Hoppa till innehåll

Utomjordingar.


Median
 Dela

Rekommendera inlägg

Fast om man kollar på hur snabbt utvecklingen har gått de senaste 100 inser man att det är omöjligt att förutsäga hur mycket utvecklade vi kommer vara om 100 år och det är fullt möjligt att vi haft kontakt med annat liv då.

Ja men på många delar av utvecklingen är vi fortfarande bara vid början. Människan har endast varit på jorden och på månen och det var över 40 år sedan vi gjorde det senaste framsteget. Finns det ens planer att resa till övriga planeter? Många snackar ju om mars men vilka planerar att åka dit? Jag tror att utomjordningar ligger i en liknade fas som oss, dvs. att de tror att det finns liv på andra planeter men utvecklingen har inte gått tillräckligt långt för att bevisa det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 278
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Det finns antagligen mer än 1 sorters utomjordingar, vissa är "grottmänniskor" och vissa flyger runt och slåss med lasersvärd (hehe). Jag syftade inte på att vi ska resa till Uranus och knacka på utomjordingarnas dörr utan att vi hittar dem via teleskop eller radarutrustning, vilket har utvecklats en del de senaste 100 åren.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast om man kollar på hur snabbt utvecklingen har gått de senaste 100 inser man att det är omöjligt att förutsäga hur mycket utvecklade vi kommer vara om 100 år och det är fullt möjligt att vi haft kontakt med annat liv då.

Ja men på många delar av utvecklingen är vi fortfarande bara vid början. Människan har endast varit på jorden och på månen och det var över 40 år sedan vi gjorde det senaste framsteget. Finns det ens planer att resa till övriga planeter? Många snackar ju om mars men vilka planerar att åka dit? Jag tror att utomjordningar ligger i en liknade fas som oss, dvs. att de tror att det finns liv på andra planeter men utvecklingen har inte gått tillräckligt långt för att bevisa det.

 

Det är ju inte rimligt alls att tro. Vad säger att deras evolution arbetar i samma hastighet som våran? vad säger att deras världs liv skapades för 3.7 miljarder år sedan och inte 3.6 miljarder år sedan? det skulle innebära att de ligger 100 000 000 år efter oss i utvecklingen. Vad är det som säger de är lika urbota korkade som vi och spiller några tusen år på att ha ihjäl varandra och kriga?

 

Säg att dinosaurierna inte hade dött ut för 65 miljoner år sedan, hade det funnits intelligenta varelser här då? antagligen inte då dinosaurierna "förtryckte" däggdjuren och dagens "dinosaurier", fåglar, är inte i närheten lika intelligenta som primater. Säg att en massutrotning inte hade skett för 250 miljoner år sedan då 95% av alla arter dog ut, hade det funnits intelligent liv här några tio-tals miljoner år tidigare? kanske. att säga att utomjordingar är på samma stadium som vi är bara löjligt ignorant.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag säger är att allt har en början och efter den början ändras saker och ting. Vi vet ingenting om utomjordingar, absolut inte. Vi vet inte om de har utvecklats snabbare än oss människor eller inte, men oavsett vad är jag säker på att de ligger i samma stadium som oss när det gäller om kunskap om liv på andra planeter. Jag tror inte att utomjordingar känner till precis oss, men om utomjordingar finns tror jag att de har samma funderingar och tankar om oss som vi har om de.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag säger är att allt har en början och efter den början ändras saker och ting. Vi vet ingenting om utomjordingar, absolut inte. Vi vet inte om de har utvecklats snabbare än oss människor eller inte, men oavsett vad är jag säker på att de ligger i samma stadium som oss när det gäller om kunskap om liv på andra planeter. Jag tror inte att utomjordingar känner till precis oss, men om utomjordingar finns tror jag att de har samma funderingar och tankar om oss som vi har om de.

Varför skulle de ha det? de skulle kunna ligga på samma evolutionära nivå som en svamp. Vad är det som säger att de ens är intelligenta? det finns inget som säger att evolution strävar efter intelligens. en värld kan uppstå och gå under och ha vart fyllt med liv i 7 miljarder år utan att det uppstår en organsim med samma och /eller högre "hjärn"kapacitet som en daggmask.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, ursäkta. Jag vill inte spåra ur tråden eller något men någonstans går gränsen Det finns väl ingen egentlig mening med att kommentera, men i alla fall.

 

Det är ju inte rimligt alls att tro.

 

...vem dog och gjorde dig chef över vad som är rimligt att tro och inte tro? Ingen sida har egentligen en aning i en sådan här diskussion.

 

Sedan så är ju rimlighet och tro inte nödvändigtvis relaterade.

 

 

 

bara löjligt ignorant.

 

...precis som rätt mycket av det du häver ur dig då. Du borde nog kliva av den höga hästen :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fortfarande vet vi ju som sagt ingenting om utomjordingar, de kan ju ha gått igenom långa utvecklingar som oss människor eller helt enkelt inte. Ingen på jorden kan bevisa något.

och antagligen så skiljer sig olika världar med utomjordingar lika mycket åt som vi och valfri utomjordisk värld.

 

Men det är i vilket fall som helst mer rimligt (eller sannolikhet) att de befinner sig i en annat läge en vad vi gör, för att vår situation är en och det finns många fler än så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det är i vilket fall som helst mer rimligt (eller sannolikhet) att de befinner sig i en annat läge en vad vi gör, för att vår situation är en och det finns många fler än så.

Du menar att de inte är lika utvecklade som oss? Levande varelser har funnits på jorden i miljoner år och kommer finnas i miljoner år till och chansen att utomjordingarna vi stöter på är i exakt samma stadie som oss är borde vara <0.01% eftersom det finns miljoner olika möjligheter.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon pratade om marsresor innan. Tänkte bara skjuta in att enligt Nasas hemsida så har de planerat att en bemannad resa till Mars skall ske 2020. Sen blir det säkert försenat och så.

såg engång på nyheterna att det var 5-6 personer som skulle isolera sig i ett rum eller nått, för att kunna föbereda sig att åka till Mars, tror det var 500 dagar dom skulle vara isolerade

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...