Hoppa till innehåll

Homosexualitet.


Blitzcat

Rekommendera inlägg

Att homosexualitet skall såklart vara tillåtet, men vi kan inte lätta för mycket på sådant här och tillslut låta pedofiler härja som de vill. Visst är det en viss skillnad på det, men du förstår nog utifrån mitt förra inlägg.

just ditt argument tycker jag inte är så vettigt, jag fattar vad du menar men iaf...nåja du vet vad ajg tycker om frågan.

 

Nej till att homosexuella ska adopera då det påverkar barnetsuppväxt för negativt (av samhället).

 

Nej till att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan, kyrkan är en religion (en klubb kan man säga) och de tillåter inte att homosexuella gifter sig så låt dem vara envisa. De homosexuella lider ju faktiskt inte av det, de kan ju fortfarande gifta sig.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 470
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Att homosexualitet skall såklart vara tillåtet, men vi kan inte lätta för mycket på sådant här och tillslut låta pedofiler härja som de vill. Visst är det en viss skillnad på det, men du förstår nog utifrån mitt förra inlägg.

just ditt argument tycker jag inte är så vettigt, jag fattar vad du menar men iaf...nåja du vet vad ajg tycker om frågan.

 

Nej till att homosexuella ska adopera då det påverkar barnetsuppväxt för negativt (av samhället).

 

Nej till att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan, kyrkan är en religion (en klubb kan man säga) och de tillåter inte att homosexuella gifter sig så låt dem vara envisa. De homosexuella lider ju faktiskt inte av det, de kan ju fortfarande gifta sig.

 

Soad_token

 

Just nu så bör de inte få adoptera, nej med tanke på att vi inte är mogna för det.

 

Håller med om att de inte ska få gifta sig i kyrkan heller, jag menar varför tjaffsa om det när de gifter sig i en religiös plats vars religion är emot dem?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med om att de inte ska få gifta sig i kyrkan heller, jag menar varför tjaffsa om det när de gifter sig i en religiös plats vars religion är emot dem?

Precis, och många glömer att kyrkan inte tillhör saten längre så vi har faktiskt inte så mkt att säga till om, för man ska ju faktisk respektera religioner.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att homosexualitet skall såklart vara tillåtet, men vi kan inte lätta för mycket på sådant här och tillslut låta pedofiler härja som de vill. Visst är det en viss skillnad på det, men du förstår nog utifrån mitt förra inlägg.

 

just ditt argument tycker jag inte är så vettigt, jag fattar vad du menar men iaf...nåja du vet vad ajg tycker om frågan.

 

Nej till att homosexuella ska adopera då det påverkar barnetsuppväxt för negativt (av samhället).

 

Nej till att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan, kyrkan är en religion (en klubb kan man säga) och de tillåter inte att homosexuella gifter sig så låt dem vara envisa. De homosexuella lider ju faktiskt inte av det, de kan ju fortfarande gifta sig.

 

Soad_token

 

Just nu så bör de inte få adoptera, nej med tanke på att vi inte är mogna för det.

 

Håller med om att de inte ska få gifta sig i kyrkan heller, jag menar varför tjaffsa om det när de gifter sig i en religiös plats vars religion är emot dem?

 

Vi kommer aldrig bli mogna för det om vi aldrig accepterar det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi kommer aldrig bli mogna för det om vi aldrig accepterar det.

Det ligger något i det, men samhället utvecklas mer för varje dag och Sverige blir mer PK för varje dag.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi kommer aldrig bli mogna för det om vi aldrig accepterar det.

Det ligger något i det, men samhället utvecklas mer för varje dag och Sverige blir mer PK för varje dag.

 

Ursäktar för min ignorans men vad står PK för? Och för att samhället ska utvecklas måste något hända, det gör det inte av sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi kommer aldrig bli mogna för det om vi aldrig accepterar det.

Det ligger något i det, men samhället utvecklas mer för varje dag och Sverige blir mer PK för varje dag.

 

Ursäktar för min ignorans men vad står PK för? Och för att samhället ska utvecklas måste något hända, det gör det inte av sig själv.

 

PK står för politiskt korrekt, kolla på Mona Sahlin så har du ett fin-fint exempel. Att något måste hända är sant ja, men att försöka utrota alla fördomar etc mot homosexuella skulle vara en väldigt bra bit på vägen, och då skulle samhället vara moget för homoadoptioner. (Om det heter så)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det är synd att samhället inte kan acseptera homosexuella idag helt och hållet, då de finns väldigt många som fortfarande tycker det är fel och inte bör tillåtas

Faran med att ge upp sådant som att homosexuella inte är accepterade (själv accepterar jag såklart homosexuella) är att nu accepterar ju nästan ingen pedofiler, men om ca 50 år så kanske de blir accepterade också, sedan fortsätter det så på full rulle.

 

Själv accepterar jag pedofiler också, men absolut inte sådana som förgriper sig på barn, men de som har lite moral i kroppen och inte gör sådant accepterar jag. Men faran med att pedofiler skulle bli accepterade av samhället är att förgreppen skulle troligen öka.

 

Likadant med FRA-lagen, för 30 år sedan skulle ingen våga föreslå något sådant i tron om att få igenom det, nu vågar ingen föreslå att vi alla ska ha chip så storebror kan följa efter oss med tron i att få igenom det, har vi kanske alla chip om 30 år måntro?

 

 

Jag tror att han syftar på barn som kan prata. Inte dessa småbarn.

 

 

Så dum är han inte i alla fall.

 

 

//Megadeth

 

Mycket riktigt. Förlåt för att jag glömde klargöra det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det är synd att samhället inte kan acseptera homosexuella idag helt och hållet, då de finns väldigt många som fortfarande tycker det är fel och inte bör tillåtas

Faran med att ge upp sådant som att homosexuella inte är accepterade (själv accepterar jag såklart homosexuella) är att nu accepterar ju nästan ingen pedofiler, men om ca 50 år så kanske de blir accepterade också, sedan fortsätter det så på full rulle.

 

Själv accepterar jag pedofiler också, men absolut inte sådana som förgriper sig på barn, men de som har lite moral i kroppen och inte gör sådant accepterar jag. Men faran med att pedofiler skulle bli accepterade av samhället är att förgreppen skulle troligen öka.

 

Likadant med FRA-lagen, för 30 år sedan skulle ingen våga föreslå något sådant i tron om att få igenom det, nu vågar ingen föreslå att vi alla ska ha chip så storebror kan följa efter oss med tron i att få igenom det, har vi kanske alla chip om 30 år måntro?

 

 

Jag tror att han syftar på barn som kan prata. Inte dessa småbarn.

 

 

Så dum är han inte i alla fall.

 

 

//Megadeth

 

Mycket riktigt. Förlåt för att jag glömde klargöra det.

 

Ingen fara, Megadeth trodde kanske att jag var dum och inte fattade, men jag är inte så dum. ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det är synd att samhället inte kan acseptera homosexuella idag helt och hållet, då de finns väldigt många som fortfarande tycker det är fel och inte bör tillåtas

Faran med att ge upp sådant som att homosexuella inte är accepterade (själv accepterar jag såklart homosexuella) är att nu accepterar ju nästan ingen pedofiler, men om ca 50 år så kanske de blir accepterade också, sedan fortsätter det så på full rulle.

 

Själv accepterar jag pedofiler också, men absolut inte sådana som förgriper sig på barn, men de som har lite moral i kroppen och inte gör sådant accepterar jag. Men faran med att pedofiler skulle bli accepterade av samhället är att förgreppen skulle troligen öka.

 

Likadant med FRA-lagen, för 30 år sedan skulle ingen våga föreslå något sådant i tron om att få igenom det, nu vågar ingen föreslå att vi alla ska ha chip så storebror kan följa efter oss med tron i att få igenom det, har vi kanske alla chip om 30 år måntro?

 

 

Jag tror att han syftar på barn som kan prata. Inte dessa småbarn.

 

 

Så dum är han inte i alla fall.

 

 

//Megadeth

Mycket riktigt. Förlåt för att jag glömde klargöra det.

 

Ingen fara, Megadeth trodde kanske att jag var dum och inte fattade, men jag är inte så dum. ;)

 

Nej, det tror jag nog inte att du är.

 

För att fortsätta med diskussionen så tycker jag att barn över 10 år själva få välja om de ska få bli adopterade av homosexuella par, medans barn under 10 år inte har rätt att bli adopterade av homosexuella par.

Redigerat av Katt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och för att samhället ska utvecklas måste något hända, det gör det inte av sig själv.

Du inser att vi måste bli av med flera tusen år av fördommar för att ens tillåta homosexuella leva öppet, vilket många fortfarande är rädda för.

Man kan inte skynnda på det här för mycket, man måste ta det lungt eller så kommer vi bara få mer som hatar homosexuella, tyvär men samhället är inte redo på långa vägar och jag tycker det är en hemsk idé att tvinga flera tusen barn få en förstörd barndom för att vi ska vara PK...

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...