Hoppa till innehåll

Betyg?


Gäst iNexcusablee
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag fattar inte varför man måste börja med betygen i 8.an??

 

Antingen så börjar man med det i 7.an eller redan 1.an, för då har man mer chanser att utvecklas!

 

Hur lätt är det att få MVG på bara 2 år egentligen??

 

Fast iofs.. Då blir det ju för lätt och alla får lika bra betyg och så..

Man får omdömen 1-7:an istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag fattar inte varför man måste börja med betygen i 8.an??

 

Antingen så börjar man med det i 7.an eller redan 1.an, för då har man mer chanser att utvecklas!

 

Hur lätt är det att få MVG på bara 2 år egentligen??

 

Fast iofs.. Då blir det ju för lätt och alla får lika bra betyg och så..

Man får omdömen 1-7:an istället.

 

Och hur mycket säger ett omdöme då?

 

Lärare: -Pelle jobbar på bra i svenskan inga problem där.

Förlälder: -Va bra, bra jobbat Pelle.

Pelle: -Tack

 

Och vad betyder det, jo att han kan ha vad som helst mellan G - MVG, vilket betyder att Pelle antar att han har MVG och får betyget G i slutet av HT i klass 8 i flera ämnen och börjar jobba då med det, det är inte schyst att säga nu ska du jobba upp alla dina betyg på 2 år, det är det inte, för så länge du inte får betyg så kan du inte uppskatta vart du ligger på en skala.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Alla förtjänar det, alla är vi människor. Man kan förändras och man kanske inte ville bli något som ung men vill det sen.

Svara gärna sen på den intresserad av att få reda på om inte folk förtjänar att bli belönade om det jobbar hårt och faktiskt kan mer, ska inte det synas då? Och hur ska man betala att man får göra om allt flera gånger, jag menar redan idag är ju studerande skuldsatta lång upp över öronen, och kommer betalat av sina skulder i 50-60 års åldern.

 

Soad_token

 

 

Visst kan dem bli lite belönade, men bara det inte går ut över någon annan. Om en dörr öppnas för en "duktig" person ska inte en annan dörr stängas för en "mindre duktig" person. Man ska aldrig få slut på chanser, det värsta jag vet är ångesten över att veta att vissa saker kan man aldrig göra. Den känslan ska bort! Dessutom att ha ångest för prov, betyg och skolan över huvud taget är tortyr, så otroligt många har det också. Skolan ska inte vara en tävling, alla ska med!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Skoltiden är den bästa tiden i skolan och då ska man ha kul. Jag tycker synd om de som har lite svårare i skolan.

I min skola har vi ingen press på prov, om inte en viss över-skäggig lärare (Ulf) säger att proven kommer bli skitsvåra. Normalt så menar han raka motsatsen, ibland inte. Proven är otvetydligen lätta om man kan dem.

 

Känn ingen press, det finns extrahjälp. En sak undrar jag. Kommer barn få det svårare när den nya betygsskalan införs?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja.

 

Det är moderaterna som inför det, allt blir svårare och mer en tävling. Barnen kommer inte trivas, men det är väl inte tanken heller, moderaterna vill hellre att alla ska växa upp till stela, rika och tråkiga personer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja.

 

Det är moderaterna som inför det, allt blir svårare och mer en tävling. Barnen kommer inte trivas, men det är väl inte tanken heller, moderaterna vill hellre att alla ska växa upp till stela, rika och tråkiga personer.

 

Som på den gamla tiden alltså, men barn ska f*n vara barn. Försöker moderaterna mäta oss med USA?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...