Hoppa till innehåll

Homosexualitet.


Blitzcat

Rekommendera inlägg

Ok då. Så du ogillar homosexualitet för att det inte leder till någon fortplantning. Då borde du också ogilla psykiska eller fysiska sjukdomar, sterilitet samt frivillig barnlöshet, vilket inte heller leder till fortplantning.

 

F.ö. som någon redan har nämnt. Surrogat mammor/pappor.

 

Återigen tar du till argumentssätt som drar in orelevanta saker för att försöka få en poäng igenom.

Men det är jag van vid.

 

Sterilitet är något man absolut inte vill vara, såvidare man, antagligen redan har en familj med flera barn, väljer att sterilisera sig. Många känner sig helt meningslösa om de är sterila, så i de flesta fall är sterilitet något hemskt.

 

Frivillig barnlöshet är ett val, ingenting man får/blir utan ens egna tillåtelse. Kan inte dra en särskilt stark parallell med homosexualitet, något man föds till, något man inte har något val i.

 

Men enda anledningen till att jag inte är direkt positiv till homosexualitet lär väl inte bara vara fortplantning, så jag är väl lite gammaldags i den frågan. För nej, jag tycker inte homosexualitet är normalt. Man kan gå runt i parader i evigheter om homosexuellas rättigheter, för visst, låt dem gifta sig, de ska inte särbehandlas för något de inte kan bestämma över.

Men nej, jag kommer aldrig se homosexualitet som något som är lika 'normalt' som heterosexualitet. Det är en konstigt fenomen som motarbetar varelsers innersta natur, enligt mig då.

 

EDIT:

Där.

 

Detta kan tolkas som att jag talade om hjärnfel, men det var mer att sexualiteten styrs i hjärnan. Inte nödvändningsvis om ett 'fel'.

Folk är för bokstavliga här.

 

Men kom med liknelser som faktiskt funkar istället för att anta att vi utläser romaner mellan raderna.

Det var ingen direkt liknelse till homosexualitet. Det var ett sätt att visa hur jag tolkar när jag säger att jag kan ogilla fenomen utan att ogilla individen.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 470
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

 

 

Detta kan tolkas som att jag talade om hjärnfel, men det var mer att sexualiteten styrs i hjärnan. Inte nödvändningsvis om ett 'fel'.

Folk är för bokstavliga här.

 

Som jag tidigare har nämnt, så är det vetenskapligt bevisat att sexualitet inte styrs av hjärnan. Isåfall hade man kunnat utläsa en persons sexualitet genom undersökningar och tester. Vilket man inte kan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta kan tolkas som att jag talade om hjärnfel, men det var mer att sexualiteten styrs i hjärnan. Inte nödvändningsvis om ett 'fel'.

Folk är för bokstavliga här.

 

Som jag tidigare har nämnt, så är det vetenskapligt bevisat att sexualitet inte styrs av hjärnan. Isåfall hade man kunnat utläsa en persons sexualitet genom undersökningar och tester. Vilket man inte kan.

 

Så vad styrs det av då, tårna?

Allt sitter i hjärnan, om de inte kan läsa av sexualitet genom undersökningar av hjärnan betyder det bara att de inte vet vad de letar efter. Dock är jag relativt säker på att jag sett ett program där de hittade mindre skillnader i en homosexuells hjärna.. eller så var det en jäkla ökad mängd hormoner... i hjärnan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta kan tolkas som att jag talade om hjärnfel, men det var mer att sexualiteten styrs i hjärnan. Inte nödvändningsvis om ett 'fel'.

Folk är för bokstavliga här.

 

Som jag tidigare har nämnt, så är det vetenskapligt bevisat att sexualitet inte styrs av hjärnan. Isåfall hade man kunnat utläsa en persons sexualitet genom undersökningar och tester. Vilket man inte kan.

 

Så vad styrs det av då, tårna?

Allt sitter i hjärnan, om de inte kan läsa av sexualitet genom undersökningar av hjärnan betyder det bara att de inte vet vad de letar efter. Dock är jag relativt säker på att jag sett ett program där de hittade mindre skillnader i en homosexuells hjärna.. eller så var det en jäkla ökad mängd hormoner... i hjärnan.

 

Enligt forskare, så styrs sexualiteten av miljön, uppväxten, generna och till viss del hjärnan. Dock är det fel att säga att homosexualitet styrs av hjärnan, för det stämmer inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta kan tolkas som att jag talade om hjärnfel, men det var mer att sexualiteten styrs i hjärnan. Inte nödvändningsvis om ett 'fel'.

Folk är för bokstavliga här.

 

Som jag tidigare har nämnt, så är det vetenskapligt bevisat att sexualitet inte styrs av hjärnan. Isåfall hade man kunnat utläsa en persons sexualitet genom undersökningar och tester. Vilket man inte kan.

 

Så vad styrs det av då, tårna?

Allt sitter i hjärnan, om de inte kan läsa av sexualitet genom undersökningar av hjärnan betyder det bara att de inte vet vad de letar efter. Dock är jag relativt säker på att jag sett ett program där de hittade mindre skillnader i en homosexuells hjärna.. eller så var det en jäkla ökad mängd hormoner... i hjärnan.

 

Enligt forskare, så styrs sexualiteten av miljön, uppväxten, generna och till viss del hjärnan. Dock är det fel att säga att homosexualitet styrs av hjärnan, för det stämmer inte.

 

Olika forskare säger olika saker, just eftersom vi inte vet säkert. Jag tvivlar starkt på att det skulle vara miljön, då det finns homosexuella i alla olika platser, och stora familjer där endast ena barnet är homosexuell. Även fall med tvillingar där endast den ena är gay.

 

Jag tror helt enkelt att vad den än nu är som tjejer har som gör att de tänder på killar har homosexuella av misstag utvecklat under graviditeten, och samma sak för lesbiska tjejer.

Redigerat av Tolin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta kan tolkas som att jag talade om hjärnfel, men det var mer att sexualiteten styrs i hjärnan. Inte nödvändningsvis om ett 'fel'.

Folk är för bokstavliga här.

 

Som jag tidigare har nämnt, så är det vetenskapligt bevisat att sexualitet inte styrs av hjärnan. Isåfall hade man kunnat utläsa en persons sexualitet genom undersökningar och tester. Vilket man inte kan.

 

Så vad styrs det av då, tårna?

Allt sitter i hjärnan, om de inte kan läsa av sexualitet genom undersökningar av hjärnan betyder det bara att de inte vet vad de letar efter. Dock är jag relativt säker på att jag sett ett program där de hittade mindre skillnader i en homosexuells hjärna.. eller så var det en jäkla ökad mängd hormoner... i hjärnan.

 

Enligt forskare, så styrs sexualiteten av miljön, uppväxten, generna och till viss del hjärnan. Dock är det fel att säga att homosexualitet styrs av hjärnan, för det stämmer inte.

 

Olika forskare säger olika saker, just eftersom vi inte vet säkert. Jag tvivlar starkt på att det skulle vara miljön, då det finns homosexuella i alla olika platser, och stora familjer där endast ena barnet är homosexuell. Även fall med tvillingar där endast den ena är gay.

 

 

Personer påverkas olika av miljöer. Det finns ingen miljö som gör alla som vistas där homosexuella. Det är helt individuellt.

 

Det är så de flesta forskare säger, men du kanske vet bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta kan tolkas som att jag talade om hjärnfel, men det var mer att sexualiteten styrs i hjärnan. Inte nödvändningsvis om ett 'fel'.

Folk är för bokstavliga här.

 

Som jag tidigare har nämnt, så är det vetenskapligt bevisat att sexualitet inte styrs av hjärnan. Isåfall hade man kunnat utläsa en persons sexualitet genom undersökningar och tester. Vilket man inte kan.

 

Så vad styrs det av då, tårna?

Allt sitter i hjärnan, om de inte kan läsa av sexualitet genom undersökningar av hjärnan betyder det bara att de inte vet vad de letar efter. Dock är jag relativt säker på att jag sett ett program där de hittade mindre skillnader i en homosexuells hjärna.. eller så var det en jäkla ökad mängd hormoner... i hjärnan.

 

Enligt forskare, så styrs sexualiteten av miljön, uppväxten, generna och till viss del hjärnan. Dock är det fel att säga att homosexualitet styrs av hjärnan, för det stämmer inte.

Olika forskare säger olika saker, just eftersom vi inte vet säkert. Jag tvivlar starkt på att det skulle vara miljön, då det finns homosexuella i alla olika platser, och stora familjer där endast ena barnet är homosexuell. Även fall med tvillingar där endast den ena är gay.

 

 

Personer påverkas olika av miljöer. Det finns ingen miljö som gör alla som vistas där homosexuella. Det är helt individuellt.

 

Det är så de flesta forskare säger, men du kanske vet bättre?

 

Om vi säger att det stämmer; Om folk påverkas olika av olika miljöer så är ju vissa mer troliga att bli just homosexuella, och då man inte kan förutspå miljön så är det ju bättre att se på reaktionsfaktorn istället?

Att det är någonting vid graviditeten som gör att dessa människor påverkas av miljön på detta sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är emot att homosexuella ska få adoptera barn.

 

En kille i min skola har 2 mammor, och är totalt mobbad för det, tycker verkligen synd om honom.

Då är det skolan vi ska agera mot, inte de homosexuella- Fast folk verkar nästan leta efter en ursäkt att göra det ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är emot att homosexuella ska få adoptera barn.

 

En kille i min skola har 2 mammor, och är totalt mobbad för det, tycker verkligen synd om honom.

Då är det skolan vi ska agera mot, inte de homosexuella- Fast folk verkar nästan leta efter en ursäkt att göra det ;)

 

Agera mot skolan då. Det säger jag inte att man inte ska göra det. Men nu är det så att man BLIR mobbad. Och därför ska man inte bli adopterad av homosexuella. Ta killen i hans skola till exempel. Du kan inte bara gå dit och säga att alla ska sluta mobba honom. FÖR ATT DET INTE FUNKAR. Du måste FÖRST försäkra att han inte blir mobbad SEDAN, EFTER DET låta homosexuella adoptera. Att "låta de vänja sig" är rätt så idiotiskt eftersom en hel del barn blir mobbade på vägen då. Här går det INTE att köra med "trial and error".
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är emot att homosexuella ska få adoptera barn.

 

En kille i min skola har 2 mammor, och är totalt mobbad för det, tycker verkligen synd om honom.

Då är det skolan vi ska agera mot, inte de homosexuella- Fast folk verkar nästan leta efter en ursäkt att göra det ;)

 

Agera mot skolan då. Det säger jag inte att man inte ska göra det. Men nu är det så att man BLIR mobbad. Och därför ska man inte bli adopterad av homosexuella. Ta killen i hans skola till exempel. Du kan inte bara gå dit och säga att alla ska sluta mobba honom. FÖR ATT DET INTE FUNKAR. Du måste FÖRST försäkra att han inte blir mobbad SEDAN, EFTER DET låta homosexuella adoptera. Att "låta de vänja sig" är rätt så idiotiskt eftersom en hel del barn blir mobbade på vägen då. Här går det INTE att köra med "trial and error".

 

Man BLIR inte mobbad om man inte hamnar i en skola med mobbare. Jag skulle aldrig ens komma på tanken att mobba någon för något sånt- Och jag känner flera andra som skulle tycka det är "coolt". Det beror helt enkelt på vilka personerna är och hur de uppfostrats. Barn blir mobbade av dåligt uppfostrade ungar hela tiden, av helt andra anledningar, så jag ser inte varför två samkönade föräldrar skulle vara annorlunda? Detta är ju precis som vilket annat mobbningsfall som helst och det är något som skolan måste agera mot.

 

Grejen är att det går inte att försäkra någon om att de inte kommer mobbas, så det är helt enkelt en löjlig fantasi.

Redigerat av Tolin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man BLIR inte mobbad om man inte hamnar i en skola med mobbare. Jag skulle aldrig ens komma på tanken att mobba någon för något sånt- Och jag känner flera andra som skulle tycka det är "coolt". Det beror helt enkelt på vilka personerna är och hur de uppfostrats. Barn blir mobbade av dåligt uppfostrade ungar hela tiden, av helt andra anledningar, så jag ser inte varför två samkönade föräldrar skulle vara annorlunda? Detta är ju precis som vilket annat mobbningsfall som helst och det är något som skolan måste agera mot.

 

Grejen är att det går inte att försäkra någon om att de inte kommer mobbas, så det är helt enkelt en löjlig fantasi.

Det är annorlunda på grund av att det är något som införs så att chansen för att vissa barn blir blir mobbade blir dramatiskt större. Det var ingen som sa "från och med idag så får man vara ful" och därför blev folk mobbade för att man var ful. Men om vi säger att homosexuella får adoptera nu, så kommer det leda till att de som adopteras av homosexuella par kommer att bli mobbade. Det är mer eller mindre en dom. Vi agerar inte emot homosexuella om de inte får adoptera, eftersom adoption inte är en rättighet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...