Hoppa till innehåll

Utomjordingar.


Median
 Dela

Rekommendera inlägg

Någon pratade om marsresor innan. Tänkte bara skjuta in att enligt Nasas hemsida så har de planerat att en bemannad resa till Mars skall ske 2020. Sen blir det säkert försenat och så.

såg engång på nyheterna att det var 5-6 personer som skulle isolera sig i ett rum eller nått, för att kunna föbereda sig att åka till Mars, tror det var 500 dagar dom skulle vara isolerade

 

Blir man inte galen tillslut om man är isolerad i nästan 1,5 år?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 278
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Sedan så kommer de ju inte sitta inspärrade i ett pyttelitet betongrum och inte ha annat att göra än att stirra in i väggen. Som sagt kommer de ju vara några stycken och antagligen kommer de träna och lära sig sådant de behöver kunna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sedan så kommer de ju inte sitta inspärrade i ett pyttelitet betongrum och inte ha annat att göra än att stirra in i väggen. Som sagt kommer de ju vara några stycken och antagligen kommer de träna och lära sig sådant de behöver kunna.

det är ju klart

men som jag fattade det skulle dom göra sånt man gör i rymden, men ingen fick komma in och ingen fick komma ut

tror jag det var iallafall

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hörde att NASA inte åker till månen p.g.a Aliens , or i dunno.

 

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350">
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

förutom att den var riktigt dåligt fake:ad så har de som vanligt missat punkten "varför?" varför skull utomjordingar som säkert färdats flera ljusår hit hänga på månen? och bara vara? de måste ju ha upprättat någon bas eller liknande, på ytan eller i rymden nära jorden, och i så fall skulle vi garanterat ha sett den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man hittar faktiskt en del resultat om man söker på "alien moon base". Jag gjorde det för flera månader och minns att jag hittade bilder från en karta på månen där de redigerat saker ungefär såhär:

 

http://paranormalspy.com/wp-content/uploads/2009/08/moon_base.jpg

 

Det var inte den bilden jag såg, den jag såg för några månader sen hittade jag inte nu.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag och du kan också ta bilder på månen, göra det suddigt och sedan ladda upp det på nätet och säga att de försöker gömma något från oss. Om de nu vill gömma saker från oss hade de fakeat bilden mycket bättre än så. Det kan till och med jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om man har kommit kanske 100-tals ljusår härifrån, varför slår man sig ner på månen!? Det har ingen logik över huvudtaget! Jag (om jag hade varit en utomjording) hade landat på en av Jupiter/Saturnus månar och pumpat planeterna på energi (metan etc), eller helt enkelt använt någon extremt högteknologisk på att pumpa energi från solen.

 

En typ II civilisation skulle antagligen vara ute efter att "träffa" oss, och då skulle de skicka droider till oss, direkt till Jorden, ingen jävla sneak-attack ifrån Luna.

 

En typ III civilisation skulle vara ute efter att utvinna energi ur vårt planetsystem och skulle säkerligen bry sig föga lite om oss, ungefär som vi inte bryr oss om insekter när vi är ute och promenerar i skogen, vi är inte ute efter att utrota dem, men vi bryr oss inte heller om någon dör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om man har kommit kanske 100-tals ljusår härifrån, varför slår man sig ner på månen!? Det har ingen logik över huvudtaget! Jag (om jag hade varit en utomjording) hade landat på en av Jupiter/Saturnus månar och pumpat planeterna på energi (metan etc), eller helt enkelt använt någon extremt högteknologisk på att pumpa energi från solen.

 

Fast nu utgår du igen från att utomjordingar är nästan som människor. Bara för att något är ologiskt för oss så betyder det inte att det är ologiskt för alla varelser i hela universum. Sådana skillnader ser man ju till och med på jorden. För oss i Sverige verkar det helt värdelöst att äta med händerna när det finns bestick men det gör man ändå inom vissa kulturer.

 

När man pratar om utomjordingar så kan man inte utgå från människan.

 

Inget säger att utomjordingar tänker som människor, fungerar som människor, har samma mål som människor eller är på något sätt lika oss.

 

En typ II civilisation skulle antagligen vara ute efter att "träffa" oss, och då skulle de skicka droider till oss, direkt till Jorden, ingen jävla sneak-attack ifrån Luna.

 

En typ III civilisation skulle vara ute efter att utvinna energi ur vårt planetsystem och skulle säkerligen bry sig föga lite om oss, ungefär som vi inte bryr oss om insekter när vi är ute och promenerar i skogen, vi är inte ute efter att utrota dem, men vi bryr oss inte heller om någon dör.

Och vad säger att utomjordingarna passar in i någon typ? Att säga "utomjordingarna kommer göra X, tänka Y och ha Z teknologi" är omöjligt innan vi har träffat dom, eller i alla fall observerat dom.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast nu utgår du igen från att utomjordingar är nästan som människor. Bara för att något är ologiskt för oss så betyder det inte att det är ologiskt för alla varelser i hela universum. Sådana skillnader ser man ju till och med på jorden. För oss i Sverige verkar det helt värdelöst att äta med händerna när det finns bestick men det gör man ändå inom vissa kulturer.

 

När man pratar om utomjordingar så kan man inte utgå från människan.

 

Inget säger att utomjordingar tänker som människor, fungerar som människor, har samma mål som människor eller är på något sätt lika oss.

 

Och vad säger att utomjordingarna passar in i någon typ? Att säga "utomjordingarna kommer göra X, tänka Y och ha Z teknologi" är omöjligt innan vi har träffat dom, eller i alla fall observerat dom.

Men jag fattar inte varför du inte drar från tråden, vad i helvete tillför du? det är stört omöjligt att ha en debatt på basen "vi kan inte vet något!!!" Det är skitbra att du staterat det från sidan 1 till utan (utan att fått en jävla tillsägelse vilket jag är som alltid jävligt förvånad över) men nu kanske du för en enda gång kan ge dig och diskutera vad som är mest sannolikt eller w/e utifrån det som människan känner till idag.

 

jävla troll. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...