Hoppa till innehåll

Är Det Ok Att Bara Posta Roliga Bilder?


WASD

Rekommendera inlägg

Är det ok att bara posta roliga passande bilder utan att skriva nån text, te.x i denna tråden, kan jag få en varning/tillsägelse om jag te.x postar denna bilden eller denna utan att skriva nån text till?

 

 

Soad_token: Varför förutsätter du att alla trådar är frågor? Kan du vara snäll och definiera vad som är onödigt i ett forum också, tack.

Jag förutsätter ingenting, utan utgår från exemplet som tråden handlar om, då ingen annan (INKLUSIVE DU) har sagt något anant så fortsätter jag att anta att vi diskuterar exemplet.

 

I vilket fall som helst, då frågan i sig (talar fortfarande om exemplet så att du inte blir förvirrad) är inte dum, den är inte heller onödig, det är den typen av frågor som man får ibland och som man inte kan släppa. Hade WASD svarat på frågan och laggt upp bilden så hade det ju inte varit något problem, han hade svarat relevant och ända skapat skratt och försökt roa oss andra.

 

Här kommer ett exempel på hur han hade kunnat göra:

 

Solen består av följande :

Väte (H) 73,46 %

Helium (He) 24,85 %

Syre (O) 0,77 %

Kol © 0,29 %

Järn (Fe) 0,16 %

Neon (Ne) 0,12 %

Kväve (N) 0,09 %

Kisel (Si) 0,07 %

Magnesium (Mg) 0,05 %

Svavel (S) 0,04 %

 

(infogat någon rolig bild här)

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Aircondition* Kolla inläggen som har varit före dig, innan du yttrar dig med skit.

Nu så var det så att jag pratade om en facepalm bild, och du skriver att "inlägget ska vara roligt, såklart?"

Jag sa inte "epic fail", eller nån annan bild som du skrattar ihjäl dig på.

De flesta av er irriteras utav att 10 års barn skriver onödiga inlägg, jag irriterar mig på att ni tror att ni kan posta bilder som inte hör till ämnet för att sedan tro att ni var roliga eller nått liknande, och dessutom tro att det accepteras mer än 10-åringars inlägg.

 

Detta är fuska.se, vi vill ha ett seriöst forum, men tyvärr så består fuska.se av medlemmar som vill vara roliga med sina bilder. Kan inte ni hitta en annan sida att hänga på? Hamsterpaj kanske?

Hur f*n "yttrar man sig med skit"? Lawl, keep it up.

 

Hur ska jag veta att du pratar om en facepalm-bild? Med "Inlägget kan vara roligt, såklart?" svarade jag på "Många av er gnäller på att 10-åringar kommer med onödiga inlägg, vad är det som skiljer mellan deras onödiga inlägg, och era inlägg med en bild?". Det var därför jag citerade det inlägget. Du kan nog läsa mer om att citera i Hjälpen.

 

"Jag sa inte "epic fail", eller nån annan bild som du skrattar ihjäl dig på." Could you repeat that again, sir?

 

Förresten så har jag aldrig postat någon sån bild på det här forumet, om du inkluderar mig i "De flesta".

 

Din avslutning var pinsam, riktigt pinsam. Att Fuska.se överhuvud taget skulle vara särskilt seriöst är inte sant. Och än mindre att det skulle bero på att folk postar bilder som vi just nu diskuterar om. Kan du länka till mer än tio inlägg med liknande bilder? Nej, exakt. Jag har andra sidor att hänga på, PC Gamer, FragZone, 8thsymphony, Skrivbordsgeneralen, de är både seriösa och spelintriktade. Jag ska nog flika mig till dem nu. Hejpårej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men kära WASD, ser du inte vad du skriver??

 

§3 - När du skriver

När du skriver i en tråd, du gör du ett inlägg.

§3.2 - Inlägget skall ha koppling (relevans) till trådens ämne och forumet.

Har du inget som bidrar till trådens ämne så skriv inte.

 

Vad är det du inte förstår?

"Som sagt finns det ingen regel som säger att man måste besvara trådskaparens fråga"

Tänker man inte besvara så vad gör du där då?

 

Nu blir man f*n mörkrädd.

Man kan säkert se olika på det men IMO så tillför facepalm bilder diskutionen i vissa lägen.

 

 

"Tänker man inte besvara så vad gör du där då?"

Ett exempel är "Hjälp min datorskärm har konstiga färger", då man kan skriva "vad har du för grafikkort?" utan att besvara nån fråga

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Tänker man inte besvara så vad gör du där då?"

Ett exempel är "Hjälp min datorskärm har konstiga färger", då man kan skriva "vad har du för grafikkort?" utan att besvara nån fråga

 

§3.2 - Inlägget skall ha koppling (relevans) till trådens ämne och forumet.

 

Alltså regeln säger att du ska bara hålla dig till ämnet av tråden, du kan fråga, svara, säga din åsikt osv bara du håller dig till ämnet!

 

Alltså man måste inte skriva ett svar, MEN enligt regeln §1 (se citat längre ner i mitt inägg) står det klart och tydligt att mans skall RESPEKTERA andra användare, om folk ställer en seriös fråga som du tycker är självklar betyder det att du svara på frågan och inte beter dig som en idiot och kallar honom dumhuvud. Vilket man gör med de flesta av dessa "roliga" bilder. Nu är det ju så att man ibland kan svara på frågan och samtidigt bifoga en "rolig" bild, vilket gör att du svara på frågan seriöst och samtidigt kan skapa lite skratt?

 

§1 - Uppförande

 

Då Fuska är en stor hemsida så finns alla möjliga typer av människor med olika åsikter. För allas trevnad så gäller det därför att visa respekt för varandra och varandras åsikter. Använd sunt förnuft. Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag.

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

§3.2 - Inlägget skall ha koppling (relevans) till trådens ämne och forumet.

Alltså regeln säger att du ska bara hålla dig till ämnet av tråden, du kan fråga, svara, säga din åsikt osv bara du håller dig till ämnet!

 

Jag vet det ville bara påpeka vad Raptomax skrev.

 

Det där med §1 får jag tänka på

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men kära WASD, ser du inte vad du skriver??

 

§3 - När du skriver

När du skriver i en tråd, du gör du ett inlägg.

§3.2 - Inlägget skall ha koppling (relevans) till trådens ämne och forumet.

Har du inget som bidrar till trådens ämne så skriv inte.

 

Vad är det du inte förstår?

"Som sagt finns det ingen regel som säger att man måste besvara trådskaparens fråga"

Tänker man inte besvara så vad gör du där då?

 

Nu blir man f*n mörkrädd.

Man kan säkert se olika på det men IMO så tillför facepalm bilder diskutionen i vissa lägen.

 

 

"Tänker man inte besvara så vad gör du där då?"

Ett exempel är "Hjälp min datorskärm har konstiga färger", då man kan skriva "vad har du för grafikkort?" utan att besvara nån fråga

 

Ja, du kan fråga om han inte skrivit lite information. Men om han nu frågar varför det är olika färger på hans skärm och du slänger upp en bild, typ facepalm och inget mer. Som sagt, frågar du frågor till trådskaparen så håller du dig till ämnet, men om du skulle lägga upp en bild så håller du dig inte till ämnet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men kära WASD, ser du inte vad du skriver??

 

§3 - När du skriver

När du skriver i en tråd, du gör du ett inlägg.

§3.2 - Inlägget skall ha koppling (relevans) till trådens ämne och forumet.

Har du inget som bidrar till trådens ämne så skriv inte.

 

Vad är det du inte förstår?

"Som sagt finns det ingen regel som säger att man måste besvara trådskaparens fråga"

Tänker man inte besvara så vad gör du där då?

 

Nu blir man f*n mörkrädd.

Man kan säkert se olika på det men IMO så tillför facepalm bilder diskutionen i vissa lägen.

 

 

"Tänker man inte besvara så vad gör du där då?"

Ett exempel är "Hjälp min datorskärm har konstiga färger", då man kan skriva "vad har du för grafikkort?" utan att besvara nån fråga

 

Ja, du kan fråga om han inte skrivit lite information. Men om han nu frågar varför det är olika färger på hans skärm och du slänger upp en bild, typ facepalm och inget mer. Som sagt, frågar du frågor till trådskaparen så håller du dig till ämnet, men om du skulle lägga upp en bild så håller du dig inte till ämnet.

 

Skönt att du svarade på mitt inlägg också, annars hade det ju varit förjävligt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår om vi tänker olika men tänk lite extra på detta:

 

 

Trådskaparen gör en tråd där det står "Här Ska Alla Skriva Vilken Sko-Storlek Dom Har, Om Ni Gissar Rätt På Min Storlek Får Ni Ingenting Kanske."

 

Och sedan skriver någon http://ui08.gamespot.com/1735/failed_2.jpg

 

 

Det passa väldigt bra ihop om man tänker på det och har bra koppling till ämnet och bryter inte mot §3.2

 

Däremot vill jag inte att det ska överdrivas med sånna här bilder, lite mer än det är nu vill jag däremot se.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår om vi tänker olika men tänk lite extra på detta:

 

 

Trådskaparen gör en tråd där det står "Här Ska Alla Skriva Vilken Sko-Storlek Dom Har, Om Ni Gissar Rätt På Min Storlek Får Ni Ingenting Kanske."

 

Och sedan skriver någon http://ui08.gamespot.com/1735/failed_2.jpg

 

 

Det passa väldigt bra ihop om man tänker på det och har bra koppling till ämnet och bryter inte mot §3.2

 

Däremot vill jag inte att det ska överdrivas med sånna här bilder, lite mer än det är nu vill jag däremot se.

`

Ditt exempel tycker jag a bra där tycker ajg verkligen att de är ett bra tillfälle att posta en bild, MEN det beror ju på om frågan är seriös, om någon frågar varför startat inte min dator ska man itne slänga upp en bild o dra, utan ta reda på vad det är för fel eller hålla sig borta från tråden.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår om vi tänker olika men tänk lite extra på detta:

 

 

Trådskaparen gör en tråd där det står "Här Ska Alla Skriva Vilken Sko-Storlek Dom Har, Om Ni Gissar Rätt På Min Storlek Får Ni Ingenting Kanske."

 

Och sedan skriver någon http://ui08.gamespot.com/1735/failed_2.jpg

 

 

Det passa väldigt bra ihop om man tänker på det och har bra koppling till ämnet och bryter inte mot §3.2

 

Däremot vill jag inte att det ska överdrivas med sånna här bilder, lite mer än det är nu vill jag däremot se.

Att skapa en tråd där man vill veta folks skostorlek är §3.2. Att skriva ett inlägg med bara den bilden är §3.2 och §3.9 då det inte bidrar med något (Spelar inte roll vilken bild man länkar). Bara för att det är en onödig tråd innebär det inte att man kan skriva vad man vill. Skriv gärna vad den bilden har för koppling med en tråd där man vill ha reda på skostorleken.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...