Hoppa till innehåll

Ska Svarta Ha Samma Rättigheter Som Vita?

Gäst Megadeth

Rekommendera inlägg

Jag har tänkt på en sak, oftast (Vad man ser på TV/Film i alla fall) så verkar dom svarta i USA alltid tro att alla vita är rasister, men egentligen så är det dom som hakar upp sig på orden "vit" och "svart". Ofta så är det ju svarta som är rasister och kallar dom vita för ord. Men det är kanske bara vad det är på filmer och sånt.

Ta inte gangster filmer för givet...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 73
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tycker att dom kan ha rätt i sammhället.

Men jag har hört av en kompis att man ska byta ut typiska svenska namn som t.ex. kalle pelle lisa osv. och ha mer mohammed och sånna namn i svenska barnböcker istället för att det är utstötande eller nått sånt. Och det tycker jag är HELT FEL! Det är ju trots allt dom som har flyttat till vårt land så och då ska väl inte vi behöva ändra på våra gamla barböcker för det? >8O Ska det vara Pippi långstrum och Maschmahalla och Eynaelkorava istället för Pippi och Tommy och Annika eller?

Nu kanske jag låter lite rasistisk men vafan dom får bo här.

Vet du vad du borde heta? Mr.fullofshit..

Och om dom byter namn?

Och vadå att vi får bo här?

Finns också svenska utvandrare..

Varför är det fel att byta namn och ändra lite?

"Ni" snor ju massa andra grejer och ändrar om det..

Hål i väggen, Jeopardy, Vem vill bli miljonär.

Så kom inte och säg att ett namn som mohammed eller abbas är fel i en barnbok..

För ändringar är bättre än att ha samma skit som kalle, olle och pelle..

"Muhammed i Lönneberga."

"Muhammed Anka"

Det är fel att hålla på o ändra allt för att det inte är vi som ska anpassa oss, det är tvärtom.

För att inte nämna att, att ändra namn i barnböcker.. för invandrare.. till namn som muhammed..

det är så patetiskt PK att man nästan blir spyfärdig.

Jag har tänkt på en sak, oftast (Vad man ser på TV/Film i alla fall) så verkar dom svarta i USA alltid tro att alla vita är rasister, men egentligen så är det dom som hakar upp sig på orden "vit" och "svart". Ofta så är det ju svarta som är rasister och kallar dom vita för ord. Men det är kanske bara vad det är på filmer och sånt.

Hatbrott mot folk för att de är vita pekas nästan aldrig ut som det.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Die hard 2, ganster film?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Die hard 2, ganster film?

Okej, det kanske inte är en gangster film men det är absolut inte en dokumentär. Die Hard 2 är inte menad för att leverera budskap.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, ska de ha samma rättigheter i världen som vita?

Jag tycker att de ska ha det, för de har ju bara en annorlunda hy, inget annat. Så varför ska de inte ha samma rättigheter?

Nelson Mandela indelade vita och svarta, för att han tyckte inte svarta hade samma rättigheter som vita. Vita hade mer makt kan man säga, eller som alla andra tolkar det.

Sedan så tycker jag också att svarta bör kunna komma in i ett land där de inte har visa lika fort som vita får komma in. Det är väldigt orättvist tycker jag.

Vita har också mer makt än svarta, det tycker jag är väldigt orättvist. De gör så att svarta får lida, alltså de dumma människorna, inte ni på sajten och övriga goda personer. Menar politiker och så.

//Megadeth

Är tråden seriös?

En debatt ska väl baseras på åsikter, inte självklar fakta? Finns det någon som svarar nej på frågan?

I alla fall, ta det lungt med inläggen så det inte kommer upp massa rasisitiska saker.

IMO borde tråd namnet ändras till "Varför ska inte svarta ha samma rättigheter som vita?" lr något liknande, eftersom det här mer är en uppenbar fråga...

Dom svarta har lika rättigheter i samhället. Ge mig nån fakta på att dom inte har det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja dom ska ha samma rättigheter... nuff said.

Meningen med denna tråden är? Alla har sagt att dom delar exakt samma tankar med varandra så vad finns det att debatera? :S

Meningen var om man tyckte att alla ska ha samma rättigheter, som är uppenbart.

Men det kanske fanns nån medlem som tyckte att det inte är bra för marknaden, att mörkhyade inte är professionellt kunnig osv. Men då tycker jag att vi låter denna tråd vara, så alla som framfört sina åsikter i denna tråd behöver ej skriva något liknande med "vad var meningen med tråden". Vi låter tråden vara, tills det kommer en medlem som tycker att mörkhyade inte ska få ha samma rättigheter som vita.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Meningen med denna tråden är? Alla har sagt att dom delar exakt samma tankar med varandra så vad finns det att debatera? :S

Men det kanske fanns nån medlem som tyckte att det inte är bra för marknaden, att mörkhyade inte är professionellt kunnig osv. Men då tycker jag att vi låter denna tråd vara, så alla som framfört sina åsikter i denna tråd behöver ej skriva något liknande med "vad var meningen med tråden". Vi låter tråden vara, tills det kommer en medlem som tycker att mörkhyade inte ska få ha samma rättigheter som vita.

Och tills dess ska denna tråd bara vara en sorts chatt där alla skriver "ja dom ska ha samma rättigheter" ?

Förstår fortfarande inte meningen att ha en debatt tråd om ingen debaterar i den, utan i 7 sidor så har alla medlemar bara skrivit exakt samma sak, förlåt men jag förstår inte hur ni tänker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och tills dess ska denna tråd bara vara en sorts chatt där alla skriver "ja dom ska ha samma rättigheter" ?

Förstår fortfarande inte meningen att ha en debatt tråd om ingen debaterar i den, utan i 7 sidor så har alla medlemar bara skrivit exakt samma sak, förlåt men jag förstår inte hur ni tänker.

Personen som skappade trden kunde ju itne veta att alla skulle ha samma åsik, däremot brukar man ju itne skappa en tråd om t.ex. "är ica dåligt?" om man tycker det är bra...men men.

Iaf, om du nu tycker det är en onödig tråd behöver du inte svara, jag tror att det här blir mitt första svar i den här tråden då jag inte har sett något som jag itne håller med om (på det stora hela). Men du vet att skriva varför finns det 7 sidor gör ju bara att det snart kommer vara åtta....

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personen som skappade trden kunde ju itne veta att alla skulle ha samma åsik, däremot brukar man ju itne skappa en tråd om t.ex. "är ica dåligt?" om man tycker det är bra...men men.

Iaf, om du nu tycker det är en onödig tråd behöver du inte svara, jag tror att det här blir mitt första svar i den här tråden då jag inte har sett något som jag itne håller med om (på det stora hela). Men du vet att skriva varför finns det 7 sidor gör ju bara att det snart kommer vara åtta....

Soad_token

Det är ju klart att jag inte visste att alla skulle haft samma åsikter. Då jag skapade denna tråd. För att alla skulle framföra sina åsikter.

Men som sagt, Amo svara inte i trådar om du inte har något vettigt att framföra. Håller fullständigt med Soad_Token.

//Member

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...