Hoppa till innehåll

Utomjordingar.


Median

Rekommendera inlägg

Tack för förklaringen av evolutionen! (; Då fattar jag bättre. Exemplet med hararna var bra.

 

En avancerad livsform anser jag vara en livsform som kan se, känna, höra, lukta och smaka. Alltså inte växter och dyngbaggar. Dyngbaggar kanske också har en hjärna? Känns konstigt isf.

En livsform med sinnen vill säga ?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 278
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

med de fem vanliga sinnena tydligen. men är det inte möjligt att "avancerade livsformer" på andra planeter saknar de vanliga 5 sinnena men kanske har något som vi inte kan förstå? Är de inte utomjordingar då enligt dig?

Enligt mig är de det. Min poäng var att det krävs att de är hyfsat avancerade i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

med de fem vanliga sinnena tydligen. men är det inte möjligt att "avancerade livsformer" på andra planeter saknar de vanliga 5 sinnena men kanske har något som vi inte kan förstå? Är de inte utomjordingar då enligt dig?

Jo, det är klart. Lite dålig beskrivning kanske.. Utomjordingar är något som kommer med rymdskepp till våran planet enligt mig. Typ.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det är klart. Lite dålig beskrivning kanske.. Utomjordingar är något som kommer med rymdskepp till våran planet enligt mig. Typ.

Men om vi åker till en planet med levande varelser med samma teknologi och intelligens som apor har tycker jag de är utomjordingar... Att de måste flyga till oss är knappast en kriterie för att klassas som utomjording.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men om vi åker till en planet med levande varelser med samma teknologi och intelligens som apor har tycker jag de är utomjordingar... Att de måste flyga till oss är knappast en kriterie för att klassas som utomjording.

Håller med, dock tror jag chansen att dom skulle ha samma teknologi som oss skulle vara väldigt liten, antingen ligger dom långt framför eller långt bakom tror jag, med tanke på wierd vår teknologi är om man tänker efter.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men om vi åker till en planet med levande varelser med samma teknologi och intelligens som apor har tycker jag de är utomjordingar... Att de måste flyga till oss är knappast en kriterie för att klassas som utomjording.

Jo, för skulle dom komma till oss är de utomjordingar. Däremot om vi skulle komma till dom är vi utomjordingar, medan dom är inhemska. Jag tycker att det är en ganska vass kriterie för att kalla en annan livsform utomjordingar.

Det beror alltså på vilket territorium man är i. Är vi i deras världsterritorium är vi utomjordingar, och är dom i vårat är dom utomjordingar. Sen kan man ju tänka sig att men förmodligen skulle kalla livsformerna utomjordingar ändå, just för att de inte är från våran planet. Tänkt att det ska vara så jävla svårt att definiera ordet utomjording?

Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om vi skulle finna bakterier på andra planeter skulle de kallas för utomjordingar. Vet inte riktigt varför jag sa så, men vad som helst som level utanför vår planet gills som utomjordingar, möjligtvis till och med växter :s

 

 

Okej kul fråga, Om en högteknologisk ras utomjordingar skulle komma till gjorden och det första de såg var människor som spelar fotboll, vad tror ni deras första intryck skulle vara? : P

Redigerat av zitroz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om vi skulle finna bakterier på andra planeter skulle de kallas för utomjordingar. Vet inte riktigt varför jag sa så, men vad som helst som level utanför vår planet gills som utomjordingar, möjligtvis till och med växter :s

Du kan väl inte mena på allvar att växter skulle kallas utomjordingar? Det liv som man finner, tycker jag också ska kallas just liv. Finner man en växt går jag med på att det kallas liv, men inte utomjording. Sen kan man ju undra vad chansen är för att vi ska finna något sånt som en växt. På våran planet har växter ett speciellt kännetecken, och dom är även fotosyntesens bas. Om vi ska finna växter liknande dom på jorden, så krävs exakt samma klimat och historia som vår egen jord, och då även likadana djur och levande organismer, även om dom bara är i istiden fortfarande, eller mycket långt fram i teknologin. Att tro att man finner en växt, som enligt jordiska reglar är en växt, är oerhört långsökt. Sen om man gör ett undantag om man hittar något som ser ut som en växt, visst. Men en regelrätt växt, njae. Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför skulle det inte finnas växter på andra planeter? Förmodligen ser växterna konstiga ut har kanske till och med andra färger men jag tror att det skulle gå att identifiera de som just växter.

 

Jag tror att ett av kraven för att det överhuvud taget ska finnas något liv är att klimatet måste likna det som jorden har. Det finns många planeter ute i universum som åtminstone har samma förutsättningar som jorden, samma storlek samma avstånd till en sol och så vidare. Visst, det kanske kan finnas liv på planeter som inte liknar jordens klimat ett dugg men jag tror inte att det är några avancerade livsformer vi pratar om då.

 

---

 

Om utomjordingarna kom till jorden och såg att vi spelade fotboll skulle de nog tro att vi var dumma och primitiva. Om det första de såg var människor som rökte skulle de säkert tro att vi var dumma, primitiva, självmordsbenägna och totalt ovarsamma.

Redigerat av TheCat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om vi skulle finna bakterier på andra planeter skulle de kallas för utomjordingar. Vet inte riktigt varför jag sa så, men vad som helst som level utanför vår planet gills som utomjordingar, möjligtvis till och med växter :s

Du kan väl inte mena på allvar att växter skulle kallas utomjordingar? Det liv som man finner, tycker jag också ska kallas just liv. Finner man en växt går jag med på att det kallas liv, men inte utomjording. Sen kan man ju undra vad chansen är för att vi ska finna något sånt som en växt. På våran planet har växter ett speciellt kännetecken, och dom är även fotosyntesens bas. Om vi ska finna växter liknande dom på jorden, så krävs exakt samma klimat och historia som vår egen jord, och då även likadana djur och levande organismer, även om dom bara är i istiden fortfarande, eller mycket långt fram i teknologin. Att tro att man finner en växt, som enligt jordiska reglar är en växt, är oerhört långsökt. Sen om man gör ett undantag om man hittar något som ser ut som en växt, visst. Men en regelrätt växt, njae.

 

Jag påstod inte att växterna ska vara precis lika dana som på jorden, men allt är fortfarande uppbygt med samma atomer så chansen att det finns planeter med klimat som vårat som har växter som liknar våra är ju inte så liten med tanke på hur stor rymden är.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...