat) Snälla, läs tråden innan du uttalar dig över något jag gjort. I mitt förra inlägg skrev jag varför spelet var mycket bättre under Tortage, blir lite onödigt att skriva flera likadana inlägg, eller hur? Inte om man vill att andra ska kunna hoppa in i konversationen. Fortfarande inget som övertygar mig om att Age of Conan är uselt. Har det någonsin funnits ett MMORPG som varit buggfritt vid release? Jag tycker att det är bra optimerat, min gamla dator klarar det finfint på Medium i 1680 x 1050 med 2X-4X AA. Låter alltid så bra när man postar med vad man kör på. Hur länge ska "vid release" vara ett argument? Spelet har varit ute i 3-4 månader, och det är fortfarande bara "kolla grafiken." medans man kör fingernerverna i fördärvet när man trycker på Vänster Upp och Höger.. Spelet är buggat, slött och kontrollerna suger enligt mig. Får anta att "finfint" är 20 fps på en über-dator, dock så har spelet optimerats bättre sen release. Jaså, det är bara grafiken som är bra? Jag tycker att AoC sätter en helt ny standard för hela MMORPG-genren med sina animationer, sin fysik, och sin grafik, knappast fy skam. Dialogerna är långt bättre än de flesta andra i samma genre. Sätter även en ny standard i hur högt man ska hypa ett spel för att sen släppa en besvikelse. För övrigt ser spelet ut som vilket generiskt japanskt MMO som helst, du vet dom där som är gratis.. med sega kontroller osv. Visst är servrarna ganska tomma, och allt som har med högre levels att göra är ännu mer tomt. Men det är sånt som kommer, visst borde Funcom kanske väntat ett tag till release, men det spelar inte så stor roll. Vill man spela AoC nu så visst, men jag kommer nog vänta ett år och se hur mycket det har utvecklats. Felet var att många förväntade sig ett alternativt World of Warcraft, något som är omöjligt att släppa på releasedagen. MMORPG-spel är något som utvecklats med tiden, så ge det en chans om ett tag igen. Med alla miljoner "lol WoW is fail AoC here i come lololol" posts på de officiella forumen? Nej, då kunde jag ha förväntat mig bättre, Funfailcom kanske inte sa att de ville överta MMO scenen, spelarna sa det åt dom. Och vad fick vi? Ett halvfärdigt spel som blir mupp efter level 20, men som tidigare nämnt hade då redan snärjt hälften av recensenterna.. Nu verkar det som om spelare sticker för varje patch som släpps, och spelarantalet verkar ligga på 400000 (har ingen annan källa än en forumpost på mmorpg.com) Redigerat 29 Augusti 2008 av fishmaster Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.