Hoppa till innehåll

Vad Gör Du Just Nu I Spelens Värld?

Rekommendera inlägg

Gäst Adolfus

Sinkiang har anslutit sig till min allians. Tjeckoslovakien har delats upp mellan mig och Ungern, som nu är med i axelmakterna. Är färdig med att utveckla min industri och håller på att bygga en mäktig armé för att krossa Polen och Frankrike.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sinkiang har anslutit sig till min allians. Tjeckoslovakien har delats upp mellan mig och Ungern, som nu är med i axelmakterna. Är färdig med att utveckla min industri och håller på att bygga en mäktig armé för att krossa Polen och Frankrike.

vad är det för spel du spelar? låter intressant. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror han spelar hearts of iron II
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Adolfus

Hearts of Iron II, ja. Du väljer ett land (i stort sett alla länder som var självständiga vid den punkten finns, förrutom typ vatikanstaten och San Marino) och börjar vid en tidpunkt (vanligast 1936, men man kan börja 38, 39, 41 eller 44 om man vill. Sedan finns en del fantasiscenarion.) och tja, spelar. Tar över grejer och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Adolfus

Mer HoI2... Nu händer saker. Jag invarderade Polen, men plötsligt förklarar mina allierade i öst (Japan) krig mot Nederländerna och USA, samtidigt som de allierade förklarar krig mot mig. Alla världens allianser träder i kraft och nästintill alla vänds mot varandra. Jag skrev under Molotov-Ribbentrop pakten med de kommunistiska svinen, men bröt den genast och annekterade hela Polen samt Litauen. Jag lät utropa en liten polsk lydstat men Sovjet förklarade krig mot mig. Rumänien och Italien gick med i axelmakterna.

Har invarderat Holland och förbereder mina trupper för att anfalla Skandinavien. Mina trupper i öst kommer snart att pressa sig igenom kommunisternas vägg och krossa dem. I väst står det rätt stilla på den fransk-tyska fronten (behöver Belgien om jag skall göra en storoffensiv på min sida), men spanjojerna och portugiserna anfaller underifrån, men de blir samtidigt anfallna av trupper från samväldet via Gibraltar. Turkarna regerar samtidigt i mellanöstern.

Allra längst i öst kämpar japanerna och thailändarna mot Kina och de allierades kolonier.

Åh, just det, Jugoslavien bröt mot stålpakten och lämnade axelmakterna. När mina trupper är redo blir det en invasion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...